سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

روش عالی برای زیباتر شدن

اسرار زیبایی برای سال ها وجود داشته است و بسیاری، از آنها برای حفظ زیبایی استفاده می کنند.

روزیاتو: اسرار زیبایی برای سال ها وجود داشته است و بسیاری، از آنها برای حفظ زیبایی استفاده می کنند.

در سراسر جهان، زنان از فرهنگ های مختلف عشق خود را به معجون های جذاب، طبیعی و جذاب به اشتراک گذاشته اند. در اینجا برخی از نکات زیبایی که امروزه نیز مورد احترام هستند، از مراقبت از پوست و مراقبت از مو گرفته تا سلامت کلی گردآوری شده است.

 

۱. حمام بخار

حمام ترکی نوعی حمام بخار یا محل استحمام عمومی است. هدف اصلی این حمام پاکسازی و آرامش بدن است و می توانید تا زمانی که بخواهید در آن بمانید.

اول از همه، مهم است که خود را آماده کنید و با گرما سازگار شوید تا احساس آرامش کنید. سپس اسکراب کامل بدن و خیساندن در اتاق گرم، استفاده می کنید. پس از انجام تمام کارها، یک قسمت متفاوت فقط برای شستشو وجود دارد و می توانید درخواست کنید که ماساژور داشته باشید.

۲. ماست برای آفتاب سوختگی

ماست برای درمان آفتاب سوختگی فواید زیادی دارد. ماست، دارای پروبیوتیک ها و اسید لاکتیک است که برای خلاص شدن از شر پوست آسیب دیده عالی هستند. مهم نیست در کجای دنیا زندگی می کنید، می توانید از هر نوع ماستی از ساده گرفته تا یونانی استفاده کنید و آسیب دیدگی پوست را از درمان کنید.

۳. شکر برای از بین بردن موهای بدن

اپیلاسیون شکر، اگرچه ممکن است در حال حاضر محبوب باشد، اما در واقع مدت زیادی است که به عنوان یک ترفند برای زیبایی استفاده می شود. موم ساخته شده از شکر، کم دردترین، ایمن ترین و موثرترین راه برای از بین بردن موهای زائد است.

۴. شیر شتر برای سفت شدن و آبرسانی پوست

شیر شتر حاوی ۲ ماده مغذی اساسی برای پوست جوان است: ویتامین C و الاستین. ویتامین C به تحریک تولید کلاژن کمک می کند، در حالی که الاستین خاصیت ارتجاعی پوست را مدیریت می کند. این ترکیب به ایجاد چهره ای روشن کمک می کند و می تواند انواع پوست را مرطوب کند. یکی دیگر از واقعیت های مهم در مورد شیر شتر این است که کل بدن می تواند از آن بهره مند شود، نه فقط صورت.

۵. انجیر مفید برای کل بدن 

طبیعت ممکن است همیشه کلید زیبایی و مزایای تضمین شده برای سلامتی باشد. خوردن انجیر ممکن است به جوانسازی پوست، جلوگیری از چین و چروک، صاف شدن رنگ پوست و درمان جوش و زگیل کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که حتی بهتر است انجیر خشک به جای انجیر تازه مصرف شود.

انجیر برای موهای شما نیز فوایدی دارد، مانند تقویت رشد مو و حالت دادن به آن. از مزایایی دیگر آن تقویت سلامت کلی، مانند کاهش کلسترول و تقویت استخوان هاست. می توانید با تهیه اسموتی با آن یا تهیه سالاد انجیر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۶. برخی از زنان لبخند خود را محدود می کنند تا تحرک عضلات صورت را به حداقل برسانند.

در حالی که برخی ممکن است بگویند لبخند زدن شما را جوان‌تر نشان می‌دهد، تحقیقات نشان می‌دهد که در واقع کاملا برعکس است. لبخند باعث می‌شود یک سال پیرتر به نظر برسید. تعجب و شوکه شدن ممکن است باعث شود ۲ سال جوانتر از آنچه هستید به نظر برسید. برخی از زنان برای جلوگیری از ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک ناشی از لبخند، کمتر لبخند می زنند.

به عنوان مثال، تس کریستین، زنی ۵۰ ساله است که در ۴۰ سال گذشته لبخند نزده تا ظاهر جوان خود را حفظ کند. «من چین و چروک ندارم چون خودم را برای کنترل عضلابا نسخه های طبیعی موثر و کاملا خانگی

برخلاف عقیده برخی از خانم ها که زیبایی را در استفاده از وسایل آرایشی می دانند و بدون آرایش و عملیات زیباسازی حاضر در حضور در اجتماع نیستند ، زیبایی کوچک ترین ارتباطی با استفاده از لوازم آرایش ندارند. برای اینکه همیشه و در همه حال بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا به نظر برسیم ، نیاز به مراقبت از پوست و موی خود داریم.

برای مراقبت از پوست و مو همیشه لازم نیست از محصولات بهداشتی و داروهای گران قیمت استفاده نماییم بلکه مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند ، بدون آنکه برای سلامتی پوست و مو مضر باشند . در این بخش از دنیای مد با برخی از این نسخه های زیبایی آشنا شوید.

1.از بین بردن پف زیر چشم با چای کیسه ای

پوست اطراف چشم بسیار نرم و لطیف ، نازک و بسیار حساس در برابر التهاب است و به همین دلیل سموم محیطی بیشتر روی آن تاثیر می گذارد.

برای استفاده از این روش ، 2 عدد چای کیسه ای ، یا سیله را داخل اب داع بیاندازید و در کمتر از یک دقیقه آن را خارج کنید و سپس ان را در یک کاسه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود . سپس این چای های کیسه ای را روی پلک بسته خود قرار دهید و 5 الی 15 دقیقه صبر کنید.

عوامل زیادی در سبک زندگی غلط وجود دارد که عاملی برای از بین بردن زیبایی لب ها می شود ، مثل خشکی ، سیگار ، ، و … .

1 قاشق غذاخوری روغن را داخل ماهیتابه حرارت دهید و سپس زیر ماهتابه را خاموش کنید و چهار عدد تمشک قرمز یخ زده را داخل آن بیاندازید . سپس از ترکیب ان ها یک اسموتی درست کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید و سپس با انگشتان تمیز خود، آن را به لب های خود بزنید.

3.با حرکات صورت خود را لیفت کنید.

همه دوست دارند که پوستی سفت و لطیف داشته باشند . برای این کار باید گردش خون را در صورت خود افزایش دهید که یکی از روش های آن انجام حرکات یوگا است.

بر روی زمین دراز بکشید ، دستان خود را شبیه به شنا روی زمین قرار دهید و پا و زانوی خود را صاف کنید و سپس به آرامی پای خود را خم کنید و انگشت پای خود را لمس کنید. شاید باورتان نشود اما این حرکت در زیبایی صورت شما بسیار موثر است . تا زمانی که احساس راحتی می کنید ، مثلا حدود 5 دقیقه در این پوزیشن بمانید.

پوست شما ترکیبی از سلول های پوستی و روغن های طبیعی است و به رطوبت رسانی پوست کمک می کند . اگر پوست شما بر اثر پیری ، نور خورشید ، مواد شیمیایی سخت یا دارو و هر عامل دیگری اسیب دیده ، برای احیای آن از این روش استفاده کنید.

روغن خواص ضد پیری دارد و ویتامین ث ان نیز بالاست و به تولید کمک می کند.

بعد از تمیز کردن صورت ، روغن دانه انار را با روغن دانه تمشک و روغن بادام شیرین ترکیب کنید . به این صورت که 3 الی 6 قطره روغن بادام را روی کف دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود و سپس با نوک انگشت ، روغن را به مناطق خشک صورت خود بزنید که چین و چروک در آن وجود دارد.

قطعا راه های زیادی برای مراقبت از پوست خود را اجرا می کنید اما یکی از مهم تربن آن ها که به آن توجه نمی کنید، رو بالشتی است.

از پارچه های نرم ، لطیف و ابریشمی برای روبالشی استفاده کنید . هر وقت که بیدار شدید، به آن طرف برگردید و حتما مرتب آن را تمیز کنید.

پوست خشک زودتر می شکند و علت ان هم کمبود اب و رطوبت می باشد . ها ، لوازم آرایشی، مواد شیمیایی و پاک کننده ها همگی عاملی برای صورت هستند.

یکی از روش های رطوبت رسانی به پوست صورت ، استفاده از اب نارگیل است . اب نارگیل ضد التهاب ، ضد میکروب و سم زدا است و بنابراین هر روز صبح صورت خود را با آب تازه نارگیل غیر شیرین بشویید و همچنین از غذاهای ابرسان مثل ، سالمون ، زیتون و نارگیل و اب نارگیل استفاده کنید.

پوست لب ها بسیار لطیف ، نرم و حساس است و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد. برای تقویت و رطوبت رسانی آن از استفاده کنید . متاسفانه بسیاری از بالم های لب حاوی وازلی ن، روغن معدنی و اوکسی بنزون است که هورمون ها را بهم می ریزد.

8.پاکسازی صورت با روغن بادام

یک پاک کننده مناسب ، پوست را از الودگی ، عرق و مواد باقیمانده ارایشی پاک می کند و همچنین باعث می شود که جذب مواد معدنی از طریق پوست افزایش یابد.

به جای استفاده از پاک کننده های کف دار یا فومی ، از روغن های طبیعی مثل روغن بادام و ارگان برای پاکسازی طبیعی صورت استفاده کنید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

9.از بین تیرگی های زیر چشم با ارنیکا

ظاهر تیره زیر چشم معمولا شکل خوبی ندارد و اغلب به خاطر کمبود خواب و الرژن ها ، کمبود مواد مغذی ، و بالا رفتن سن اتفاق می افتد.

ارنیکا یک گیاه گل دار از خانواده آفتابگردان است و گلبرگ های زرد دارد و برای درمان های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد . ژل طبیعی این گیاه ورم ، سیاهی و پف زیر چشم شما را از بین می برد.

10.بهبود کیفیت پوست با روغن یلنگ یلنگ

پوست چرب و خشک معمولا از طریق ژنتیک است . پوست نیز بر اثر آلوده کننده های محیطی با خشکی ، پیری، چروک و دیگر مشکلات روبرو می شود . این روغن تولید چربی را در پوست شما متعادل و منظم می کند و از خشکی و چربی بیش از حد پوست و مو جلوگیری می کند و همچنین را از بین برده و سلول های پوستی جدید را می سازد و ظاهر پوست شما را جوان تر خواهد کرد.

اگر پوست شما حساس و قرمز شده است ، باید لطافت و نرمی را به آن برگردانید . التهاب ، کلاژن سازی پوست شما را بهم می ریزد و کمبود ان نیز باعث چین و چروک و نازک شدن پوست می شود.

ژل الوئه ورا نیز یک ماده ضد التهاب ، ضد میکروب و دارای خواص شفابخش است و پوست را تقویت می کند.

کافی است که ژل داخل این برگ را خارج کرده و به پوست صورت خود بزنید.

اگر پوست شما خشک ، ناسالم و پیر شده است ، از یک پاک کننده طبیعی به عنوان تونر استفاده کنید.

بعد از اینکه صورتتان را شستید ، چای سبز کیسه ای را داخل اب جوش به مدت 5 دقیقه بیاندازید و اجازه دهید که چای کیسه ای در دمای اتاق خنک شود و سپس آن را داخل بطری اسپری بزنید و به پد اسپری کنید و سپس پد را به صورتتان بزنید.

درمان آکنه ها و کاهش چربی صورت یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از جوش می باشد ، عفونت های باکتریایی را از بین می برد و التهاب را می کاهد.

روغن درخت چای را از برگ درخت چای بگیرید که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این روغن همچنین آکنه ، قرمزی و ورم را کاهش می دهد و در نتیجه کیفیت کلی پوست را بالا می برد . این روغن را مستقیما به پوست خود بزنید.

تنها یک الی دو قطره از این روغن ، می تواند به عنوان یک پاک کننده ، سرم آبرسان و مرطوب کننده عمل کند و همچنین می توانید چند قطره از ان را با ترکیب کنید و دو الی سه بار در روز، آن را به صورت خود بزنید.

14.برای از بین بردن خستگی پوست

گاهی اوقات زمان زیادی برای از بین بردن جوش ، پف ، یا پوست حساس ندارید و دوست دارید روشی سریع را در پیش بگیرید . در چنین شرایطی باید چای بابونه را داخل قالب یخ بیاندازید و سپس این تکه های یخ را مدتی روی پوست خود قرار دهید تا شادابی و براقیت پوست شما برگردد.

15.تمیز کردن منافذ پوست با ، زردچوبه و ماست

عسل دارای خواص پاک کنندگی برای منافد پوست است و ماست نیز، قلیایی بودن پوست را تنظیم می کند . یک قاشق غذاخوری را با یک قاشق غداخوری عسل خام و یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و سپس آن را به پوست صورت و گردن خود بزنید و بعد با آب خنک شبه گزارش همشهری آنلاین، زیباتر شدن همیشه یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است. وجود ترفندهای زیبایی قدیمی، محصولات آرایشی قدیمی و عکس‌های به‌جامانده از دوران قدیم نشان می‌دهد که انسان همیشه دنبال روش‌هایی بوده تا زیباتر دیده شود.

شاید توصیه‌هایی را از مادر و مادربزرگ خود شنیده باشید که یادگاری از زمان‌های قدیم است ولی امتحان کرده‌اید و جواب داده است. از این ترفند زیبایی و روش‌های قدیمی، هنوز هم می‌توانید استفاده کنید و معجزه‌ آن را ببینید. مثلا:

۱. سفید کردن دندان با جوش شیرین

قبل از اینکه های سفیدکننده و روش‌های مدرن برای سفید کردن دندان ابداع شود، مردم با استفاده از یک ماده‌ی ساده و در دسترس دندان‌های خود را سفید می‌کردند. جوش شیرین!

برای اینکه شما هم از این دستور استفاده کنید ابتدا یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با چند قطره آب ترکیب کنید تا خمیری شبیه خمیردندان درست شود. سپس با این خمیر دندان‌های خود را تمیز کنید. می‌توانید یک قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید تا بوی خوبی بگیرد. برای اینکه بیشترین نتیجه را از این روش بگیرید، دو تا سه بار در هفته بعد از مسواک زدن، این کار را انجام دهید.

۲. نرم کردن مو با روغن زیتون

این روزها یکی از محصولاتی که در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شود، نرم‌کننده‌های مو است که نیازی به آبکشی ندارند. این نرم‌کننده‌ها را بعد از شست‌وشو و خشک کردن موها می‌توانید استفاده کنید و جذب مو می‌شوند.

قبلا به جای این محصولات، از روغن زیتون استفاده می‌کردند. یک محصول ۱۰۰ درصد طبیعی است و همان تاثیر نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی را دارد. بعد از شستن موها، وقتی موهایتان هنوز کمی نم دارد، دست‌هایتان را به مقدار کمی روغن آغشته کنید و آن را روی ساقه‌های مو و قسمت‌های پایین‌تر به‌خصوص نوک موها بمالید.

می‌توانید روغن زیتون را از روی موها نشویید و به همین صورت رها کنید اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید بعد چند ساعت، موهای خود را بشویید.

۳. روش‌های فر کردن موها

در زمان‌های قدیم که اتوی مو و ابزارهای حالت‌دهنده‌ مو وجود نداشت، زنان با روش‌های خلاقانه‌ متعددی موهای خود را فر می‌کردند. یکی از این روش‌ها استفاده از تکه پارچه‌های کهنه بود. موهای خود را دور این پارچه‌ها می‌پیچیدند و یک شب تا صبح به همان حالت رها می‌کردند. صبح وقتی موها را از دور پارچه باز می‌کردند، فر شده بود.

امروز هم می‌توانید بدون حرارت، موهای خود را با همین روش‌های ساده فر کنید. راحت‌ترین روش این است که وقتی موهای شما هنوز کمی نم دارد، آن را به شکل گوجه‌ای ببندید و اجازه دهید تا به همین شکل، در طول شب خشک شود.

اگر نمی‌توانید موهای خود را گوجه‌ای ببندید می‌توانید از یک جوراب کهنه برای این کار استفاده کنید.

۴. آرایش ساده و محدود

این روزها معمولا زنان با آرایش‌های غلیظ دیده می‌شوند و برای هر بار آرایش از چندین محصول آرایشی استفاده می‌کنند. اما یکی از چیزهای جذابی که در عکس‌های قدیمی از زنان زیبا دیده می‌شود و معمولا توجه همه را جلب می‌کند، سادگی آن‌هاست. آرایش آن‌ها معمولا به رژلب و ریمل یا خط چشم محدود می‌شود و همین هم برای زیباتر نشان دادن زیبایی‌های طبیعی آن‌ها کافی است.

برای اینکه شما هم زیباتر به نظر برسید، آرایش صورت خود را محدود کنید. با این کار در زمان و هزینه‌ خرید محصولات آرایشی متعدد، صرفه‌جویی می‌کنید.

۵. لایه‌برداری پوست با شکر و نمک

لایه‌برداری برای داشتن پوست تمیز و زیبا بسیار لازم است. امروزه روش‌های مختلفی برای لایه‌برداری وجود دارد؛ از براش‌های مخصوص و انواع ماسک و شوینده گرفته تا روش‌های مدرن‌تری که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. اما در زمان‌های قدیم برای لایه‌برداری پوست از دانه‌های نمک و شکر استفاده می‌کردند.

برای این منظور قسمتی از پوست را می‌شستند و هم زمان با دانه‌های شکر و نمک، آن را ماساژ می‌دادند. در نهایت بعد از آبکشی، پوستی لطیف‌تر و شاداب‌تر داشتند.

اگر شما هم می‌خواهید از این روش استفاده کنید، دقت کنید که روی پوست شما هیچ جای زخمی، بریدگی، جوش و… نباشد. بهتر است که به جای نمک از شکر استفاده کنید تا اگر بریدگی ریزی روی پوست وجود دارد، با وجود نمک، دچار سوزش نشود.

۶. کاهش پف صورت با آب یخ

حتما شنیده‌اید که شستن صورت با آب سرد باعث جوان ماندن پوست می‌شود؛ البته لزوما این طور نیست ولی آب سرد در کاهش پف صورت بسیار موثر است؛ به‌خصوص در نواحی اطراف چشم‌ها. همچنین شست‌وشو با آب سرد می‌تواند منافذ پوست را تنگ‌تر کند.

بعد از شستن صورت می‌توانید یک بار هم با آب خیلی سرد صورت را آب بکشید. بهتر است که برای شست‌وشوی صورت هم از آب خیلی داغ استفاده نکنید. یکی دیگر از ترفندهای زیبایی در زمان این بود که موهای خود را با آب سرد می‌شستند تا درخشندگی آن حفظ شود.

۷. حفاظت طبیعی از پوست در برابر آفتاب

در زمان‌های قدیم زنان از چترهای مخصوص آفتاب برای حفاظت از پوست خود استفاده می‌کردند. این روزها شاید استفاده از چتر در بیشتر اماکنی که حضور پیدا می‌کنیم، وجود نداشته باشد. به همین دلیل این ترفند فقط برای اماکنی مثل ساحل امکان‌پذیر است.

برای پیشگیری از آسیب پوست بر اثر تابش آفتاب، کرم را فراموش نکنید.

۸. شست‌وشوی صورت

در زمان‌های قدیم بسیاری از مردم به محصولات آرایشی دسترسی نداشتند. تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند، شست‌وشوی همیشگی صورت با های ملایم بود. امروز هم شما با همین شست‌وشوی مرتب صورت با یک صابون ملایم یا شوینده‌ی مناسب می‌توانید از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کنید تا نیازی به پوشاندن صورت با کرم‌های سنگین نباشد.

۹. وازلین برای نرمی لب

در گذشته از وازلین زیاد استفاده می‌کردند. یکی از ترفندهای زیبایی برای نرم نگه داشتن لب‌ها استفاده از وازلین بود. شب و صبح وازلین را روی لب می‌زدند تا رطوبت خود را حفظ کند و همیشه نرم باشد. شما هم می‌توانید به‌جای بالم لب از وازلین استفاده کنید. البته وازلین برای کسانی مناسب است که لب‌های واقعا خشکی دارند. اگر لب‌های شما زیاد خشک نیست، استفاده‌ منظم از بالم لب، کافی است.

۱۰. روغن زیتون برای پاک کردن آرایش

یکی از روش‌های قدیمی برای پاک کردن آرایش، استفاده از روغن زیتون است. برای این کار مقداری روغن زیتون بکر را روی پنبه‌ای می‌ریزند و به آرامی صورت را با آن پاک می‌کنند و بعد از پاک شدن روغن، آن را با شوینده‌ای ملایم می‌شویند. این روش باعث می‌شود که رطوبت پوست حفظ شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های A، D، K و E است. این ویتامین‌ها و مواد موجود در روغن زیتون باعث سلامت و شادابی پوست می‌شوند.

منبع: برترین‌ها

ستشو دهید و بعد از سرم یا مرطواز آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این بخش از سلامت پوست و موی آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

10 باید و نباید برای زیبایی پوست صورت

  1. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود میکند.آیا ندارید؟ فقط را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید: را فراموش کنید.، حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند.اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود ، شما همچنین می توانید از ماسک پودر و ،برای شفافیت پوست استفاده کنید.

استفاده از یک روش برای زیبایی پوست صورت

  1. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

و تاثیر آن بر زیبایی پوست صورت

  1. شما چه چیزی می خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور و زمینی استفاده کنید.

  1. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید ، و ،گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج،از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن یا روغن زیتون استفاده کنید.

تاثیر خواب بر زیبایی پوست صورت

  1. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود – و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

نباید:”قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید”، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست “برای پوست خشک، از پاک کننده های خفیف غیر الکلی استفاده کنید.مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند. “

برای زیبایی پوست صورت آب درمانی کنید

  1. آب درمانی :

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند ، خیار، ، ، و کانتالوپ . “

نباید:نوشیدن را فراموش کنید. این، کمک می کند تا در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

چند روش فوق العاده برای پاکسازی و زیبایی پوست صورت

  1. خداحافظ آکنه:

باید:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید:به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

  1. اسکراب های دوست دار پوست صورت :

باید:استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، و با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند.ندی گورجا،در هنر زندگی، می گوید:”سودارزان کریا ،یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش ، کمک می کند تا از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. “

زیبایی پوست صورت با اسپای روزانه

  1. اسپای روزانه:

باید:یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید “برای پوست خشک، از ماسک تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید

نباید:فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از ، ، یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است – از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

بعد از 20 دقیقه چه چیزی دارید؟ پوست زیبا و آرامش .

با عادت های سالم پوست صورت زیبایی داشته باشید

  1. عادت های سالم:

باید:وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر میشود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب میکند .تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید:فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید ؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.

لبخند زیبا داشته باشید !

در حالیکه انرژی و وقت زیادی را صرف ظاهر خود میکنیم، فراموش میکنیم که شادی درونی مان را بیان کنیم “نگه داشتن یک لبخند روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست کمک می کند.

مردم ممکن است بگویند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر میرسید.

اگر برای شما این روشها نتیجه بخش نبود میتوانید از روش های دیگری مانند پروفایلو استفاده کنید:

پروفایلو آخرین روش درمان است که برای بازگرداندن جلا و درخشندگی پوست طراحی شده است. با افزایش سن میزان کلاژن پوست، الاستین و هیالورونیک اسید(که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند) کاهش می‌یابد، به این دلیل علائم پیری نمایان می‌شوند. برای مقابله با این علائم و به‌منظور حفظ شادابی پوست و جلوگیری از ایجاد خطوط عمیق روی پوست از پروفایلو استفاده می‌شود.

7 توصیه که در زیبایی پوست صورت معجزه می کند

  1. وقتی قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تکرار این مورد مطمئنا دلیلی دارد ، نکته ای که متخصصان پوست و زیبایی مدام به آن اشاره می کنند ولی چرا ؟ استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است ، فراموش نکنید که اس پی اف کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست و پیشنهاد پزشک انتخاب کنید.

 

  1. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

قند خون بالا باعث کاهش پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

  1. جنس و نوع پوست خود را بشناسید

این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

معجزه در زیبایی پوست صورت با روش های فوق العاده

  1. مطلقا سیگار نکشید

مصرف دخانیات به عنوان مثال سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا حتی بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

  1. مراجعه به پزشک متخصص پوست در شرایط لازم

حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید با این اقدام می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

رازهای زیبایی پوست صورت

  1. تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. براساس نظر پزشکان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت.

7.به بهداشت پوست اهمیت دهید صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید

اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.

ب کننده استفاده کنید.

ت صورتم آموزش داده ام.»

تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

 

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
7 به عنوان مثال، تس کریستین، زنی ۵۰ ساله است که در ۴۰ سال گذشته لبخند نزده تا ظاهر جوان خود را حفظ کند. «من چین و چروک ندارم چون خودم را برای کنترل عضلابا نسخه های طبیعی موثر و کاملا خانگی

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا