سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

راهنمای استفاده از چکاپ بدن با دستگاه کوانتوم

چگونه می توان از دستگاه کوانتوم آنالایزر استفاده کرد؟

در واقع دستگاه چکاپ کل بدن روی سیستم نصب می شود و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز باشد را در اختیار افراد قرار می‌دهد.برای اطلاعات بیشتر تا انتها با دکتر تسکین همراه باشید.

این دستگاه هیچ نیازی به منبع تغذیه و برق ندارد و منبع تغذیه آن usb است که به وسیله usb به دستگاه آنالایزر متصل می شود.

در واقع کسی که می‌خواهد آنالیز شود با استفاده از لمس و قرار دادن دستش روی دستگاه به مدت دو دقیقه می‌تواند آنالیز بدن خود را مشاهده کند.

دستگاه آنالایزر بدن چه فایده هایی دارد؟

در واقع این دستگاه محدودیتی ندارد و تمامی افراد کودکان و حتی زن های باردار هم می توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه یک چکاپ پزشکی کامل است.

این دستگاه کل بدن را آنالیز می‌کند و پرونده ایجاد می‌کند. گزارش آنالیز به وسیله دستگاه در حافظه اش ذخیره می شود و می توانید در آنالیز های بعدی امکان مقایسه داشته باشید.

همچنین مقایسه پس از گذشت یک سال هم امکان پذیر است.

این دستگاه غیر تهاجمی باشد و برای استفاده از آن نیازی به خونگیری ندارید.

جنس دستگاه اسکن کل بدن از پلاستیک و فایبرگلاس است و خطا و انحراف را به صفر رسانده است.

در واقع درون این دستگاه از دسته های فلزی استفاده شده که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند و آن را عاری از هرگونه خطایی می‌کند.

آنالیز با این دستگاه با استفاده از تاچ یا لمس کردن امکان پذیر می باشد و نیاز به گرفتن دسته های فلزی مانند نمونه های قبلی اش نیست.

همانطور که گفته شد تغذیه دستگاه کوانتوم آنالیزر از یو اس بی است که به دستگاه متصل می‌شود و نیاز به لوازم و قطعه های مصرفی مانند لامپ و غیره ندارد.

چرا آنالیز بدن با دستگاه کوانتومی ؟

در بسیاری از مراکز سلامتی و تیم‌های طراحی و برنامه تمرین، تنها قد و وزن شما را می‌پرسند. پس آنالیز با دستگاه کوانتومی به چه دردی می‌خورد؟

دو نفر با قد 180 و وزن 80 کیلوگرم را تصور کنید. یکی از این دونفر اندامی عضلانی و بدون چربی دارد. نفر دوم بدنی چرب دارد و از تراکم پایین عضلات رنج می‌برد.

نفر اول استخوان‌بندی درشت‌تری دارد.

به دلیل تغذیه نادرست، نفر دوم به ویتامین بیشتری محتاج است.

دستگاه کوانتومی دقیقا به همین درد می‌خورد که متخصص قبل از طراحی برنامه از شرایط اولیه افراد با خبر شود.

با وجود قد و وزن مشابه، وضعیت بدن این دو نفر به طور کامل متفاوت است. بدون آنالیز دقیق بدن ممکن است به هر دو نفر یک رژیم کم کالری پیشنهاد شود. این رژیم از حجم عضلات نفر عمل کم می‌کند و به دلیل کاهش حجم غذا مشکل کمبود ویتامین در نفر دوم وخیم خواهد شد.

دستگاه کوانتومی دقیقا به همین درد می‌خورد که متخصص قبل از طراحی برنامه از شرایط اولیه افراد با خبر شود.

دستگاه کوانتومی چطور کار می‌کند؟

انواع متفاوتی از دستگاه کوانتومی در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد. یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها این است که دستگاه از طریق یک پراب، امواج مغناطیسی را به بدن فرد می‌فرستند.

هر قسمت از بدن از فرمول شیمیایی و درنتیجه اتم‌های متفاوتی تشکیل شده است.

این امواج با مولکول‌های زیستی مختلف رزنانس می‌کنند. دستگاه این امواج را جمع می‌کند و با تحلیل آن‌ها توسط کامپیوتر به یک نقشه کامل از بدن می‌رسد.

البته باید بگوییم که این تحلیل برای تشخیص‌های جدی پزشکی مثل تشخیص سرطان به طور کامل قابل اعتماد نیست. اما برای تشخیص‌های عمومی مثل اندازه‌گیری درصد چربی به خوبی عمل می‌کند.

تشخیص چربی و عضلات

فرمول شیمیایی چربی و پروتئین با هم تفاوت دارد. در پروتئین نیتروژن وجود دارد در حالی که این عنصر در چربی یافت نمی‌شود.

از سوی دیگر در حجم مساوی، عضلات وزن بیشتری دارند و متراکم‌تر هستند.

دستگاه کوانتومی با اندازه‌گیری همین عناصر و تشخیص وجود مولکول‌های پروتئین می‌تواند تشخیص بدهد که چند درصد از حجم بدن شما از چربی و چند درصد از عضله ساخته شده است.

 

بدنی که چربی زیاد و عضلات کم دارد، با یک رژیم کم کالری و تمرین‌های مخصوص می‌تواند چربی‌هایش را بسوزاند. در مقابل هدف از رژیم و برنامه تمرین یک بدن عضلانی، نگه داشتن حجم عضلات کنونی و تقویت آن‌ها است.

همان طور که گفتیم حتی اگر هر دو نفر هم وزن باشند، در نهایت به برنامه‌های متفاوتی نیاز خواهند داشت.

به کمک این دستگاه و تشخیص بالانس نیتروژن به خوبی می‌شود تخمین زد که هر فرد به دریافت چقدر پروتئین در طول روز نیاز دارد.

درکی از وضعیت هورمونی

هورمون‌ها نقش مهمی در وضعیت بدنی ما بازی می‌کنند. در صورت داشتن علائم آکنه میتوان به اختلال هورمونی مشکوک شد.

برای مثال هورمون کورتیزول که در شرایط عصبی و پرتنش ترشح می‌شود می‌تواند تجمع چربی را راحت‌تر و شما را چاق کند.

هورمون‌ها همچنین بر میزان احساس گرسنگی، اشتها، خوردن‌های عصبی، کیفیت خواب، میزان سوخت و ساز بدن و شرایط احساسی ما تاثیر می‌گذارند.

هر هورمون فرمول شیمیایی خاص خودش را دارد.

دستگاه کوانتومی با تحریک این مولکول‌ها و جمع کردن پاسخ آن‌ها، قادر است میزان وجود این هورمون‌ها را تشخیص بدهد.

وضعیت هورمونی شما بر رژیم غذایی و شما اثر می‌گذارد.

در مواردی که چاقی یا لاغری بیش از اندازه به خاطر اختلالات هورمونی باشد، با تغییر در ساختار غذا به سادگی می‌شود جلوی اشتهای کاذب یا پرخوری‌های عصبی را گرفت.

اگر مشکل اختلال جدی باشد، مراجعه به پزشک و قرارگیری تحت درمان پیشنهاد خوبی است.

مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی

درست مثل تفاوت ساختاری چربی‌، پروتئین و هورمون‌ها، ویتامین‌ها هم فرمول شیمیایی متفاوتی دارند.

با اندازه‌گیری مقدار این مواد می‌شود به تقریب متوجه شد که بدن هر فرد از کدام ویتامین‌ها محروم مانده است.

طبیعی است که کاهش حجم غذا در رژیم، نباید به کاهش مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی را می‌شود از سبزیجات متنوع دریافت کرد. این خوراکی‌ها معمولا کالری بالایی ندارند. برای همین به سادگی می‌شود آن‌ها را به یک رژیم کم کالری اضافه کرد.

برخی ویتامین‌ها محلول در چربی هستند. برای کسی که به این ویتامین‌ها نیاز جدی دارد، مصرف خوراکی‌های با چربی مفید، مثل گردو، آواکادو، ماهی، زیتون و نارگیل توصیه می‌شود.

معمولا با ترکیب غذاهایی با پروتئین حیوانی و سبزیجات کافی می‌شود تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت کرد.

در برخی موارد ممکن است متخصص با مکمل‌های خوراکی کمبود ویتامین و مواد معدنی را جبران کند.

برای مشکلات جدی مراجعه به پزشک الزامی است.

بررسی وضعیت قلب و عروق با دستگاه کوانتومی

دستگاه کوانتومی می‌تواند اطلاعات مفیدی از وضعیت قلب، توان قلب و مشکلات احتمالی به دست بدهد. این دستگاه با تجزیه و تحلیل عضلات قلبی این اطلاعات را در اختیار متخصص می‌گذارد.

اطلاعات آنالیز سه بعدی بدن با دستگاه کوانتومی برای طراحی تمرین و درنظرگرفتن تمرین‌های هوازی مفید است. تمرین‌های هوازی به تقویت قلب و بهبود سیستم تنفسی کمک می‌کند.

دستگاه کوانتومی می‌تواند اکسیژن محلول در خون را اندازه بگیرد و متوجه شود که کیفیت تنفس فرد به چه شکل است. همچنین پی ببرد که سلول‌ها به چه شکل اکسیژن مصرف می‌کنند.

این اطلاعات برای طراحی تمرین مفید هستند. فردی که غلظت اکسیژن کم دارد، احتمالا ساعت‌های طولانی می‌نشیند و به اندازه کافی فعالیت هوازی ندارد.

بهبود این وضعیت، به فرد کمک می‌کند که کم‌تر عصبی شود، بهتر بخوابد، تمرین با وزنه بهتری داشته باشد و در نهایت به اندامی بهتر و متناسب‌تر دست پیدا کند.

وضعیت اعضای داخلی

به خاطر مصرف زیاد مواد قندی و غذاهای پرکالری، ابتلا به کبد چرب در بین ایرانی‌ها شایع است.

مشکلات کلیه، معده، وضعیت گوارشی، روده‌های تحریک‌پذیر از دیگر مشکلاتی است که به خاطر اسل‌ها تغذیه نادرست ایجاد می‌شود.

اطلاع از این شرایط به متخصص کم می‌کند که رژیمی با توجه به شرایط بدنی شما پیشنهاد کند.

 

اطلاع از این نکات بسیار مهم و حیاتی است. دو نفر که شرایط ظاهری مشابه دارند اما یکی از آن‌ها به کبد چرب مبتلا است نمی‌توانند از رژیم مشابه پیروی کنند.

دستگاه کوانتومی برای تشخیص پزشکی مشکلات داخلی به کار نمی‌رود، اما برای داشتن درکی کلی که به یک برنامه غذایی سالم و کامل برسد مفید است.

توجه کنید که بدون داشتن آنالیز سه بعدی و تست سلامتی، به خصوص مصرف مکمل می‌تواند تا حدی پرریسک باشد (مگر متخصص از روش‌های دیگری برای اطمینان از وضعیت سلامتی شما استفاده کند.)

شناخت استخوان‌بندی با دستگاه کوانتومی

استخوان‌ها نقش مهمی در وضعیت بدنی شما بازی می‌کنند. دو فرد با وزن مشابه اما استخوان‌بندی متفاوت، قطعا به رژیم مشابه نیاز ندارند. شاید بخشی از اضافه وزن شما به خاطر استخوان‌های درشت باشد نه به خاطر چربی.

یکی از عواملی که حتما باید در طراحی رژیم منظور شود، تیپ استخوانی افراد است. البته بدون آنالیز سه‌بعدی و با دانستن سایز قسمت‌های استخوانی مثل مچ‌ها می‌شود تخمینی از تیپ استخوانی داشت، اما اطلاعات به دست آمده از دستگاه کوانتومی دقیق‌تر است.

کاهش تراکم استخوانی، به خصوص بر اثر زایمان و نیز پوکی استخوان از دیگر مواردی است که در یک رژیم غذایی باید منظور شود.

کاهش تراکم استخوانی، به خصوص بر اثر زایمان و نیز پوکی استخوان از دیگر مواردی است که در یک رژیم غذایی باید منظور شود. بسیاری از افراد به اندازه کافی مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت استخوان‌ها را مصرف نمی‌کنند.

این نکته می‌تواند بر کیفیت تمرین با وزنه تاثیر زیادی بگذارد و مانعی باشد برای انجام درست و کافی تمرین‌های هوازی.

دستگاه کوانتومی

دستگاه کوآنتوم آنالایزر چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدیدترین دستگاه کوآنتوم آنالایزر دستگاهی است که بدون گرفتن خون از بدن آیتم‌های زیادی را در داخل بدن انسان مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد. این دستگاه مدرن توجه بسیاری از کارشنان تعذیه را جلب کرده و از لحاظ سرعت و دقت کارایی بسیار زیادی دارد. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به انجام آزمایش‌های مختلف مانند ام آر آی، سی تی اسکن و آزمایش خون نیست. فقط کافیست کف دست خود را بر روی سنسور دستگاه قرار دهید تا امواج الکترومغناطیسی از طریق ارسال سیگنال به بدن عملکرد قسمت‌های مختلف را تجزیه و تحلیل نمایند. این تکنولوژی با ترکیب علوم مختلف مانند مهندسی برق، علم پزشکی، بیوانفورماتیک و غیره ایجاد شده است و برای بهبود سلامت انسان کاربرد زیادی دارد. کوآنتوم آنالایزر به برق و منبع تغذیه احتیاج ندارد ومنبع تعذیه آن از طریق اتصال به USB تامین می‌شود‌.

برای آنالیز سلول‌های بدن باید به مدت دو دقیقه کف دست خود را روی سنسور نگه دارید. آیتم‌هایی که توسط دستگاه چکاپ بدن آنالیز می‌شود و گزارش آن برای فرد ارسال می‌شود، شامل سیستم ایمنی بدن، سیستم عصبی و مغز، سیستم قلب و عروق، میزان اسیدهای چرب در خون،‌ بررسی دستگاه گوارش، بررسی بافت پستان در بدن زنان، نحوه عملکرد کبد، میزان اسید آمینه ویتامین‌های موجود در بدن، بررسی عملکرد پروستات در بدن مردان، وضعیت منی و سلامت اسپرم‌ها در مردان، عملکرد دستگاه تنفسی و ریه، بررسی آلرژی، کشف بیماری‌های استخوانی، میزان غلظت مواد معدنی بدن، وجود بیماری روماتیسم، بررسی میزان چربی، قند و کلاژن، منظم یا نامنظم بودن چرخه قاعدگی در زنان، بررسی عملکرد غده تیروئید، مشکلات پوستی و غیره می‌باشد. این دیتگاه علاوه بر پی بردن به مشکلات بدن روش‌های درمانی مناسب را نیز پیشنهاد می‌دهد. به طور کلی آنالیز سلول‌های بدن نشان‌ دهنده ترکیبات بدن است. ترکیبات بدن از بافت‌های چربی و غیرچربی، مواد معدنی استخوان‌ها و آب تشکیل شده‌اند. دستگاه کوانتوم آنالایزر این ترکیبات را در پنج سطح مولکولی، سلولی، اتمی، بافت‌های مختلف و کل بدن اندازه می‌گیرد.

هدف دستگاه کوانتوم آنالایزر از آنالیز بدن چیست؟

با استفاده از دستگاه چکاپ بدن آب موجود در داخل سلول‌ها و خارج آن‌ها و همچنین میزان عضلات و چربی‌ها به صورت جداگانه در قسمت‌های بالاتنه، پایین تنه، سمت راست بدن و سمت چپ بدن به صورت کاملا دقیق اندازه‌گیری می‌شود. با کمک این اطلاعات متخصص تغذیه به راحتی می‌تواند برنامه غذایی و برنامه ورزشی مناسب برای هر فرد را در بهترین حالت ممکن تنظیم کند. یکی دیگر از اهداف استفاده از این دستگاه بررسی تغییرات وزنی در بدن با دقت بیشتر می‌باشد. با ایجاد این شرایط انگیزه فرد برای کاهش یا افزایش دادن وزن خود تحت نظر متخصص تغذیه به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.‌البته با تعیین اندازه ترکیبات بدن فقط تخمین دقیقی از وضع تغذیه او به دست خواهد آمد و برای پی بردن به کمبودهای تغذیه‌ای می‌توان از شاخص‌های موجود در ادرار و خون کمک گرفت. زمانی که بدن آنالیز نشود، افرادی که میزان چربی در بدن آن‌ها کم و میزان عضلات زیاد است، چاق به نظر می‌رسند.

استفاده از رژیم غذایی کم کالری برای این فرد فقط منجر به سوختن عضلات خواهد شد زیرا چربی اضافی برای سوزاندن در بدن این فرد وجود ندارد. در حالت برعکس نیز حجم بدن فرد زیاد است و چاق به نظر می‌رسد. در حالی که وزن پایینی دارد. با افزایش کالری اوضاع جسمانی این فرد بدتر خواهد شد.  برای درک بهتر این موضوع آن را با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم. دو فرد را با وزن و قد هم اندازه تصور کنید. یکی از این افراد دارای اندام عضلانی و دیگری دارای بدنی با تراکم بالای چربی است. نفر اول دارای استخوان بندی درشت و نفر دوم چاق‌تر به نظر می‌رسد. با وجود قد و وزن شبیه به هم وضعیت جسمانی این دو نفر با هم متفاوت می‌باشد. بدون آنالیز توسط دستگاه کوآنتوم آنالایزر نمی‌توان رژیم غذایی مناسب برای هر یک از این افراد مشخص کرد.

تفاوت دستگاه کوآنتوم آنالیزر کلینیکی و پرتابل

هیچ تفاوتی بین دستگاه کوانتوم آنالایزر کلینیکی و دستگاه کوانتوم آنالایزر پرتابل یا قابل حمل از لحاظ نحوه عملکرد وجود ندارد و هر دو دستگاه خروجی یکسانی دارند. این دو دستگاه فقط از نظر ابعاد و وزن با هم فرق دارند. دستگاه کوآنتوم آنالیزر پرتابل به دلیل وزن کمی که دارد، برای بیماران از جذابیت بیشتری برخوردار است و به راحتی می‌توان آن را به هر مکانی جا به جا کرد. دستگاه کوآنتوم آنالیزر کلینیکی نیز به خاطر بزرگ بودن ابعادش به عنوان یک دستگاه پر قدرت شناخته می‌شود. اکثر بیماران به این دستگاه اعتماد بیشتری دارند.

جدیدترین دستگاه کوآنتوم آنالایزر چه فوایدی دارد؟

جنس این دستگاه از فایبر گلاس و پلاستیک است و میزان انحراف و خطای آن تقریبا صفر می‌باشد. در ساخت دستگاه‌های قدیمی‌تر از فلز نیز استفاده می‌شد و به همین دلیل در میدان مغناطیسی ایجاد شده اختلال به وجود می‌آمد. این دستگاه با کمک سیستم تاچ  و قرار دادن کف دست روی سنسور، کوانتوم بدن را مورد آنالیز قرار می‌دهد‌. در مدل‌های قدیمی افراد باید دسته فلزی را در دست می‌گرفتند. منبع تغذیه این دستگاه جدید با اتصال به USB تامین می‌شود و به قطعاتی مانند لامپ نیاز ندارد. یکی دیگر از فواید دستگاه چکاپ بدن این است که دفترچه راهنمای آن به زبان فارسی است و امکان برقراری تماس با مشاورین در تمام ساعات شبانه روز برای مشتریان وجود دارد‌. پویا بودن محیط نرم افزاری دستگاه، امکان مشاهده همه گزارش‌ها یا بخشی از آن‌ها، غیر مهاجمی بودن، عدم نیاز به خونگیری، نبود محدودیت سنی برای استفاده از دستگاه چکاپ بدن برای گروه‌های سنی مختلف و زنان باردار، ایجاد پرونده برای فرد آنالیز شونده و ذخیره در حافظه، امکان مقایسه آنالیزهای جدید با آنالیزهای قبلی از فواید دیگر دستگاه چکاپ بدن می‌باشند.

دکمه بازگشت به بالا