سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

راهنمای انتخاب رژ لب

«هر وقت غمگین بودید یک رژ لب قرمز به لب‌های‌تان بمالید و بتازید». این جمله مشهور از کوکو شنل، بنیانگذار یکی از مشهورترین خانه‌های مد دنیا نشان می‌دهد که رژ لب در دنیای زن‌ها چقدر اهمیت دارد. ۴ روش حرفه‌ای آموزش رژ لب زدن و انتخاب انواع رنگ رژ لب مایع، رژ لب مخملی و رژ لب مات و آموزش حرفه‌ای رژ لب زدن را در  بخوانید.

رنگ کردن لب‌ها هزاران سال قدمت دارد. از ملکه کلوپاترا گرفته تا ملکه نوفره تته در مصر باستان لب‌های خود را با با رنگ میوه‌های سرخ مثل انواع توت و بری رنگ می‌کردند. رژلب‌های نخستین در قوطی نگهداری می‌شدند و با نوک انگشت روی لب مالیده می‌شدند. رژ لب در تاریخ آرایش و خودآرایی آنقدر نقش حیاتی دارد که یک روز جهانی به نام رژ لب هم ثبت شده است. نسل نخست رژلب‌های امروزی در اواخر قرن نوزدهم میلادی به بازار آمد و امروز در هر ثانیه ۲۳ رژلب در بازار فروخته می‌شود.

۱- رنگ رژلب باید دو درجه از رنگ لب تیره‌تر باشد

در پروسه آموزش حرفه‌ای رژ لب زدن و انتخاب رنگ آن باید بدانید یک روش ساده تست رژلب روی لب پایین است. به این ترتیب می‌توانید رنگ رژلب را با توجه به رنگ لب بالایی انتخاب کنید. اما مسئله اینجاست که در بسیاری از فروشگاه‌های فروش لوازم آرایش برای انتخاب رنگ رژلب یک رژلب بارها استفاده به عنوان تستر در اختیار همه مشتریان قرار می‌دهند و امتحان تستر روی لب به هیچ‌وجه کار بهداشتی و درستی نیست. پس چه باید کرد؟

بیشتر بخوانید:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر نمی خواهید رژ را روی لب‌تان امتحان کنید، بهترین قسمت بدن که شباهت زیادی به رنگ لب دارد، سر انگشتان دست است. وقتی می خواهید نتیجه را ببینید حتما سعی کنید در نور طبیعی خورشید این کار را انجام دهید تا طبیعی‌ترین رنگ را مشاهده کنید.

۲- تصمیم بگیرید می‌خواهید لب‌هایتان بزرگ‌تر جلوه کند یا کوچک‌تر

رنگ‌های تیره رژلب اندازه و حجم لب‌های شما را کوچک‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهند، این در حالی است که رنگ‌های روشن لب‌های شما را درشت‌تر و حجیم‌تر نشان می‌دهند. از سوی دیگر رژلب‌های مات در نهایت لب‌های شما را باریک‌تر و کم‌حجم‌تر نشان می‌دهند و رژلب‌های براق و روشن لب‌های شما را حجیم‌تر و پرتر نشان می‌دهند.

اگر قصد انتخاب رژلبی با رنگ‌های درخشان و بدون سرب را دارید که به راحتی روی لب‌های شما بنشیند یک پیشنهاد خوب و مناسب برای شما داریم. رژلب‌های جامد برند مای با عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین E با کیفیت بالا و قیمت مناسب تمام انتظارات شما را از یک رژلب خوب و استاندارد برآورده می‌کنند.

رژلب جامد آلوئه‌ورا مارک مای به دلیل استفاده از عصاره آلوئه ورا و ویتامین E در ترکیب خود خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد که علاوه بر خوشرنگ ساختن٬ رطوبت لازم را برای لب‌ها تامین می‌کند. بافت سبک این رژلب سبب پخش یکدست آن روی لب‌های شما می‌شود. علاوه بر این ۱۲ رنگ جذاب و چشمگیر انتخاب رنگ رژلب را با توجه به اندازه لب و رنگ چهره برای شما به کاری هیجان‌انگیز و آسان تبدیل می‌کند. قیمت کرم پودر لاکچری کوین مناسب و تنوع بسیار بالا آن باعث شده است این محصول قیمتش بالا برود.

۳- رنگ چهره مهم است اما احساس شما مهم‌تر است

برای انتخاب رنگ رژلب، رنگ چهره و تناژ و ته رنگ چهره شما راهنمای خوبی برای شماست اما گاهی اوقات احساس شما مهم‌تر است. اگر گاهی اوقات برخلاف رنگ و تناژ پوست دوست دارید رنگ‌ متفاوتی را انتخاب کنید، رنگ‌های همیشگی را کنار بگذارید و در نهایت رنگی را انتخاب کنید که با آن احساس خوبی دارید.

۳- برای انتخاب رنگ رژلب، رنگ پوست و جنس لب‌ها مهم است

رنگ و تناژ پوست شما در انتخاب رنگ رژلب اهمیت دارد.

*اگر رنگ پوست شما روشن یا بور است از رنگ رژلب صورتی روشن، مرجانی، هلویی یا بژ استفاده کنید. اگر تناژ پوست شما سرد است از رنگ رژلب موکا ملایم یا رنگ‌های گرم‌تر صورتی و هلویی استفاده کنید.

*اگر رنگ پوست شما گندمی است بهترین انتخاب رنگ رژلب برای شما قرمز، بنفش مایل به ارغوانی یا رنگ توتی است. اگر تناژ رنگ گندمی پوست شما پریده یا سرد است انواع صورتی انتخاب خوبی برای شماست و اگر تناژ رنگ گندمی چهره شما گرم است رنگ‌های مسی را امتحان کنید.

*افرادی که رنگ پوست‌شان سبزه است از انواع رنگ رژلب قهوه‌ای و رژ لب زرشکی و نارنجی باید اجتناب کنند. بهترین رنگ‌ها برای این افراد صورتی پُر رنگ و مرجانی است.

*اگر لب‌های خشکی دارید  از رژلب‌های مات استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای شما رژلب‌های مایع و براق و یا رژلب‌های جامد حاوی مواد و عصاره‌های طبیعی مثل رژلب جامد حاوی عصاره آلوئه‌ورا و ویتامین E برند مای  است.

۴- زیرکانه رژلب بزنیدرژ لب پایه ثابت کیف آرایش هر خانمی است. شاید به نظر نرسد، اما این جادوی کوچک می تواند چهره شما را در یک چشم بهم زدن زیر و رو کند. مطمئنا شما هم اولین آرایش عمر خود را با این لوازم آرایش شروع کرده اید و تا کنون انواع رنگ های آن را امتحان کرده اید.

اما آیا به نظر شما همه رنگ های رژلب به چهره و پوست شما می آید؟ کدام رنگ را بیشتر می پسندید و بیشتر مواقع استفاده می کنید؟ آیا اصول خاصی را برای انتخاب رنگ رژ خود رعایت می کنید؟

رژ لب چیست؟

رژ لب یک محصول آرایشی و زیبایی است که در هر دو حالت مایع و جامد در بازار و فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و گاها در داروخانه‌ها وجود دارد. آن‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و اکثرا از سه ماده اساسی شامل موم، روغن و رنگدانه تشکیل شده‌اند.

در مورد این سه ماده اصلی باید بگوییم که رنگدانه همان رنگ رژ است. موم‌ها نیز شکل و بافت قابل پخش دارند و روغن‌ها شامل نفت، لانولین، کره کاکائو، ، روغن کرچک و مواد معدنی هستند.

جالب است بدانید که لب‌های برخی از افراد دارای رنگدانه‌های کمرنگ هستند، بنابراین شخص بدون اینکه نیاز به آرایش فراوانی داشته باشد می‌تواند با استفاده از رنگ‌های طبیعی، جیغ یا جذاب به صورت خود جلوه‌ای شاداب و سرحال بدهد.

این محصولات زیبایی در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند از قبیل، براق یا مات، پالت، مرطوب کننده، چرب کننده، ۲۴ ساعته، رنگ لب، رژ مدادی، حجم دهنده، بالم لب و… .

نقدهای قیمت کرم لاکچری کوین شب و روز عموماً مثبت بوده است. بسیاری از کاربران گزارش می دهند که این کرم به مرطوب شدن و تغذیه پوست آنها کمک می کند. برخی از کاربران همچنین گزارش می دهند که این کرم به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.

بهترین رنگ رژ لب دخترانه

دختران معمولا از سن ۱۵ سالگی شروع به استفاده از لوازم آرایش به خصوص رژلب می‌کنند. اما از آنجایی که اصول و قواعد خود را دارد،

بهتر از دختران نوجوان از رنگ های ملایم تر و نزدیک به رنگ طبیعی لب استفاده کنند، مانند صورتی کمرنگ، رنگ رژ لب هلویی، و نود. در ادامه درباره رنگ های دخترانه بیشتر صحبت کرده ایم.

۱. رژ لب‌های براق ملایم (اصطلاحا شاین)

رنگ رژ شاین یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است که با براقیت خود زیبایی و جذابیت زیادی به صورت شما خواهد بخشید.

۲. بالم لب رنگی

بالم لب حس لطافت به لب‌های دختران می‌دهد و یک نرم کننده خوب محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول آرایشی و مراقبتی به هیچ گونه برق لب نیاز نخواهید داشت، زیرا دارای درخشندگی زیبایی است که باعث درخشش طبیعی لب‌های شما و نوجوانان می‌شود. برخی از بالم لب ها دارای رنگ ملایم و دخترانه ای هستند و می توانند به راحتی به جای رژ مورد استفاده قرار بگیرند.

۳. ترکیب قرمز و صورتی مات

این رنگ مات یا نیمه مات است. اگرچه در دوران نوجوانی، لب‌ها به خودی خود قرمز مایل به صورتی هستند، اما اضافه کردن این رنگ بر روی آن‌ها جلوه زیباتری به لب خواهد داد.

۴. صورتی کمرنگ یا پررنگ

این رنگ هم نیاز به تعریف ندارد. زیرا محبوب و مناسب دختران است و چهره آن‌ها را شاداب و عروسکی می‌کند.

۵. بنفش کمرنگ (یاسی)

بنفش کمرنگ در عین حال که شاداب و جذاب است یک رنگ دخترانه نیز  محسوب می‌شود.

۶. کرم (گوشتی)

شیک‌ترین و محبوب‌ترین رنگ رژ دخترانه که حتی در بین بانوان مسن نیز طرفدار دارد، رنگ رژ لب کالباسی، گوشتی و کرمی است. از این رنگ ها می توان همیشه و همه جا استفاده کرد.

۷. انواع قرمز

قرمز همیشه رنگ مورد علاقه دختران، نوجوانان و حتی افراد مسن بوده است. زیرا چهره را جوان و شاداب نشان می‌دهد. نوجوانان می‌توانند از رنگ‌های مات قرمز نیز بهره ببرند که هم متناسب با سن آن‌ها باشد و هم شیک و جذاب به نظر برسند.

چه رنگ رژی مد است؟

وقتی می‌خواهید بیرون بروید شک نکنید که داشتن ظاهر خوب و به روز بودن همیشه باعث افزایش روحیه شما خواهد شد و لبخند را بر لبانتان می‌نشاند.

اخیرا در سال ۲۰۲۱ چند رنگ رژ بسیار زیبا مد شده است که مطمئنا توجه شما را به خود جلب خواهند کرد و با انواع لباس‌های شما ست می‌شوند. با مطالعه ادامه این مطلب با انواع رنگ رژ لب ۲۰۲۱ آشنا شوید.

۱. قرمز کلاسیک

اگر تمایل ندارید کل مجموعه رژ های خود را به روز و عوض کنید، پس حداقل یک رنگ قرمز کلاسیک بخرید، زیرا محبوب‌ترین رنگ امسال است رنگ رژ لب قرمز کلاسیک است.

این رنگ رژلب به خوبی با لباس‌های چرم و مشکی ست می‌شود. اما می‌توانید آن را با هر لباس و هر نوع آرایش دیگری نیز ست کنید و از زیباتر شدنتان لذت ببرید.

۲. صورتی تیره

صورتی بسیار زنانه است و بر روی لب‌های زنان در هر سنی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید ظاهری شاداب، سرزنده و جوان داشته باشید توصیه می‌کنیم رنگ صورتی پر رنگ را که بسیار مد شده است امتحان کنید.

۳. رنگ‌های نود

اگر رژ خنثی و طبیعی‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید رنگ‌های نود و طبیعی را انتخاب کنید. این محصول آرایشی در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین هر رنگی را که انتخاب ‌کنید، ممکن است به نظر برسد که شما اصلا رژ ندارید.

۴. قهوه‌ای

اگر رنگ‌های قرمز و صورتی را دوست ندارید یا متناسب با استایل شما نیستند، رژ قهوه‌ای را انتخاب کنید. این رنگ در انواع مختلفی از مات و  براق (شاین) وجود دارند که برای هر فرد با هر سن و موقعیتی مناسب هستند.

۵. رنگ‌های غیر معمول و غیر طبیعی

اگر به ترندهای رژلب پررنگ و خاص علاقه دارید، می‌توانید از رنگ‌های آبی و سبز که امسال هم بسیار مد هستند استفاده کنید. اگر برای استفاده از این سبک رنگ‌ها اعتماد به نفس کافی ندارید، امسال رنگ بنفش نیز محبوب است.

نکاتی برای انتخاب رنگ رژ لب

افزودن رنگ به لب‌ها تفاوت چشمگیری در  صورت شما ایجاد می‌کند. اگر رنگ رژ خود را به درستی انتخاب نکنید کل ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل انتخاب رنگ رژ مناسب امری بسیار مهم است.

اولین قدم در انتخاب رنگ رژ مناسب، تعیین رنگ پوست‌تان است. روش های مختلفی برای و رنگ پوست وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب رنگ رژتان کمک کند. به طور کلی ۵ نوع رنگ پوست وجود دارد:

  • روشن
  • نسبتاً روشن
  • متوسط(گندمی)
  • برنز
  • تیره

۱. رژلب برای پوست سفید و روشن

رنگ‌های رژ صورتی روشن، مرجانی، هلویی، نوود و قرمز، برای افرادی که پوست روشن یا نسبتا روشن دارند بسیار عالی به نظر می‌رسد.

۲. رنگ رژ لب برای پوست گندمی

رنگ رژ لب برای پوست گندمی شامل توتی، قرمز گیلاسی و بنفش روشن است که برای دخترانی با این رنگ پوست ​​بسیار زیبا و مناسب خواهند بود.

۳. رنگ رژ برای پوست سبزه یا برنزه

دخترانی که پوست آن‌ها برنزه است می‌توانند رنگ‌های مرجانی، صورتی تیره، قرمز روشن و اکثر رنگ‌ها را به جز قهوه‌ای و بنفش استفاده کنند.

۴. رژلب برای پوست تیره

برای پوست‌های تیره رنگ رژ لب مسی، آلبالویی، شرابی، کاراملی و قرمز بهترین گزینه‌ها هستند.

کرم پودر لاکچری کوین می توان به قدرت پوشانندگی خط لبخند و خط اخم آن اشاره کرد.بافت بسیار سبکی بر روی پوست دارد و جذب آن کمتر از 50 ثانیه اتفاق می افتد.

دکمه بازگشت به بالا