سلامت و تندرستی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری امروزنگار ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان منتشر شده است که شامل تعداد آثار و پیشرفت کار داوری در دو قسمت مهرگان ادب و مهرگان علم است.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، این رویداد فرهنگی به 1527 عنوان رمان و مجموعه داستان چاپ اول 1398 و 1399 رسیده است. تعداد کتابهای چاپ شده در قسمت مهرگان ادب قابل مشاهده است

دبیرخانه جایزه مهرگان همچنین گزارش می دهد که تعداد 165 کتاب علمی-محیطی چاپ شده در چاپ اول 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای موجود در علم مهرگان این بخش تغییر نکرده است.

در جایزه مهرگان علم ، داوران عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیستی (در سالهای 1398 و 1399) را ارزیابی و ثبت خواهند کرد. حضور و مشارکت این تعداد سازمانهای غیردولتی نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمانهای مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

آثار در بخش مهرگان ادب در دو مرحله با شرکت 12 داور و در بخش مهرگان علم با شرکت 7 داور داوری می شود.

قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر در دور اول قضاوت جایزه مهرگان ادب را بر عهده خواهند داشت. ابوالفضل حسینی ساخته شده است.

جایزه مهرگان علم را هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی قضاوت خواهند کرد.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان ، با اشاره به تجربه انتخاب و معرفی بهترین “رمان زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبی مهرگان می گوید: این کتاب ابتدا به زبانهای غیر فارسی در رشته. فرهنگ ایرانی – زبان مادری نویسنده – و سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران داخل ایران منتشر شد. به منظور رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی در ارتباط با چنین آثاری ، امکان توجه و قدردانی از این کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب و مجسمه “ادبیات زبان مادری” و جایزه مهرگان اهدا می شود.

مجموعه آثار و داوری های کتابی این دوره از جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این مدت ، جایزه به برندگان مجسمه مهرگان ، جایزه نقدی و لوح در 9 رده مختلف اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا