اقتصادی

ساخت سامانه مرکزی مدیریت، سازماندهی و افزایش ایمنی مصرف گاز

فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کردند با استفاده از این سامانه در مراکز درمانی، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و صنایع مختلف، سامانه مرکزی مدیریت، ساماندهی و افزایش ایمنی مصرف گاز را با موفقیت طراحی و ساخته خواهند شد.

به گزارش امروزنگار، مهندس ناصر مسعودی نژاد، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یک شرکت مهندسی بازرگانی، عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به سابقه 15 ساله فعالیت این شرکت و انجام بیش از 200 پروژه در زمینه های مختلف تخصصی، اظهار داشت: این شرکت در سال 1380 در حال فعالیت است. کار با گاز در صنایع استراتژیک گفت: زمینه اصلی فعالیت این شرکت مدیریت سیستم های کاری با گازهای تخصصی است که با هدف بومی سازی و انتقال دانش فنی این تخصص به منظور ارتقاء آگاهی جامعه هدف در مورد خطرات کار با او گاز و ارائه راهکارهای متعدد بر اساس حوزه های مختلف کاربردی بر اساس اصول استاندارد، آموزش و آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه و کاهش وابستگی به متخصصان و شرکت های خارجی منجر به طرح های استراتژیک در زمینه کار با گازهای تخصصی، تجهیزاتی شد که طراحی و ساخت مرتبط با صنعت گاز تخصصی در کشور و صرفه جویی ارزی و ریالی.

وی درباره اهمیت بومی سازی و انتقال دانش فنی کار با گازهای تخصصی بیان کرد: این شرکت قادر به ارائه مجموعه ای از محصولات و خدمات از جمله واحد خدمات ایمنی h2s، دستگاه تشخیص گاز، رک ذخیره سیلندر گاز، گاز مرکزی خالص است. سیستم‌های انتقال مراکز و آزمایشگاه‌های واحدهای صنعتی و علمی و تحقیقاتی، بومی‌سازی سیستم‌های فنی مرکزی انتقال گاز واحدهای صنعتی، آزمایشگاه تست خوردگی در محیط گاز H2S برای فولادهای آلیاژی مورد استفاده در صنایع نفت و نمونه‌برداری گاز سیستم‌ها برای نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در کشور برای اولین بار.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی، عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، فعالیت در زمینه مدیریت سیستم های کار با گازهای تخصصی را موضوعی بسیار جدید در ایران دانست و گفت: این شرکت مهندسی بازرگانی بنیانگذار این فعالیت در ادامه گفت: در مورد محصولات و خدمات این شرکت رقبای جدی در داخل کشور نداریم، اما رقبای قوی با سابقه در کشورهای پیشرفته وجود دارد و این شرکت ها در بسیاری از پروژه ها در ایران به صورت مستقیم یا از طریق تجارت خود مشارکت داشته اند. شرکای

مهندس مسعودی نژاد مزیت های رقابتی محصولات و خدمات این شرکت را از جنبه های مختلف برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش محور بودن تمامی فعالیت های سازمان، کوتاه بودن زمان تحویل تجهیزات به دلیل موجودی بالای کالا نیاز به وجود دارد. ، وعده. در اجرای خدمات پس از فروش، گواهینامه HSE در زمینه فعالیت شرکت، کادر فنی و مجرب، شرکای تجاری قوی در خارج از کشور از مهمترین مزیت های رقابتی این شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت تنها دارنده گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001-2015 در زمینه مدیریت سیستم کار با گاز تخصصی در ایران از موسسه TUF آلمان است، گفت: این شرکت کاملاً توانمند است که در این زمینه به موفقیت دست یابد. برای جلوگیری از خروج ارز و اجرای پروژه های انجام شده توسط شرکت های خارجی در گذشته.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در خصوص اشتغالزایی این شرکت گفت: در حال حاضر این شرکت قادر است برای 20 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مهندس مسعودی نژاد با اشاره به محدودیت های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان گفت: عدم حمایت در زمینه تسهیلات مالی مانند ضمانت نامه و تامین نقدینگی، عدم حمایت سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی و کمبود امکانات و معافیت ها عدم خروج شرکت ها از قوانین، دستورالعمل ها و تسهیلات و لزوم تغییر نگرش در مدیریت کلان کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان برای حضور در بازارهای صادراتی یکی از محدودیت های واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تاسیس شده است.

وی بیان کرد: از دیگر محدودیت ها می توان به نیاز به حمایت همه سازمان های ذیربط برای ارائه تسهیلات حضور در نمایشگاه های خارجی برای توسعه صادرات، دسترسی سخت به نیروهای مستعد و توانمند برای ارتقای نیروی انسانی، وجود مشکلات متعدد در حوزه . زیرساخت فناوری اطلاعات و عدم ثبات در فضای کسب و کار یکی دیگر از مشکلات پیش روی یک شرکت دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: تمایل به تمرکز بر دانش در تمامی زمینه ها و فعالیت مستمر واحد تحقیق و توسعه، ایجاد یک واحد راهبردی در شرکت . تحصیل در بسیاری از زمینه ها و بهبود فرآیند برنامه ریزی و تصمیم گیری، ایجاد دفتر در امارات و آلمان، برای توسعه فعالیت های خارج از کشور، سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی، برنامه ریزی برای توسعه آموزش و هدف کارکنان. بازارها و غیره وجود دارد. از جمله مکانیسم های انتخاب شده توسط شرکت برای حل مشکلات و چالش ها.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا