سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

روش لیپوساکشن چگونه است

همه آن چیزی که باید در مورد لیپوساکشن برای لاغری شکم، پهلو، ران، صورت و گردن بدانید.

لیپوساکشن نوعی روش جراحی محسوب می‌شود که از ابزار ساکشن یا مکش، برای برداشتن چربی‌های نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌گردد. علاوه بر این، روش لیپوساکشن قادر است تا در حین انجام بر روی نواحی خاص از بدن به آنها شکل نیز بدهد. بنابراین از دیگر نام‌های لیپوساکشن می‌توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.

اما بهتر است علاوه بر مسئله مهم هزینه لیپوساکشن شکم به این موضوع توجه داشته باشید که لیپوساکشن به طور معمول یک روش کلی یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود. اگر دچار اضافه وزن شدیدی هستید، احتمالاً بایستی از طریق غذایی و ورزش یا از طریق روش‌های لاغری مانند جراحی بای پس معده نسبت به لاغری خود اقدام کنید. انجام این روش‌ها نسبت به لیپوساکشن نه تنها می‌توانند نتایج بهتری را برای شما رقم بزنند بلکه مقادیر بیشتری از وزن بدنی را در شما کم می‌کنند.

اما اگر در نقاط خاصی، چربی بدن‌تان بسیار زیاد بوده ولی وزن بدنی ثابتی دارید، ممکن است کاندیدای انجام عمل لیپوساکشن با لیزر باشید.

عمل لیپوساکشن (Liposuction) چیست؟

لیپوساکشن برای حذف چربی‌های نقاط مختلفی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • شکم
  • مناطق بالای بازو
  • باسن
  • ساق پا و مچ پا
  • سینه و پشت
  • باسن و ران
  • چانه و گردن

علاوه بر این، گاهی اوقات می‌توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.

اجازه بدهید تا نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم. زمانی که دچار اضافه وزن می‌شوید، سلول‌های چربی بدن شما از نظر اندازه و حجم افزایش می‌یابند. در روش لاغری موضعی با عمل لیپوساکشن تعداد سلول‌های چربی در یک ناحیه خاص کاهش می‌یابد. البته بایستی گفت که مقدار چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی آن نیز بستگی دارد.

آیا لیپوساکشن قابل برگشت است؟

تغییرات حاصل از کانتور یا پیکر تراشی به طور کلی دائمی هستند، البته تا زمانی که وزن شما ثابت باقی بماند.

پس از لیپوساکشن، چین خوردگی‌های پوستی خودشان به خطوط جدید نیازمند درمان تبدیل می‌شوند. اما اگر از رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی برخوردار باشید، احتمالاً پوست شما صاف به نظر خواهد رسید. با این حال، اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف باشد، پوست در نواحی تحت درمان ممکن است شل به نظر برسند.

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که عمل لیپوساکشن، فرورفتگی‌های ناشی از یا سایر بی‌نظمی های سطح پوست را بهبود نمی‌بخشد. به همین ترتیب، لیپوساکشن علائم کشیدگی پوستی یا استرچ مارک را از بین نمی‌برد.

برای اینکه کاندیدای لیپوساکشن شوید، باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید. علت گزینش این است که شرایطی مانند تنگی عروق خونی و محدودیت جریان خون، بیماری عروق کرونر، یا ضعف سیستم ایمنی باعث پیچیده‌تر شدن فرآیند جراحی نگردند.

لیپوساکشن بهتر است یا جراحی لاغری؟

احتمالا یکی از سوالات اساسی که در ذهن شما نقش بسته، این است که کاربردهای درمان لیپوساکشن چیست؟ باید به شما بگوییم که لیپوساکشن به‌ویژه در از بین بردن چربی در پاها، شکم، پشت، بازوها، صورت و گردن موثر است. این روش نتایج چشمگیرتری نسبت به سایر روش‌های کاهش چربی غیرتهاجمی دارد؛ با این حال، دوره نقاهت طولانی‌تری (تا شش هفته) داشته و معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سایر گزینه‌های غیرجراحی دارد.

لیپوساکشن شکم چیست؟

بهتر است بدانید که همه چربی‌ها برابر نیستند. دو نوع چربی وجود دارد که در مورد لیپوساکشن شکم و لیپوساکشن پشت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند، چربی زیر‌ جلدی و چربی احشایی.

  • چربی زیر جلدی چربی متحرک و قابل نیشگون گرفتنی است که درست در زیر پوست قرار دارد. به طور کلی این چربی بی‌خطر است، اما از نظر زیبایی می‌تواند نامطلوب باشد.
  • چربی احشایی در داخل حفره شکمی ذخیره شده و از نظر بصری سفت و سخت است و افرادی که چربی احشایی زیادی دارند، گاهی اوقات به صورت افراد چاق اما لاغر شناخته می‌شوند. این چربی همچنین برای سلامت کلی شما بسیار بدتر از چربی زیر پوستی به حساب می‌آید. همه سلول‌های چربی هورمون‌هایی را ترشح می‌کنند، اما از آنجایی که چربی احشایی در کنار اندام‌های شما ذخیره شده، به احتمال زیاد در عملکرد اندام‌ها اختلال ایجاد می‌کند، که می‌تواند منجر به مقاومت بیشتر به (دیابت نوع ۲)، بالاتر، سطح مضر (LDL) بالاتر در جریان خون شما و افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و شود.

لیپوساکشن شکم و پهلوها

نکته حائز اهمیتی که حتی به وضوح در فیلم عمل لیپوساکشن شکم می‌توان مشاهده کرد، تنها از بین بردن چربی زیر پوستی با کمک این روش است. چربی احشایی به طور محکم در داخل حفره شکم جاسازی شده و نمی‌توان آن را ساکشن کرد. کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش می‌تواند چربی احشایی را به طور ایمن و موثر کاهش دهد.

داشتن مقدار زیادی چربی احشایی لزوماً مانع از انجام لیپوساکشن نمی‌شود، اما بر نوع نتایجی که می‌توان از این عمل انتظار داشت تاثیر می‌گذارد.

به طور معمول، چربی احشایی حدود ۱۰٪ از کل چربی بدن شما را تشکیل می‌دهد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر مردی با دور کمر بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر هستید ، یا زنی با دور کمر بیش از ۸۸ سانتی متر، چربی احشایی شما ممکن است شروع به تأثیرگذاری بر سلامت‌تان کند. از طرفی در صورتی که از سلامتی ضعیفی برخوردار باشید، ممکن است دیگر کاندیدای لیپوساکشن نباشید.

لاغری سریع با لیپوساکشن چگونه صورت می‌گیرد؟

لیپوساکشن شکم و معده به عمومی نیازی ندارد. با این که در گذشته چنین نبوده، اما امروزه برای تمام نواحی بدن صادق است. در واقع، هنوز جراحانی هستند که انجام روش قدیمی با استفاده از بیهوشی عمومی را ترجیح می‌دهند، به خصوص زمانی که در مورد شکم صحبت می‌کنیم. چه جراح شما فقط از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی استفاده کند، احتمالاً از روش تامسنت استفاده خواهد کرد که برای سال‌ها استاندارد طلایی برای لیپوساکشن ایمن و مؤثر بوده است.

روش تامسنت لیپوساکشن شکم، شامل پر کردن ناحیه چربی بین پوست و حفره شکم با ماده‌ای است که به آن مایع تومسنت، مخلوطی از سالین و اپی نفرین، با بی کربنات سدیم به عنوان بافر گفته می‌شود.

اگر جراح شما لیپوساکشن شکم را با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام دهد، داروی بی‌حس کننده لیدوکائین را نیز به مایعات اضافه خواهد کرد. این دارو به جراحان اجازه می‌دهد تا بدون بیهوشی کامل بیماران، روش لیپوماتیک را بر روی آنها انجام دهند و خطرات ناشی از بیهوشی عمومی را کاهش ‌دهند و در کل این روش را ایمن‌تر می‌کند.

فواید و خطرات لیپوساکشن چیست؟

بهتر است مراقب شل‌شدن پوست و آویزان‌شدن شکم باشید. با افزایش سن، میزان کلاژن تولید شده توسط بدن کاهش یافته، که در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. این وضعیت بدین معنی است که پوست شما مانند گذشته دیگر به عقب باز نخواهد گشت. اگر چه اکنون سن اشتباهی برای انجام عمل لیپوساکشن وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که هر چه سن شما بالاتر باشد، احتمال شلی پوست به خصوص در مورد لیپوماتیک معده بیشتر می‌شود.

ممکن است به این نتیجه برسید که شل شدن پوست پس از کاهش وزن شدید می‌تواند یک مشکل جدی به حساب بیاید. اما تنها عمل لیپوساکشن و لیزر لیپولیز بدن بهترین نتایج ممکن برای سفت‌کردن پوست از لیپوساکشن را به شما ارائه خواهد داد. با این اوصاف، مواردی وجود دارد که به دلیل بزرگی شکم یا عدم خاصیت ارتجاعی پوست، ممکن است بخواهید عمل جراحی شکم را در نظر بگیرید.

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟

عمل لیپوساکشن به عنوان یک سرمایه‌گذاری در بدن شما است و مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نیاز به حفظ و نگهداری دارد. لیپوساکشن شکم مانع از عود مجدد پهلو در شما نشده و مطمئناً به عنوان یک روش پیشگیری از افزایش وزن نیست. به یاد داشته باشید که لیپوساکشن یک راه حل کاهش وزن نیست و نباید مانند آن استفاده شود.

لیپوساکشن معده سلول‌های چربی را برای همیشه از ناحیه شکم شما حذف می‌کند. آن سلول‌ها از بدن شما به بیرون منتقل می‌شوند اما محل ذخیره‌کننده چربی در بدن شما تغییر نخواهد کرد.

پس از لیپوساکشن شکم، بدن شما نسبت به گذشته سلول‌های چربی حدود ۷۰ درصد کمتر در ناحیه شکم خواهد داشت. اگر بعد از لیپوساکشن شکم و پهلوها دوباره اضافه وزن پیدا کنید، بدن شما همان مقدار چربی را در همان مکان‌های قبلی ذخیره خواهد کرد. با این حال، از آنجایی که سلول‌های چربی زیادی را در معده حذف کرده‌ایم، سایر نواحی ممکن است بزرگ‌تر از معده شما به نظر برسند. شکم شما همیشه کوچکتر از آن چیزی است که بدون لیپوماتیک وجود داشت، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید هر چه می‌خواهید بخورید و هرگز اضافه وزن پیدا نکنید. بنابراین مراقبت‌های بعد از عمل لیپوساکشن، چیزی است که شما باید آن را حفظ کنید. لیپوساکشن یک راه حل سریع نیست و نباید این گونه به آن نگاه شود.

لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب براساس نوع پوست و تاثیرات دلخواه بر روی شما انجام می‌‌شود. افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله که پوست الاستیک‌تری دارند ممکن است از نتایج لیپوساکشن گردن سود ببرند. این روش چربی اضافی را از بین می‌برد، اما کیفیت پوست را بهبود نمی‌بخشد. جراحی لیفت گردن می‌تواند چین خوردگی غبغب همچنین افتادگی یا شلی پوست گردن را اصلاح کند.

  • پزشکان می‌توانند لیپوساکشن را تحت بی‌حسی موضعی انجام دهند.
  • پزشکان می‌توانند روش ساب منتوپلاستی را تحت بی‌حسی موضعی با یا بدون دریافت داروی آرامبخش انجام دهند.
  • پزشکان قادرند عمل لیفت گردن را تحت بیهوشی عمومی یا از طریق تزریق داروی آرامبخش با داروهای داخل وریدی انجام دهند.
  • عوارض جانبی می‌تواند شامل تورم، کبودی، از دست دادن حساسیت صورت، تغییرات رنگدانه در پوست، عفونت و عدم تقارن صورت باشد.

چنان‌چه نیازمند دریافت اطلاعات دقیق‌تری در این باره هستید، یک صورت با متخصصین می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

خطرات و عوارض احتمالی عمل لیپوساکشن

اما آیا لیپوساکشن بی‌خطر است؟ همانند هر عمل جراحی بزرگی، لیپوساکشن نیز با خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی همراه است. اما برخی از عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارت‌اند از:

بی نظمی‌های کانتورینگ: پوست شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، ضعف خاصیت ارتجاعی پوست و بهبودی غیرمعمول، برآمده، مواج یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند. آسیب زیر پوستی ناشی از عبور لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می‌شود ممکن است ظاهر خالدار دائمی به پوست بدهد.

تجمع مایعات: کیسه‌های موقتی مایع یا سروم می‌توانند در زیر پوست ایجاد شوند. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشند.

بی‌حسی. ممکن است احساس بی‌حسی موقت یا دائمی در ناحیه آسیب دیده داشته باشید. تحریکات موقت عصبی نیز ممکن است به وجود بیاید.

عفونت: اگر چه بروز عفونت‌های پوستی به عنوان عوارض لیپوساکشن نادر است اما امکان بروز آن وجود دارد. عفونت شدید پوستی ممکن است تهدید‌کننده زندگی باشد.

سوراخ‌شدن اجزای داخلی: به ندرت ممکن است که کانولای وارد شده به عمق بیش از حدی از بدن نفوذ کند و یا اندام داخلی را سوراخ کند. در چنین مواردی احتمال نیاز به عمل جراحی اورژانسی، ممکن است وجود داشته باشد.

آمبولی چربی: تکه‌های چربی شل‌شده ممکن است جدا‌شده و در یک رگ خونی گیر کنند. در این شرایط احتمال تجمع آنها در ریه یا حتی حرکت به سمت مغز وجود دارد. آمبولی چربی یک اورژانس پزشکی محسوب می‌شود.

مشکلات کلیوی و قلبی: تغییر در سطح مایعات حین تزریق و ساکشن مایعات می‌تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید‌کننده حیات کلیه، قلب و ریه شود.

سمیت لیدوکائین: لیدوکائین یک بی‌حس‌کننده است که اغلب با مایعات تزریق‌شده در حین لیپوساکشن برای کمک به مدیریت درد تجویز می‌شود. اگرچه به طور کلی این دارو بی‌خطر است، اما در شرایط نادر، امکان رخ‌دادن سمیت لیدوکائین وجود دارد. سمیت لیدوکائین می‌تواند باعث مشکلات جدی قلب و سیستم عصبی مرکزی شود.

اگر جراح روی سطوح بزرگتری از بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض احتمالی لیپوساکشن دو چندان می‌شود. با جراح در مورد چگونگی اعمال این خطرات در مورد خودتان صحبت کنید.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

در صورتی که تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار گرفته‌اید و برخی علائم غیر معمولی را تجربه می‌کنید، می‌توانید این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. خبر خوب این که گروه در کنار شما هستند تا ابهامات شما را در مورد انجام این روش زیلیپوساکشن یک روش زیبایی برای حذف چربی‌های اضافه از نواحی مختلف بدن است که از آن می‌توان برای فرم دادن و ایجاد تناسب در بخش‌های مختلف بدن استفاده کرد. باید در نظر داشته باشید که جراحی لیپوساکشن روشی برای کاهش وزن و چاقی محسوب نمی‌شود و تنها فرم اندام شما را تغییر می‌دهد.

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد جراحی لیپوساکشن و انواع آن، مراقبت‌های بعد از عمل، عوارض جراحی و …. نیز بیشتر توضیح بدهیم. در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ادامه مطلب همراه باشید:

عمل ساکشن چیست؟ لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی است که در آن با استفاده از لوله‌ای به نام کانولا به مکش چربی‌های اضافه از نواحی مختلف بدن می‌پردازد. گاهی اوقات افراد با کمک رژیم‌های غذایی سخت و انجام ورزش‌های سنگین به فرم و هیکل ایده آل خود دست پیدا نمی‌کنند از این رو برای انجام جراحی لیپوساکشن اقدام می‌نمایند. هزینه عمل لیپوساکشن با توجه به سن زیباجو، میزان چربی مورد نیاز هر فرد متفاوت است که توسط جراح مشخص می‌شود.

باید توجه داشته باشید که از این روش نمی‌توان برای کاهش وزن و چاقی استفاده نمود بلکه تنها برای رفع چربی و بافت‌های اضافه در بخش‌هایی از بدن مانند شکم، پهلو، ران‌ها، بازوها و …. و فرم دهی به این نواحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمل لیپوساکشن چگونه انجام می‌ شود؟

برای انجام اجراحی لیپوساکشن در ابتدا با کمک روش انتخابی چربی‌های اضافه در ناحیه مورد نظر شکسته می‌شوند و به ذرات کوچک‌تری تبدیل می‌گردند. سپس با کمک لوله باریکی که به واسطه یک برش کوچک وارد بدن می‌شود، چربی‌ها و بافت‌های اضافه از بدن خارج می‌شوند. این عمل معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و به مدت ۱ الی ۳ ساعت زمان احتیاج دارد.

در نهایت محل برش‌های ایجاد شده بخیه زده می‌شود و بانداژ و پانسمان در این محل صورت می‌گیرد. معمولا بیمار یک شب در بیمارستان بستری می‌شود اما ممکن است با تشخیص پزشک امکان ترخیص در همان روز امکان پذیر باشد. همچنین با توجه به عوامل مختلف برای هر فرد متفاوت است.

مراحل عمل لیپوساکشن

برای انجام جراحی زیبایی لیپوساکشن بایستی مراحل زیر طی شود:

  • به بهترین جراح لیپوساکشن برای انجام این عمل مراجعه نمایید.
  • آزمایشات لازم قبل از جراحی را انجام داده و ننتیجه را به پزشک تحویل بدهید.
  • در روز عمل با کمک یک همراه به بیمارستان یا کلینیک مورد نظر مراجعه کنید.
  • جراح با کمک بیهوشی (در شرایط خاص با بی حسی) بیمار را آماده می‌کند.
  • نواحی از بدن که نیاز به حذف چربی دارد قبل از جراحی علامتگذاری می‌شود.
  • سلول‌های چربی با استفاده از روش انتخابی شکسته شده و به ذرات کوچک تبدیل می‌شوند.
  • سپس با ایجاد یک برش کوچک، لوله مکش برای خارج کردن چربی‌ها وارد بدن می‌شود.
  • با حرکت رو به جلو و عقب لوله، چربی‌ها شل شده و از بدن به راحتی خارج می‌شوند.
  • در نهایت محل برش‌ها بخیه زده شده و بر روی آن پانسمان گرفته می‌شود.

برای ایکه بتوانید به ننتیجه ایده آل از عمل دست پیدا کنید بایستی به بهترین جراح لیپوساکشن مراجعه نمایید تا بتواند با توجه به تخصص و مهارتی که در این زمینه به دست آورده است بهترین نتیجه را برای شما فراهم آورد.

انواع روش‌های جراحی زبیایی شکم

روش‌های مختلفی برای انجام لیپوساکشن وجود دارد که در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

لیپوساکشن با لیزر

در این روش از جراحی با کمک اشعه لیزر و با طول موج مشخصی به چربی‌های نواحی مشخص از بدن تابیده می‌شود تا با ایجاد حرارت باعث شکستن بافت‌های چربی گردد. سپس با کمک لوله کانولا و ایجاد برش کوچکی بر روی بخش مورد نظر از بدن سلول‌های چربی از بدن خارج می‌شوند.

با ساکشن

در این روش با کمک یک لوله کانولا که با سرعت تنظیم شده‌ای حرکت رو به جلو عقب دارد باعث می‌شود تا چربی‌های اضافه به راحتی از بدن خارج شوند. این روش که معمولا با درد و تورم کمتری همراه است به جراح این امکان را می‌دهد تا بافت‌های چربی را از نواحی کوچک‌تر مانند بازوها و ران‌ها خارج سازد.

با اولتراسوند

برای انجام این تکنیک از یک میله فلزی در زیر پوست استفاده می‌شود که با کمک آن انرژی اولتراسوند ساطع می‌شود و به بافت‌های چربی وارد می‌شود. تابیدن این اشعه بر روی بافت‌های چربی باعث می‌شود تا چربی‌ها به ذرات کوچک‌تری تبدیل شوند و سپس به راحتی از بدن خارج گردند.

با محلول

در این روش که به عنوان رایج‌ترین تکنیک جراحی لیپوساکشن شناخته می‌شود، از محلول استریل شده (محلول آب و نمک)، بیحس کننده یا لیدوکائین برای کاهش درد و داروی تنگ کننده عروق استفاده می‌کند. استفاده از ترکیب این محلول‌ها باعث می‌شود تا ناحیه مورد نظر متورم و سپس سفت شود. پس از انجام اینکار جراح برش‌های کوچکی بر روی پوست ایجاد می‌کند و به واسطه آن لوله باریکی وارد بدن می‌شود تا چربی‌های اضافه از آن خارج گردند.

لیپوساکشن بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟

عمل لیپوساکشن به عنوان یک روش بدون جراحی برای حذف چربی‌های اضافه از بدن شناخته می‌شود زیرا احتیاجی به برش‌های بسیار برای برداشتن بافت‌های چربی ندارد. این روش کاملا ایمن و مطمئن بوده و به گونه‌ای است که می‌توان بلافاصله بعد از عمل نتیجه آن را مشاهده کرد.

در ادامه می‌توانید فیلم عمل لیپو را مشاهده نمایید:

جراحی لیپوساکشن روی کدام اندام‌ ها انجام می‌ گیرد؟

عمل ساکشن تقریبا برای تمامی نواحی از بدن که دارای چربی و بافت‌های اضافه است استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیپوساکشن شکم و پهلو

عمل برداشتن چربی شکم چیست؟ از جراحی لیپوساکشن می‌توان برای حذف چربی‌های اضافه در ناحیه شکم و پهلو نیز استفاده کرد که در واقع از رایج‌ترین جراحی‌های لیپوساکشن درخواستی توسط متقاضیان می‌باشد. با انجام عمل لیپوساکشن شکم می‌توانید به فرم اندامی زیباتر و جذاب‌تر دست پیدا کنید. قیمت ساکشن شکم با توجه به میزان چربی بدن هر فرد متفاوت است که پس از جلسه مشاوره قیمت دقیق آن مشخص می‌شود.

لیپوساکشن پشت گردن

برخی از افراد ممکن است دارای بافت چربی در ناحیه پشت گردن خود باشند که تمایل به رفع این مسئله دارند. از این رو برای انجام عمل لیپوساکشن پشت گردن نیز اقدام می‌کنند.

لیپوساکشن غبغب

یکی دیگر از نواحی بدن که برای لیپوساکشن این ناحیه بسیار اقدام می‌شود، غبغب است. برداشتن بافت‌های چربی اضافه در ناحیه غبغب باعث ایجاد چهره‌ای جوان‌تر و زیباتر می‌شود. نتایج به دست آمده از این عمل در صورت رعایت رژیم غذایی سالم و انجام مداوم ورزش کاملا ماندگار و دائمی می‌باشند.

لیپوساکشن صورت

یکی از رایج ترین مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، چاقی صورت است که می‌تواند به دلایل مختلفی همچون وراثت، اضافه وزن و … رخ بدهد. این مسئله می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شود. از بین بردن بافت‌های چربی با کمک ورزش و رژیم غذایی در این ناحیه از بدن بسیار دشوار است و به همین دلیل فرد می‌تواند از لیپوساکشن صورت برای کاهش چربی‌های اضافه استفاده نماید.

لیپوساکشن ران

ران‌ها یکی از نواحی شایع برای تجمع بافت چربی می‌باشد که باعث بدفرمی بدن می‌گردد. در صورتی که فرد نتواند با کمک رژیم غذایی و یا فعالیت‌های ورزشی به فرم ایده آل بدن خود دست یابد می‌تواند از عمل لیپوساکشن ران برای حذف چربی‌های اضافه در این ناحیه کمک بگیرد.

لیپوساکشن چانه

افزایش سن می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی صورت شما به خصوص در ناحیه چانه و گردن بگذارد. به طور قطع داشتن یک چانه کشیده و بدون چربی اضافه می‌تواند بر روی زیبایی چهره شما بیفزاید و منجر به جذاب‌تر شدن چهره شما گردد. از این رو می‌توان برای کاهش بافت چربی در این ناحیه از لیپوساکشن چانه استفاده نمود.

لیپوساکشن بازو

از آنجایی که چربی‌های بازو سفت و سخت هستند به راحتی با کمک رژیم غذایی و یا فعالیت‌های ورزشی حذف نمی‌شوند از این رو می‌توان از جراحی لیپوساکشن برای انجام اینکار کمک گرفت. معمولا انجام این جراحی در مدت زمان یک الی یک و نیم ساعت انجام می‌گیرد.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک

هر دو روش و لیپوساکشن با هدف حذف چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن استفاده می‌شوند اما دستگاه مورد استفاده در این روش‌ها یکسان نیستند. در واقع در روش جراحی لیپوماتیک از یک کمپرسور هوا استفاده می‌شود که باعث ایجاد ارتعاش و لرزش در بافت‌های چربی می‌گردد. در نهایت در هر دو تکنیک بافت و چربی‌های اضافه با کمک لوله کانولا از بدن خارج می‌شود.

همچنین می‌توان گفت که در روش لیپوماتیک به سلول‌ها و بافت‌های چربی آسیبی وارد نمی‌شود و به همین دلیل می‌توان از آن برای پر کردن سایر نواحی بدن استفاده نمود. اما در لیپوساکشن این امکان وجود ندارد. معمولا برای حذف چربی از نواحی کوچک‌تر مانند غبغب، بازوها و … استفاده از روش لیپوساکشن عملکرد بهتری به همراه دارد.

تفاوت لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

لیپوساکشن و دو جراحی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند که با هدف رفع چربی‌های اضافه و اصلاح فرم بدن انجام می‌گیرند. افرادی که تنها دارای چربی اضافه در نواحی مختلف بدن خود هستند و دچار افتادگی و شل شدگی پوست در این نواحی نیستند می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام لیپوساکشن باشند. اما افرادی که دارای چربی بسیار و چین و چروک‌هایی در نواحی شکم و پهلوی خود هستند بایستی از تکنیک ابدومینوپلاستی برای اصلاح آن استفاده نمایند.

یکی از تفاوت‌های عمده در این دو روش این است که، در ابدومینوپلاستی علاوه بر برداشتن توده چربی‌ها به کشیده و سفت کردن پوست نیز پرداخته می‌شود اما در روش لیپوساکشن تنها به حذف چربی‌های اضافه در نواحی مختلف بدن پرداخته می‌شود.

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟

جراحی لیپوساکشن در صورتی که توسط یک جراح ماهر و با سابقه در این زمینه انجام گیرد هیچ خطری فرد را تهدید نمی‌کند. این عمل معمولا با کمک بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد و نیازی به ایجاد برش‌های بسیاری برای حذف چربی‌های اضافه ندارد. در واقع خارج کردن توده چربی‌ها با کمک یک برش کوچک در ناحیه مورد نظر و وارد شدن لوله باریکی به نام کانولا انجام می‌گیرد. خطرات لیپوساکشن زمانی است که این عمل توسط جراح بی‌تجربه انجام شود که در این صورت فرد ممکن است دچار عوارض غیرقابل‌جبران شود. نظر کسانی که عمل ساکشن انجام داده اند را می‌توانید در بخش کامنت‌های سایت مطالعه کنید و نظر خود را نیز با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

باید در نظر داشته باشید که عمل جراحی لیپوساکشن نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی می‌تواند با عوارضی همراه باشد که در صورت مراجعه به بهترین جراح لیپوساکشن و رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

کاندیدای عمل لیپوساکشن چه کسانی هستند؟

افراد با شرایط زیر می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لیپوساکشن باشند:

  • پوست بدنشان خاصیت ارتجاعی را از دست نداده است.
  • با رژیم غذایی و انجام ورزش به فرم ایده آل بدن خود نرسیده‌اند.
  • از لحاظ سلامت جسمی و روحی در شرایط مساعدی قرار دارند.
  • خواسته و توقعات منطقی از نتیجه جراحی خود دارند.
  • دچار اضافه وزن و یا چاقی مفرط نیستند.

اقدامات لازم قبل از جراحی لیپوساکشن

رعایت یک سری نکات قبل جراحی لیپو الزامی است که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • در جلسه مشاوره قبل عمل لیپوساکشن در مورد شرایط عخومی خود با پزشک صحبت کنید و اگر دارویی مصرف می‌کنید به جراح خود اطلاع دهید.
  • اگر برداشتن چربی مقدار کمی باشد در مطب پزشک در صورت وجود امکانات جراحی انجام می‌شود و برای برداشتن چربی بیشتر باید عمل را در بیمارستان انجام داد.
  • انجام آزمایشات لازم قبل عمل لیپو و بررسی جواب آنها توسط پزشک قبل جراحی الزامی است.
  • دو هفته قبل از عمل لیپو ساکشن از سیگار، قلیان و مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین قبل جراحی خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد عمل لیپوساکشن

نکات و مراقبت های بعد از لیپوساکشن از اهمیت بسیار بالایی در رسیدن به نتیجه ایده آل و مطلوبی از عمل برخوردار است. از این رو در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

  • بعد از عمل حداقل به مدت یک هفته استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز نمایید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را به موقع و به درستی استفاده کنید.
  • در صورت توصیه پزشک برای استفاده از گن تا زمان تعیین شده از آن استفاده نمایید.
  • بعد از جراحی از مایعات و نوشیدنی‌های مقوی فراونی استفاده کنید.
  • ورم بعد از عمل لیپوساکشن طبیعی است که بعد چند روز کمتر می‌شود.
  • رژیم غذایی بعد از عمل لیپوساکشن اهمیت زیادی در بهبود سریع‌تر شما دارد.
  • استحمام بعد ۴۸ ساعت مشکلی ندارد ولی از وان استفاده نکنید.
  • استفاده از کرم ترمیم‌کننده باعث بهبود پوست در محل لیپوساکشن می‌شود.
  • سعی کنید در روز اول استراحت کنید و پیاده‌روی نداشته باشید.
  • مصرف مایعات فراوان بعد جراحی لیپو به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.
  • اگر فردی چاق هستید بهتر است تحت نظر پزشک رژیم غذایی مناسب خود را شروع کنید.
  • ورزش کردن بعد لیپوساکشن الزامی است که بهتر است بعد ۱۰ روز و با نظر پزشک خود انجام دهید.
  • برای کاهش سریع‌تر ورم و کبودی بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • جهت مشاهده نتیجه نهایی از عمل خود صبور باشید و عجله نکنید.
  • گن بعد از عمل لیپوساکشن ضروری است که معمولا پزشکان به مدت ۶ هفته توصیه می‌کنند.

آیا لیپوساکشن با بی حسی موضعی امکان دارد؟

معمولا انجام جراحی لیوساکشن با بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد اما در برخی مواقع و با توجه به شرایط بیمار ممکن است پزشک متخصص انجام جراحی لیپوساکشن بدون بیهوشی را توصیه کند. در صورتی که عمل لیپوساکشن با کمک بی حسی انجام گیرد در این صورت در طی جراحی از داروهای آرام بخش برای کاهش استرس و نگرانی بیمار استفاده می‌شود.

دوره نقاهت لیپوساکشن چقدر است؟

معمولا فرد بعد عمل جراحی لیپوساکشن از بیمارستان مرخص شده و می‌تواند در خانه چند روزی استراحت داشته باشد. دوره نقاهت جراحی لیپوساکشن به عوامل مختلفی از جمله سن زیباجو، ناحیه‌ای که ساکشن در آن انجام شده، وضعیت جسمانی فرد و همچنین رعایت مراقبت های بعد عمل لیپوساکشن بستگی دارد.

نتایج عمل جراحی لیپوساکشن

پس از جراحی لیپوساکشن تورم بعد ۴ هفته کاهش پیدا می‌کند و طی چند ماه باید لاغری در ناحیه جراحی شده مشاهده شود. نتایج عمل لیپوساکشن بلندمدت و دائمی می‌باشد که رعایت مراقبت‌های لازم بعد جراحی نیز در گرفتن نتیجه بهتر موثر است. باید پس از جراحی دقت داشته باشید که مجدد اضافه وزن نداشته باشید.

عوارض عمل لیپوساکشن چیست؟

عوارض لیپوساکشن چیست؟ عمل لیپو نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی ممکن است با عوارضی همراه باشد که در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

  • کبودی و تورم بعد از عمل
  • احساس بی خسی در ناحیه مورد جراحی
  • بروز التهاب در ناحیه جراحی شده
  • وجود خونآبه در ناحیه برش‌ها

این عوارض کوتاه مدت هستند و شدت آن‌ها در افراد مختلف متفاوت است. از این رو جای هیچ نگرانی در خصوص بروز این مشکلات وجود ندارد و بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می‌روند. اما برخی از عوارض لیپوساکشن شکم و پهلو بعد از جراحی طولانی مدت بوده که بایستی آن‌ها را جدی تلقی کرد. این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • ایجاد سطح پوست ناهموار
  • خونریزی زیر پوست یا هماتوم
  • بی حسی طولانی مدت
  • آسیب به اندام‌های داخلی
  • تغییر رنگ پوست

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم بایستی برای انجام درمان‌های بیشتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

در صورتی که برای انجام عمل خود به بهترین جراح لیپوساکشن مراجعه نمایید می‌توانید احتمال بروز چنین مشکلاتی را به حداقل برسانید.

هر کدام از این قسمت ها حساسیت های خاص خود را دارند که باید به آن ها توجه ویژه ای داشت. به همین دلیل، ممکن است هزینه روش کویتیشن برای این نواحی نیز با یکدیگر متفاوت باشد. در هر حال، برای کاهش هزینه کویتیشن می توان از تخفیف لیپوماتیک در اصفهان لاغری که در نظر گرفته می شود استفاده نمود. همچنین می توانید از لیپوماتیک اقساطی اصفهان استفاده کنید.

هزینه عمل لیوساکشن غبغب و چانه در اصفهان چقدر است؟ هزینه جراحی شکم و پهلو همزمان همچون برداشتن غبغب، تحت هیچ گونه پوشش بیمه درمانی قرار نمی گیرد و بیمار هزینه این نوع جراحی را باید به صورت کامل پرداخت کند. هزینه رفع غبغب در یک جلسه با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است که با معاینه اولیه توسط جراح مشخص می‌شود. برای انتخاب بهترین جراح برتر لیپوساکشن در اصفهان کلیک کنید

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا