سلامت و تندرستی

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

توسط Transparent و به نقل از OJ، مدیر عامل استارت آپ Elianne Schutten قصد دارد دریچه های قلبی عروقی قابل استرداد خود را در اسرع وقت توسعه داده و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این چکمه با استفاده از فناوری “بازیابی طبیعی” روش جایگزین مناسبی را برای افرادی که بیماری عروق کرونا یا مشکلات قلبی عروقی دارند ارائه می کند.

این استارت آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، به دنبال راه اندازی این نوآوری در اسرع وقت با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا است.

شاتون گفت: “فناوری ما در جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است.” این فناوری مبتنی بر مواد پلیمری با وزن مولکولی بالا است که توسط پروفسور ژان ماری لن جایزه نوبل 1987 برنده شده است. به طور خلاصه، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می سازند تا یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را به طور طبیعی بازسازی کند. ما پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را راه اندازی می کند.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای سرعت بخشیدن به آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی خود استفاده می کند.

شاتون گفت: «ممکن است شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن می تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت جایگزین بافت خود بدن می شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis آزمایشی به نام دریچه قلب ریوی انجام داد. این کار در کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلب انجام شده است که باعث از کار افتادن دریچه خاصی در قلب و بروز سندرم نوزاد آبی می شود.

استارت آپ Xeltis می گوید: در این مورد، به دلیل اینکه نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون دائما به قلب باز می گردد. این کودکان معمولاً دریچه ای از پوست گاو دریافت می کنند که عملی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. علاوه بر این، وقتی نوزاد بزرگ می شود، وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما در صورت وجود دریچه قلب پلیمری، این مشکل دیگر وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا