اقتصادی

سهام ایالات‌متحده، سبز یا قرمز؟

داو جونز و اس اند پی 500 روز جمعه در محدوده مثبت بسته شدند و هفته ای را به پایان رساندند که وال استریت در بحبوحه تورم بالا و پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین فعالیت می کرد.

به گزارش امروزنگار، با این حال، نزدک با کاهش شکاف بین اوراق قرضه بلندمدت و کوتاه مدت خزانه داری ایالات متحده سقوط کرد که نشان دهنده عدم اطمینان سرمایه گذاران است که با چشم انداز رشد جهانی دست و پنجه نرم می کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی در موسسه اوواندا در نیویورک گفت: «به نظر می‌رسد که افزایش چشمگیر قیمت کالاها وقفه‌ای ایجاد کرده است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد به سهام بازگردند.

خطرات ژئوپلیتیک همچنان بالاست و سهام در دو هفته گذشته بسیار نوسان شده است.

شاخص صنعتی داوجونز با 0.4 درصد افزایش به 34861.24 واحد رسید، در حالی که S&P 500 با 0.5 درصد افزایش به 4543.06 واحد رسید.

شاخص کامپوزیت نزدک با 0.2 درصد کاهش به 14169.30 واحد رسید.

بازارها با تهاجم روسیه به همسایه اوکراین در ماه گذشته لرزیدند و ایالات متحده و متحدانش تحریم های شدیدتری را علیه مسکو انجام دادند که قیمت کالاهایی مانند نفت را افزایش داد.

وال استریت همچنین بر عملکرد فدرال رزرو نظارت می کند، که اولین مورد از چندین مورد انتظار افزایش نرخ بهره را در هفته گذشته در سال جاری انجام داد زیرا ایالات متحده با نرخ تورم بالاتری نسبت به سال های گذشته روبرو شد.

تام مارتین از Globalt Investments اشاره کرد که بازارها به لفاظی های جدید جروم پاول، رئیس فدرال رزرو عادت کرده اند و منتظر نشانه های بیشتر از آسیب اقتصادی اوکراین به اقتصاد هستند.

Bad Bet & Bound پس از اعلام توافق با سهامدار فعال رایان کوهن برای اضافه کردن سه عضو هیئت مدیره منتخب شرکتش، با 2.2 درصد افزایش بسته شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا