اقتصادی

رشد اقتصادی چین مثبت ماند

رشد اقتصادی چین مثبت ماند

برخلاف برخی پیش بینی ها ، اقتصاد چین به سرعت به رشد خود ادامه داد.

به گزارش South China Morning Post ، اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری 4.9 درصد رشد کرده است که 1.7 درصد بیشتر از سه ماهه قبل است. همچنین 0.3 درصد سریعتر از آنچه پیش از این توسط متخصصان پیش بینی شده بود رشد کرده و بهترین رشد اقتصادی فصلی در چین در دو فصل است.

شی جین پینگ ، کارشناس اقتصاد در وزارت بازرگانی چین گفت: “تولید ناخالص داخلی چین مطمئناً از موقعیت ایالات متحده جلوتر است و موقعیت ما بهتر از همتای آمریکایی ما است.” ما پیش بینی می کنیم که رشد اقتصادی چین بالاتر از رشد ایالات متحده برای کل سال 2020 باشد که سال آینده تکرار خواهد شد.

پیش از این ، لی شیانگ ، نخست وزیر چین گفته بود که این کشور برای اولین بار در 30 سال گذشته هیچ هدف رشد را تعیین نخواهد کرد.

در حالی که چین اولین کشوری بود که به طور گسترده با عواقب ویروس کرونا مقابله کرد ، اما با کند شدن ویروس و بازگشایی تدریجی مشاغل ، موفق به بازگشت به سطح قبل از بحران شد.

رشد اقتصادی طی 9 ماه گذشته 0.7 درصد اندازه گیری شده است که 0.4 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. چین در حال حاضر اولین کشور در 10 اقتصاد برتر جهان است که راه خود را برای خروج از رکود جهانی جشن گرفته است.

در میان بخشهای مختلف ، رشد بخش تولیدات صنعتی 6.9٪ بیشتر از سایر بخشها بوده و پس از آن خرده فروشی با رشد 3.3٪ و خدمات با رشد 0.4٪ دنبال می شود.

متوسط ​​رشد اقتصادی چین از 1989 تا 2019 9.36 درصد بود که بالاترین نرخ رشد در سه ماهه اول سال 1993 با 15.3 درصد و کمترین نرخ رشد در سه ماهه چهارم 1990 ثبت شده است. 3.8 منفی بود درصد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا