اقتصادی

دلار روی ریل صعودی – امروزنگار

دلار برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

در هشدار آشکار به اقتصاد ایالات متحده ، شاخص خوش بینی برای اقتصاد ایالات متحده در هفته اول سپتامبر به 48.5 واحد رسید که 5.1 درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل است. با توجه به این روند ، انتظار می رود که سرمایه جدید در بخشهای مختلف کاهش یابد و دولت مجبور شود نقدینگی بیشتری را مستقیماً به بازارها تزریق کند. کار روی لایحه یک تریلیون دلاری پیشنهاد شده توسط دولت در سنا به زودی آغاز می شود.

پس از 11 ماه ، روند صعودی ذخایر طلا و ارز چین به پایان رسید و به گفته دفتر ذخایر ارزی چین ، ذخایر ارزی این کشور نسبت به ماه قبل 3 میلیارد دلار کاهش یافته و به 3.232 تریلیون دلار رسیده است. در ماه های اخیر ، چین با اعمال سیاست های سختگیرانه تا حد زیادی از خروج منابع ارزی جلوگیری کرده است. در پایان ماه جاری ، چین 113.69 میلیارد دلار ذخایر طلا داشت که نسبت به ماه قبل 680 میلیون دلار کاهش داشت.

پیش بینی می شود رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری یکی از بالاترین رشد در دو دهه گذشته باشد. با این حال ، بعید به نظر می رسد که این رشد آنقدر قوی باشد که پیش از این تصور می شد: گلدمن ساکس در گزارشی جدید اعلام کرد که پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری را به 5.7 درصد کاهش داده است ، در حالی که پیش از این 0.2 پیش بینی شده بود. درصد کاهش یافته است. تا چند هفته دیگر ، ایالات متحده تزریق دوز سوم واکسن را به گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن آغاز می کند.

شاخص اطمینان مشارکت کنندگان خدمات ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است و این موضوع پس از اوج تورم ، باعث نگرانی فعالان بازار شده است. در ماه جولای ، شاخص به 55.11 واحد رسید که 4.8 واحد کمتر از ماه قبل است. در حالی که تقاضای خارجی برای کالاها و خدمات آمریکایی در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است ، تاج گذاری و تورم همچنان نگران کننده فعالان است ، به ویژه با افزایش مجدد قربانیان کووید -19 در ایالات متحده.

آمارهای منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان دهنده بهبود نسبی وضعیت اقتصادی این کشور در زمینه تجارت خارجی است. کسری تجاری آمریکا تا پایان ماه جولای به 70.1 میلیارد دلار رسید که 4.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته و 2.5 میلیارد دلار کمتر از پیش بینی قبلی بود. واردات آمریکا در این ماه 1.2 درصد کاهش یافت و به 236.3 میلیارد دلار رسید ، در حالی که صادرات با 1.3 درصد افزایش به 212.8 میلیارد دلار رسید.

در پی تنش های چین و آمریکا ، پکن دستور تعطیلی دفتر اتاق بازرگانی ایالات متحده در چنگدو را صادر کرد. علیرغم همه اختلافات بین دو طرف ، دو بهترین اقتصاد جهان بیشترین تعداد روابط تجاری دوجانبه را در جهان دارند. اختلافات بین ایالات متحده و چین پس از پایان دولت ترامپ ، زمانی که دو طرف تعطیل کنسولی خود را مبادله کردند ، و حتی مقامات ارشد هر دو کشور برای کاهش تنش با یکدیگر ملاقات کردند ، اندکی کاهش یافته است.

با وجود کاهش نسبی کسری بودجه دولت آمریکا پس از افزایش درآمد مالیاتی ، میزان بدهی دولت آمریکا تا پایان ماه اوت به 28 تریلیون 706 میلیارد و 443 میلیون دلار رسید. تا پایان ماه جاری ، متوسط ​​بدهی هر شهروند آمریکایی 86،157 دلار و متوسط ​​بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی 228،322 دلار بوده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان آگوست به 3.102 تریلیون دلار یعنی 567 میلیون دلار رسید.

به نظر می رسد تورم هنوز یکی از نگرانی های اصلی سیاست گذاران است و این نه تنها در ایالات متحده بلکه در اروپا نیز مشهود است. بر اساس گزارش مرکز آمار آلمان ، متوسط ​​قیمت مصرف کننده 3.9 درصد و 0.1 درصد مثبت بود. بالاتر از رقم ثبت شده در ماه گذشته و 0.4 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی. افزایش قیمت بخش انرژی که به 12.6 درصد رسید بیشترین تأثیر را بر این نرخ تورم داشته است که بالاترین تورم ثبت شده در 27 سال گذشته در این کشور است.

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که 60 درصد آمریکایی ها فکر می کنند اقتصاد کشورشان رو به وخامت است ، در حالی که تنها 37 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که این وضعیت رو به بهبود است. بر اساس نظرسنجی ماه گذشته ، 54 درصد از آمریکایی ها معتقدند اوضاع بدتر می شود. از سوی دیگر ، شاخص اطمینان اقتصادی گالوپ که بین 100 منفی و 100 مثبت متغیر است ، به پایین ترین سطح خود از فوریه سال گذشته رسید.

سرانجام ، پس از گمانه زنی های زیاد ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا تأیید کرد که سیاست های دفاعی آژانس در حال پایان یافتن است. جروم پاول با اشاره به اینکه نرخ بهره خیلی سریع افزایش نمی یابد ، گفت: “همانطور که برآوردهای ما نشان می دهد ، تورم کمتر از ماههای آینده خواهد بود.” یا حداقل ثابت شده است.

تا کنون بیش از 222 میلیون و 183 هزار و 563 مورد کرونا ویروس گزارش شده و 4 میلیون و 606 هزار و 679 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات مربوط به ایالات متحده با 670،379 ، برزیل با 584،208 ، هند با 441،782 ، مکزیک با 264،541 و پرو با 198،568 بوده است.

گرگوری اندرسون ، استراتژیست ارشد ارزی در بی ام و Capital Markets می گوید: “بازارها در حال گذار و آماده شدن برای دوران حمایت بانک مرکزی هستند.” با افزایش نرخ بهره ، دلایل بیشتری برای حمایت از دلار وجود دارد ، اما تقاضا برای آن نیز کاهش می یابد. ما خواهیم فهمید که چگونه و با چه سرعتی جهت فدرال رزرو تغییر می کند.

شاخص دلار (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز در معاملات 0.22 درصد افزایش یافت و به 92.718 واحد رسید. (شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلی جهانی یا 10 ارز برتر جهان بیان می شود. دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیت مالزی ، ین ژاپن و یوان چین)

نرخ ارز فرانک سوئیس 1.084 دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در جدیدترین دور معاملاتی ، پوند 0.1 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و به 1.377 دلار رسید. یورو پس از ماندن در کانال 1.18 0.23 درصد کاهش یافت و به 1.181 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.2 درصد افزایش یافت و به 110.249 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1.357 دلار مبادله شد. نرخ مبادله دلار نیز 6.461 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا