اقتصادی

دنده عقب طلا در بازار جهانی

با تقویت دلار و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا از مرز 1800 دلاری، طلا در معاملات جهانی روز چهارشنبه کاهش یافت.

به گزارش امروزنگار، هر اونس طلا با تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1788.40 دلار رسید. این سهام نسبت به بالاترین سطح خود در اواخر هفته گذشته 1.2 درصد کاهش یافت.

در بازار آتی آمریکا، قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1789.30 دلار رسید. سهام دیشب با 0.7 درصد کاهش به 1793.40 دلار رسید.

بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده طی 10 سال افزایش یافته و هزینه نگهداری طلای مجرد را افزایش داده است. دلار در روز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد یک هفته ای خود باقی ماند و جذابیت طلا برای سرمایه گذاران خارجی را کاهش داد.

فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی روز پنجشنبه بین بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا و نشست کمیته بازار آزاد فدرال ایالات متحده در 3 نوامبر هستند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، فدرال رزرو ایالات متحده تقریباً مطمئن است که برنامه خرید اوراق قرضه خود را تعدیل خواهد کرد و بازده اوراق قرضه ایالات متحده افزایش خواهد یافت زیرا طلا تلاش می کند تا نزدیک به مرز 1800 دلار بماند. با این حال، به نظر می رسد بازده واقعی پایین تر برای جلوگیری از از سرگیری رکود طلا کافی باشد، اگرچه روند صعودی کافی برای شکستن مقاومت طلای 1835 دلاری را ارائه نمی دهد.

به گزارش رویترز، از آنجایی که بانک ژاپن برای حفظ محرک های مالی عظیم خود و کاهش پیش بینی تورم در سال جاری آماده می شود، افزایش انتظارات تورمی در منطقه یورو می تواند برای بانک مرکزی اروپا چالشی ایجاد کند.

طلا اغلب به عنوان یک پناهگاه امن برای محرک های مالی بانک مرکزی مبتنی بر تورم در نظر گرفته می شود. با این حال، افزایش نرخ بهره و تعدیل محرک های مالی باعث افزایش بازده اوراق قرضه دولتی می شود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش به 24.1 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 1023.48 دلار رسید. پالادیوم با تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 65.75 دلار اونس در سال 2007 رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا