اقتصادی

زبان دولت در بیان دستاوردهایش رسا نبوده/ وزارت ارشاد از مجوزهای خودبه اصحاب فرهنگ‌وهنر دفاع کند

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر نقش حاکمیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئولیت اصلی این وزارتخانه بر اساس قانون ، سیاست و برنامه ریزی در حوزه فرهنگ ، هنر ، اندیشه و اندیشه است. متوسط ​​و همه نهادها و مؤسسات فرهنگی هنری باید از سیاست های تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیروی کنند.

به گزارش امروزنگار ، دکتر اسحاق جهانگیری امروز بعدازظهر (شنبه ، 28 تیر) در جلسه مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت ، ایفای نقش دولت و واگذاری مالکیت است گفت: جدیت در وزارتخانه های بزرگتر اقتصادی تعریف می شود. دنیوی است ، اما این تمایز در حوزه فرهنگ و هنر نیز باید به دقت مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر با تأکید بر لزوم حرکت در چارچوب فرهنگ عمومی یا با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، گفت: جهانگیری: “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر سیاست گذاری ، باید از نزدیک نظارت بر اجرای سیاست ها داشته باشد و تا حدودی مصوبات مصوب را دنبال کند.” انجام نشده.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حساسیت های جدی در زیرمجموعه وزارتخانه و در حوزه های فرهنگ ، هنر ، رسانه ها ، نظرسنجی های بین المللی و نظرسنجی وجود دارد ، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش پناهندگی ایفا کند و همچنین نقش کنترل کننده و نظارتی را ایفا می کند. و از فرهنگ ، هنر ، تأملات و رسانه ها در امان بمانید و بگذارید فعالان این منطقه احساس کنند که این وزارتخانه پناهگاه آنهاست.
دکتر. جهانگیری افزود: مردم فرهنگ ، هنر و اندیشه باید در چهارچوب این وزارتخانه کار کنند و اطمینان حاصل کنند که این وزارتخانه سخنگوی آنها است و در صورت بروز مشکل از آنها حمایت خواهند کرد.
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از مجوزهای ارائه شده برای فعالیت های مردم فرهنگ ، هنر ، رسانه و تفکر در زمینه های مختلف حمایت کند و اگر کسی مشکلی دارد در جایی ، او نباید زمینه را خالی کند. این تصمیمات را صادر می کند ، محافظت می کند و از آن حمایت می کند تا مجوزهای آنها معتبر باشد.
دکتر. جهانگیری که نظارت بر افکار عمومی یک کار مهم و ظریف است و می تواند منجر به برنامه های ملی شود. “در مراسم 4 آوریل ، مردم به سخنان افسران توجه داشتند ، گرچه جریمه بودن برای حضور در طبیعت تعیین نشده بود.” آنها از بیرون رفتن اجتناب کردند. این امر می تواند با استفاده از همکاری مردم ، اقلیت ها و دولت در مناطق دیگر و علیرغم اعتراض اتفاق بیفتد تا همه ما بتوانیم اوقات دشوار پیش رو را با هم پشت سر بگذاریم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید نظرسنجی افکار عمومی به صورت دوره ای و مداوم برگزار شود ، اظهار داشت: نتایج این نظرسنجی ها می تواند افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی و گرایش مردم به اجرای پروژه های مختلف باشد. ” بنابراین ، این تحقیقات نباید متوقف شود یا نتایج در کتابخانه ها باقی بماند ، بلکه باید برای حل مشکلات کشور در بخش های مختلف استفاده شود.
دکتر. جهانگیری: “همه مسئولان باید هنگام اعلام آمار ، نتایج مرکز رسمی و نظرسنجی معتبر را نقل کنند. در غیر این صورت ، همه می توانند برای بیان نظرات خود ارقام مختلفی را بیان کنند و نتایج نیز باید باشد. نظرسنجی ها را تقویت کنیم تا نقاط مثبت را تقویت کنیم یا اجازه دهید از اصلاح استفاده کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه کارشناسان معتقدند زندگی پس از کرونا در همه ابعاد زندگی بین المللی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تأثیر خواهد داشت ، گفت: ما به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی و آثار کرونا احتیاج داریم. همچنین مورد بررسی قرار گرفت. ” و برای پیدا کردن چیزی غیر عادی ، آنها باید در موقعیت خود تجدید نظر کنند.

دکتر. جهانگیری: “مشاغل در حوزه فرهنگی مانند مشاغل در سایر بخش ها تحت تأثیر تاج قرار گرفتند .در همین راستا جلسات اخیر را با فعالان حوزه فرهنگ و هنر برگزار کردم و موضوعات مطرح شده در آن جلسات بود. بسیار نگران کننده است زیرا گزارشات فاش شده برخی از هنرمندان همچنین پاسخگویی به نیازهای فعلی زندگی را دشوار کرده اند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه دولت برای تأمین تسهیلات به شرکت ها و بخش های تحت تأثیر Corona ، تصریح کرد: دولت تسهیلات را با نرخ 50 هزار میلیارد تومان با نرخ سود 12 درصدی برای کمک به این تسهیلات در صورت فراهم بودن نرخ بهره. ” 12٪ برای بخش فرهنگ و هنر مناسب نیست ، می توان از امکانات اشتغال روستایی و گاه به گاه استفاده کرد که با نرخ چهار و شش درصد تصویب می شود. برخی از برنامه ها و آثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاها اجرا می شود و این وزارتخانه باید سهم خود را از این امکانات به دست آورد.
دکتر. جهانگیری همچنین در مورد پیام ارسال شده از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت تحلیف مجلس یازدهم ، اظهار داشت: “مقام معظم رهبری معمولاً برای هر سال نامه های اقتصادی می نویسند ، اما در پیامی که برای این دوره از مجلس شورای اسلامی ارسال کردند. ابتکار عمل ، دو اولویت مهم. ” آنها به مقامات کشور تصریح كردند كه این دو اولویت ، مسائل فرهنگی و اقتصادی كشور است. متأسفانه همه مسئولان توجه بیشتری به موضوع اقتصاد دارند و توجه کافی به موضوع فرهنگ ندارند. بنابراین ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه فرهنگی باید اقدامات لازم را برای رسیدگی به اولویت های فرهنگی مؤسسات انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت توجه به مشاغل در بخش فرهنگی متاثر از وضعیت Corona ، اظهار داشت: در جلساتی با فعالان فرهنگی و هنری تصمیماتی برای کمک به شرایط زندگی افراد گرفته شد گروه های تحت تأثیر Corona. ” انتظار می رود نتایج این تصمیمات به صورت ماهانه گزارش شود. البته اعلام شد که برای اجرای این قطعنامه ها با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی توافق های خوبی حاصل شده است.
دکتر. جهانگیری در ادامه تأکید می کند که اقتصاد حوزه ای از فرهنگ خلاق اقتصادی است و از قابلیت های گسترده ای برخوردار است. وی گفت: قرار است یک برنامه جامع برای اقتصاد خلاق در حوزه فرهنگ و هنر تهیه و در دستور کار قرارگاه “اقتصاد مقاومتی” قرار گیرد. این طرح آماده نشده است و امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را جدی بگیرد.
معاون اول رئیس جمهور یکی از مهمترین پیام های “اقتصاد مقاومت” را توجه به توانمندی های داخلی کشور عنوان کرد و گفت: “بر اساس سیاست های کلی” اقتصاد مقاومتی “، اقداماتی که به توانایی داخلی متکی هستند. کشور و ارائه نتایج این فعالیت ها به جهانیان. بله ، باید به آنها اولویت داده شود ، از جمله اقتصاد بخش فرهنگی ، زیرا اقتصاد فرهنگ اقتصادی خلاق و وابسته به قدرت داخلی است ، که بسیار مؤثر است و می تواند در اختیار جهانیان قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه موضوع اقتصاد خلاق باید در همه دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد ، دکتر جهانگیری: حوزه اقتصاد فرهنگی باید در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگانها مانند سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود. و لازمه این امر این است که مقامات وزارتخانه موضوع را جدی بگیرند و پیگیر این موضوع باشند تا سایر آژانس ها نیز بتوانند اقدامی کنند.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت توجه جدی به فرهنگ ، هنر و رسانه ، گفت: فرهنگ ، هنر و رسانه از مهمترین دارایی های کشور است که باید باشد از نظر شغل و موقعیت اجتماعی در نظر گرفته شده است. “
دکتر. جهانگیری: “اعضای فرهنگ و هنر در دوره کرونا نشان دادند که می توانند بسیار مؤثر و مفید باشند. بر خلاف اعتقاد کسانی که معتقدند اعضای فرهنگ و هنر فقط در طول انتخابات مورد توجه دولت قرار می گیرند. فعالیتهای خود را در دوره کرونا نشان دادند که مشکلات مختلفی در کشور می تواند نقش موثری در جامعه داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نمونه بارز فعالیت های فرهنگ و هنر در دوره تحریم ها و زمینه گسترش کرونا ، ایالات متحده را تحت فشار افکار عمومی جهانی قرار داده و فضا و فعالیت های فرهنگی ایجاد کرده است. هنر در عرصه بین المللی است. ” آنها دراز کشیدند و گفتند که ما واردات دارو و کالاهای اساسی به ایران را متوقف نکرده ایم. فعالان حوزه فرهنگ و هنر در ایران نامه هایی به فرهنگ و هنر جهانی نوشتند و اعلام كردند كه ملت ایران استفاده از پول و دارایی خود برای واردات مواد مخدر و کالاهای اساسی را با عواقب بسیار دور از دسترس می داند. در نتیجه این وی گفت: مردم فرهنگ و هنر در مواقع ضروری برای کار کشور ایستادگی می کنند و سخنان آنها مؤثر است.
دکتر. جهانگیری ارتباط اساسی با اقلیت ها و اعضای فرهنگ و هنر ، افزود: آنها می گویند که به دلیل اختلالات ارتباطی دولت قادر به ارسال پیام خود به مردم نیست. وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی نماینده دولت در برقراری ارتباط با مردم است ، زیرا مهمترین گروه های مرجع وزارتخانه این وزارتخانه است و این وزارتخانه است که می تواند ارتباطات دولت با اقلیت را تقویت کند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطقی مانند مطبوعات کشور شرایط سختی را پشت سر می گذارند. “مشکلات و مشکلات مطبوعات مستقل ، که به بودجه دولت و نهادهای عمومی وابسته نیستند ، دو برابر است و امیدوارند دولت در این شرایط دشوار از آنها حمایت کند.” سخت نگیر.
دکتر. جهانگیری با بیان اینکه دولت سال گذشته تصمیماتی را برای حل مسئله كاغذ مطبوعات اتخاذ كرده است ، اظهار داشت: “سال گذشته 4 هزار و 200 تومان حدود 15 میلیارد دلار اختصاص یافت ، اما امسال این رقم به حدود 8 میلیارد دلار رسیده است.” در عین حال ، منابع این منابع معتقدند که حتی تخصیص هشت میلیارد دلار برای سال 1999 نیز به طور کامل تحقق نخواهد یافت و باید با استفاده از منابع و راهکارهای دیگر برای حمایت از مطبوعات ، این نواقص جبران شود.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم کار جدی در زمینه فرهنگ ، دین و زبان مشترک در وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی اظهار داشت: طی چند روز گذشته به نظر می رسد جنبشی خواستار ایجاد اختلافات بوده است بین مردم ایران و افغانستان به زبان فارسی. ” آهسته و آن را تشویق کنید. اختلافات بین دو کشور نیز گزارش شده است ، اما مقامات ذیربط گزارش های لازم را ارائه داده و ادعاها را رد کردند.
دکتر. جهانگیری با تأکید بر اینکه باید از حوزه فرهنگ و روابط فرهنگی بین المللی و همچنین شخصیت های این بخش محافظت کنیم ، تصریح کرد: در جلسه هیئت دولت ، پیشنهادی برای ادای احترام به استاد نجیب مایل هروی ، استاد دانشجو تصویب شد. زبان فارسی و عرفان در افغانستان. اعلام شد اما این حادثه که در اعتراض به ماندگاری پدرش در مشهد برای یکی از اقوام استاد اتفاق افتاد ، جوی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی خدمات و واقعیت ها در بخش های مختلف به خوبی تصور نشده باشد ، دیگران با ارائه مطالب دروغین خدمات و اقدامات مثبت را به مواردی علیه کشور تبدیل می کنند.
دکتر. جهانگیری با اشاره به استفاده از فضای مجازی در حین شیوع کورونا گفت: در این ایام خدمات مختلفی از جمله اجرای کنسرت و فیلم های خانگی از طریق فضای مجازی به مردم ارائه شد و این نشان داد که باید حساب کاربری را باز کنیم. فضای مجازی. ” البته همه با تهدیدات و فرصت هایی همراه هستند که به نظر می رسد فراتر از فرصت های فضای مجازی است.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بودجه بخش فرهنگی نیز اشاره کرد: بودجه دولت و منابع دولت دو موضوع جداگانه است. بودجه هر روز سخت تر می شود و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس کند از نظر منابع محدود است ، باید بررسی بودجه را برای بخش فرهنگی در نظر بگیرد.
دکتر. جهانگیری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برای بحث و تبادل نظر در مورد مدیریت وزارتخانه جلساتی را با مدیران سازمان برنامه و بودجه برگزار کند و ماهیت ادارات مختلف و الزامات این دستگاه اجرایی را در سالهای آینده برای بررسی بودجه تشریح کند.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید کل بودجه بخش فرهنگی کشور بررسی شود ، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر تعدادی از سازمانها و نهادهای فرهنگی بودجه دولتی نظارت داشته باشد ، هرچند آنها به طور مستقل مستقل هستند. ” این وزارتخانه به تنهایی در زمینه مسائل فرهنگی پاسخگو به رئیس جمهور ، دولت و مجلس است.
دکتر. جهانگیری: “برای تأمین منابع لازم ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بدنبال استفاده از تسهیلات کشور از جمله صندوق توسعه ملی ، بخش تسهیلات ، سیستم بانکی و سایر تسهیلات دولتی باشد.”
معاون اول رئیس جمهور دستاوردهای وزارت فرهنگ و دستورالعمل اسلامی را با ارزش و معتبر توصیف کرد و گفت: “البته مقام معظم رهبری توصیه کردند که دستاوردها به زبان هنر بیان شود و نه به زبان آمار ، به طوری که برای مردم ملموس تر باشد. “
دکتر. جهانگیری: “اقدامات و تدابیری که دولت در این مدت با خرد و خوش بینی در بخش های مختلفی از جمله نفت ، انرژی ، کشاورزی و صنعت انجام داده با دوره های قبلی قابل مقایسه نیست.”
معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه زبان دولت در فعالیت ها و دستاوردهای خود بیانگر نیست ، افزود: اقدامات بسیار خوبی در این دولت صورت گرفته است ، اما ما نتوانسته ایم آنها را به خوبی برای مردم توضیح دهیم. یکی از وظایف وزارت فرهنگ و دستورالعمل اسلامی همکاری با سایر آژانس ها برای به کارگیری قابلیت های کلیه آژانس ها برای برقراری ارتباط دستاوردهای خود از طریق روش های فرهنگی و هنری موثرتر و با دوام تر است.
وی اظهار داشت: در مناطق فرهنگی و هنری و صنعتی کشور قابلیت های خوبی وجود دارد این توانایی ها می تواند نتایج قابل توجهی به همراه آورد از یک طرف پروژه هایی که در حال اجرا هستند باید آموزنده باشد برای جامعه خوب است و از طرف دیگر. ” این فرهنگ با استفاده از توانایی شرکتهایی که میلیاردها تن درآمد کسب می کنند تحقق می یابد. مطمئناً جوانان استانها یا شهرهای مختلف می توانند با اتمام پروژه های فرهنگی بسیار خوشحال شوند.
در ابتدای صحبت های خود ، دکتر جهانگیری در سالروز شهادت آیت الله محاصره شده دکتر ابراز همدردی می کند. بهشتی و 72 نفر از همراهانش. وی اظهار داشت: سه قوه قضاییه ، قوه مقننه و مجریه در این ماجرا ضربه بزرگی متحمل شدند ، اما انقلاب توانست به امام خمینی (ره) و یارانش تکیه کند. گردن سخت پیش خواهد رفت و امیدواریم در سالهای پیش رو بتوانیم با استفاده از تجربه 40 سال گذشته و تدوین استراتژی ها و برنامه های دقیق و همچنین غلبه بر چالش ها ، رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاوریم زیرا مراقبت های اولیه حکومت برای تأمین یک زندگی راحت برای زندگی. مردم عزت دارند.

توسعه یافته توسط دکتر صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با ارائه گزارشی از اقدامات ، فعالیت ها ، شایستگی ها و چالش های پیش روی حوزه های فرهنگ ، هنر ، رسانه ، تبلیغات بین المللی و نظرسنجی و پژوهش ، فضای فرهنگی و هنری به کمی از دستاوردهای عالی دولت. امید ، رابطه فرهنگ و هنر و جامعه را از جمله برنامه های شبکه های شهرهای خلاق ، پروژه مروج کتابخوانی ، پروژه سینمای امید و فعالیت های فرهنگی و رسانه ای فعال در مورد آسیب های اجتماعی ، از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ توصیف کرد. و ارشاد اسلامی. او در استان ها خلاق بود و در ایجاد شغل و افزایش تولید ناخالص ملی موفق بود.
علاوه بر این ، تعدادی از معاونان وزارتخانه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به طور جداگانه “از طریق ویدئو کنفرانس” از عملکرد مجموعه های خود در کمیته اطلاع رسانی رسانه ها و کرونا ، کتابخانه های عمومی خبر دادند. افزایش جایگاه کتابداران ، اوقاف ، موافقتنامه های فرهنگی با سایر کشورها معرفی مدیریت فضای مجازی ، اجرای طرح مهندسی فرهنگی کشور ، مشکلات و چالش های پیش روی آنها و تخصیص بودجه لازم ، توانایی شورای فرهنگ عمومی و … – گفتگو برای بهبود فضای کسب و کار فرهنگی و ایجاد فضاها و ساختمانهای فرهنگی در برخی مراکز استانها.
در ابتدای این نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور ، از سند برنامه تحول فضای مجازی ، اسناد شورای فرهنگ عمومی کشور و برنامه ، گزارش ، نظرسنجی و نظرسنجی ملی (17 سند) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا