سلامت و تندرستی

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن

آفتاب نیوز:

البته در مورد روند سوزاندن چربی بدن سردرگمی زیادی وجود دارد. در مرحله بعد ، درباره آنچه اتفاق می افتد در هنگام کاهش وزن می آموزیم.

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن

چربی خون چگونه اتفاق می افتد؟

مصرف انرژی زیاد (معمولاً کالری حاصل از چربی یا کربوهیدرات) به شکل تری گلیسیرید در سلولهای چربی ذخیره می شود. به این ترتیب بدن انرژی مورد نیاز خود را برای نیازهای آینده خود ذخیره می کند. با گذشت زمان ، انرژی اضافی منجر به تشکیل چربی اضافی می شود ، که می تواند بر شکل و سلامت بدن انسان تأثیر بگذارد. برای افزایش کاهش وزن ، کالری دریافتی شما باید کمتر از تعداد کالری هایی باشد که می سوزانید تا چیزی را که به عنوان کمبود کالری شناخته می شود تشکیل دهد. اگرچه در افراد مختلف متفاوت است ، اما کسری 500 کالری در روز نقطه شروع خوبی برای کاهش چربی است. با حفظ کمبود کالری ثابت ، چربی ها از سلول های چربی آزاد می شوند و به بخشی از انرژی سلولهای بدن یعنی میتوکندری منتقل می شوند. در اینجا ، تجزیه چربی ها برای تولید انرژی در طی چندین فرآیند اتفاق می افتد. اگر کسری کالری همچنان ادامه داشته باشد ، از چربی ذخیره شده همچنان برای تولید انرژی استفاده می شود و باعث کاهش چربی بدن می شود.

رژیم غذایی و ورزش عوامل کلیدی هستند

ورزش و رژیم غذایی دو عامل اصلی در کاهش چربی بدن هستند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، نقص گرما منجر به ترشح چربی از سلولهای چربی می شود و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. ورزش این روند را با افزایش جریان خون به عضلات و سلولهای چربی افزایش می دهد زیرا چربیهای آزاد شده سریعتر برای تولید انرژی در سلولهای ماهیچه ای و افزایش مصرف انرژی استفاده می شوند. برای ارتقاء کاهش وزن ، کالج پزشکی ورزشی آمریکا حداقل 150 تا 250 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​را در هفته توصیه می کند ، معادل 30 تا 50 دقیقه ورزش پنج روز در هفته. . برای به دست آوردن بیشترین فواید ، ورزش باید ترکیبی از تمرینات قدرتی باشد تا بتواند توده عضلانی و ورزش هوازی (هوازی) را برای افزایش و افزایش سوزاندن کالری افزایش دهد. تمرین قدرت مشترک شامل بلند کردن و استقامت است و ورزش هوازی شامل دویدن و دوچرخه سواری است. هنگامی که محدودیت کالری و رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی با یک رژیم غذایی مناسب ورزشی ترکیب شده اند ، بیشتر از رژیم یا ورزش به احتمال زیاد از چربی رنج می برید.

برای کسب بهترین نتیجه ، می توانید برای یک برنامه تمرین با یک متخصص تغذیه و یک مربی تمرین مشورت کنید.

چربی ذوب شده به کجا می رود؟

با پیشرفت چربی سوزی ، اندازه سلولهای چربی به طرز چشمگیری کاهش می یابد و باعث ایجاد تغییرات آشکار در ترکیب بدن می شود.

محصولات فرعی باعث کاهش چربی می شوند

هنگامی که چربی بدن برای تجزیه انرژی تجزیه می شود ، دو فرآورده اصلی تولید می شود ، از جمله دی اکسید کربن و آب. دی اکسید کربن از طریق بازدم و آب از طریق ادرار ، عرق یا هوای بازدم دفع می شود. دفع این محصولات جانبی در حین ورزش با افزایش تنفس یا تعریق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

سوزاندن چربی از کجا آغاز می شود؟

افراد معمولاً از بین رفتن چربی در شکم ، باسن ، ران و باسن را تجربه می کنند. اگرچه به نظر نمی رسد کاهش وزن یا کاهش وزن در یک منطقه خاص مؤثر باشد ، اما اغلب افراد در بعضی از نقاط بدن سریعتر از سایرین کاهش وزن را تجربه می کنند. گفته می شود ژنتیک و عوامل سبک زندگی در توزیع چربی بدن نقش دارند. علاوه بر این ، اگر سابقه کاهش وزن و بازیابی وزن دارید ، ممکن است چربی بدن به دلیل تغییر تدریجی سلولهای چربی توزیع متفاوتی شود.

چرا پایین نگه داشتن وزن دشوار است؟

هنگامی که بیش از نیاز بدن خود و توانایی آن در سوزاندن کالری می خورید ، سلول های چربی به اندازه و تعدادشان افزایش می یابد. در صورت از بین رفتن چربی ، این سلولهای چربی ممکن است در اندازه کوچک شوند ، اما تعداد آنها تقریباً یکسان است. بنابراین کاهش اندازه و تعداد سلولهای چربی دلیل اصلی تغییر در شکل بدن و کاهش وزن نیست. بنابراین هنگامی که شما در حال کاهش وزن هستید ، سلولهای چربی هنوز وجود دارند ، و اگر سعی در کاهش وزن ندارید ، می توانید رشد کنید. برخی از مطالعات نشان داده اند که این ممکن است یکی از دلایلی باشد که حفظ وزن کم برای افراد دشوار است.

برنامه کاهش چربی

بسته به میزان کاهش وزن شما برای رسیدن به هدف ، چقدر زمان برای کاهش وزن می تواند بسیار متفاوت باشد. کاهش سریع وزن می تواند با برخی از عوارض جانبی منفی مانند کمبود ریز مغذی ، سردرد ، خستگی ، کاهش عضلات و بی نظمی های قاعدگی همراه باشد. در نتیجه ، بسیاری از افراد روند کاهش وزن را به تدریج و کند انجام می دهند ، زیرا می تواند نتایج ماندگار تری داشته باشد و از افزایش وزن دوباره جلوگیری کند. کاهش وزن پیش بینی شده بستگی به این دارد که برنامه شما چقدر تهاجمی است. برای افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، می توان شش تا شش درصد از وزن اولیه خود را در شش ماه با مداخله کامل زندگی از جمله رژیم ، فعالیت بدنی و تکنیک های رفتاری از دست داد.

عوامل دیگری مانند جنس ، سن ، کمبود کالری و کیفیت خواب نیز می توانند در کاهش وزن تأثیر بگذارند. همچنین برخی از داروها می توانند بر وزن شخص تأثیر بگذارند. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع رژیم کاهش چربی با پزشک مشورت کنید.

پس از رسیدن به وزن مورد نظر خود ، می توان میزان کالری دریافتی خود را برای حفظ وزن تنظیم کرد. فقط به یاد داشته باشید که ورزش منظم و یک رژیم متعادل برای جلوگیری از کاهش وزن و بهبود سلامت کلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دکمه بازگشت به بالا