اقتصادی

سقوط بورس‌های جهان – امروزنگار

تمام شاخص های اصلی سهام جهان سقوط کردند.

به گزارش بلومبرگ ، تنش ها بین چین و ایالات متحده بار دیگر به شدت افزایش یافته است. هوآ چون یینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور تصمیم گرفته است چهار مقام آمریکایی را تحریم کند. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه کاری انجام خواهد داد. رویترز همچنین گزارش داد که دولت ترامپ به همین دلیل می تواند غول تراشه چینی SMIC را تحریم کند. این تولیدکننده چینی در بیانیه ای هرگونه درگیری با ارتش چین را تکذیب کرد و تأکید کرد که محصولات این شرکت فقط برای استفاده غیرنظامی و تجاری است.

آمارهای منتشر شده از وضعیت تجارت خارجی در کشورهای مختلف نشان می دهد که در بسیاری از کشورها نسبت به ماههای گذشته افزایش قابل توجهی در واردات و صادرات داشته ایم و این امیدواری را برای تقویت تجارت و زنجیره تأمین جهانی افزوده است. است. با بازگشایی مشاغل و همچنین بهبود اوضاع تجاری ، شاهد افزایش تقاضای نیروی کار هستیم که فشار کمتری به منابع مالی دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان وارد می کند تا پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ویروس را کاهش دهد. وارد تاج شوید و قابل کنترل تر به نظر برسید.

با توجه به اینکه حداقل سه آزمایش بالینی اولیه از ویروس کرونا قابل توجه است ، تعداد بیشتری از افراد در سراسر جهان در اثر ویروس کشنده در حال مرگ هستند ، اما هنوز انتظار می رود تغییر جدی در وضعیت ایجاد شود. سال آینده بهار است. در اروپا ، خبر آنكه آنگلا مرکل طی 10 ماه آینده به عنوان صدارت انتخاب نخواهد شد ، در روند تجارت تأثیر دارد. مرکل طولانی ترین دوره ریاست را در تاریخ آلمان داشته و یکی از سرسخت ترین حامیان اتحادیه اروپا است. وی در دوران ریاست جمهوری خود به دنبال تقویت اتحادیه اروپا بوده است و شاید جانشین وی قطعی نباشد.

در روندی که می تواند بر هزینه های مصرف کننده و رشد اقتصادی بعدی ایالات متحده تأثیر منفی بگذارد ، متوسط ​​درآمد شهروندان آمریکایی در پایان ماه اکتبر 0.7 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت ، این اولین تغییر منفی در سه ماه گذشته است. بیا دیگه. در ایالات متحده ، بیشترین رشد (حدود دو سوم از کل رشد) به هزینه های مصرف کننده بستگی دارد و این نگرانی وجود دارد که کندی رشد اقتصادی در سه ماهه آخر سال کند شود. اقتصاد ایالات متحده هنوز به سطح قبل از بحران بازنگشته است.

بازارهای جهانی به دلیل انتشار خبر پیشرفت مواد مخدر علیه کرونا و ظهور دولت معتدل تری در ایالات متحده ، نسبت به آینده خوشبین ترند. به گفته بایدن ، جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ایالات متحده ، به عنوان وزیر خزانه داری دولت او خدمت خواهد کرد. این امر به ویژه هنگامی که اختلافات بین مقامات آمریکایی در مورد ادامه حمایت اقتصادی افزایش می یابد ، با استیون منوچه ، وزیر خزانه داری ایالات متحده ، از روش فعلی تغذیه برای تجارت انتقاد می کند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی گفت كه شركتها برای تأمین وام با شرایط بازپرداخت سنگین به كمكهای مالی نیاز دارند و كنگره هم اکنون باید زمینه را برای هدایت و هدایت نقدینگی به بخشهای اقتصادی ضعیف فراهم كند.

تا به امروز ، بیش از 63،399،411 مورد بیماری کرونا ویروس قلب گزارش شده است که از این تعداد 1،470،615 نفر فوت کرده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 273،618 نفر ، برزیل با 172،866 نفر ، هند با 137،649 نفر ، مکزیک با 105655 نفر و انگلیس با 58،448 نفر بوده است. .

مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگترین اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم سال 2020 8.5 درصد رشد کرده است که بهترین رشد اقتصادی در آلمان طی یک دهه اخیر است. همچنین ، در مقایسه با رشد مشابه در فصل قبل ، رشد اقتصادی 18.3 درصد افزایش یافته است.

یوسف عباسی ، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه Aston X ، گفت: “در حال حاضر ، بازارهای جهانی دچار سردرگمی شده اند. از یک طرف ، این نگرانی وجود دارد که تلفات کرونا ویروس کوتاه مدت تا رسیدن واکسن بالا باقی بماند.” خسارات جانی و اقتصادی آن همچنان ادامه دارد و برعکس ، این امید وجود دارد که نرخ رشد پس از تاجگذاری تاج گذاری به سطوح بالایی برسد.

بورس سهام آمریکا

در وال استریت ، همه شاخص ها کاهش یافت تا اینکه هر سه شاخص اصلی سهام کمتر از روز گذشته بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 1.22 درصد نسبت به روز گذشته در 29.546.57 بسته شد.

شاخص S&P 500 با افت 0.75 درصدی در 3،611.10 واحد قرار گرفت ، در حالی که شاخص مهم دیگر سهام ایالات متحده ، کامپوزیت کامپوزیت ، 0.24 درصد افت و در 12175.94 واحد افت داشت.

بورس های تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص “Fotsy 100” بورس لندن 1.59 درصد پایین تر از روز گذشته بسته شد و در 6266.19 واحد بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان 0.33 درصد افت کرد و در 13291.16 واحد ایستاد ، و شاخص “کوک 40” بورس پاریس با برگشت 1.42 درصدی در سطح 5518. 81 واحد بسته شد. در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 1.39 درصدی به 8076.90 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

در بورس های سهام آسیا ، شاخص ها عملکرد ضعیفی داشتند. شاخص Nikkei 225 در بورس توکیو با افت 0.79 درصدی به 26433.62 واحد رسید. شاخص “Hong Sang” بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 2.06 درصد افت کرد و در 26341.49 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.41 درصد افت کرد و در 4960.25 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S 200 بورس سهام سیدنی 1.26 درصد افت کرد و در 6517.81 واحد بسته شد. در میان سایر شاخص های مهم آسیایی ، Topix ژاپن پایین آمد. (معیار محاسبه تغییرات قیمت آخرین ساعت معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار نیویورک بود)

اولا

در بازار طلای سیاه روند قیمت رو به کاهش بود. بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با 1.69 درصد کاهش به 44.76 دلار رسید و نفت برنت دریای شمال نیز با 1.47 درصد کاهش به 47 دلار و 71 سنت رسید.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت هر اونس طلا 0.64٪ نسبت به روز گذشته در سطح 1780.79 دلار کاهش یافت. هر اونس نقره با افت 0.18 درصدی با 22 دلار و 73 سنت معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا