سلامت و تندرستی

سهمیه جدید استخدام نیرو در وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می شود

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی 110 بیمارستان بخش دولتی در کشور وجود داشت که امروز به 620 بیمارستان افزایش یافته و امیدواریم با پایان دولت به 739 بیمارستان برسیم. تخت بیمارستان از 57000 تاج و تخت در ابتدای انقلاب به 140،000 رسیده است.

به گزارش امروزنگار ، دکتر سید کمل تقوی نژاد در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر بهداشت در تالار دولت استان برگزار شد ، اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای دولت یازدهم فعالیتهای چشمگیر در زمینه توسعه زیرساختی. بهداشت و درمان به پایان رسیده و هم اکنون 7 پروژه بیمارستانی در این استان در حال اجراست که شامل 293 تخت بیمارستانی و بیش از 30،000 متر مربع فضای پزشکی است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 140 میلیارد تن برای ساخت 7 پروژه بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است و با تزریق منابع مالی ، دو پروژه بیمارستان تا پایان امسال افتتاح می شود و پنج پروژه دیگر از سال بعد به بعد

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: امروز کلینیک تخصصی و زیرمجموعه شهید مفتح یاسوج راه اندازی شد و تا پایان امسال دو کلینیک ویژه در شهرستان های دهدشت و گچساران افتتاح می شود.

تقوی نژاد افزود: در تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری های وزارت بهداشت و کهگیلویه و بویراحمد ، 129 پروژه بهداشتی در استان احداث می شود که از این تعداد 34 پروژه تاکنون به اتمام رسیده و پروژه های دیگری نیز در دست اجرا است. سهم وزارت بهداشت در این تفاهم نامه 15 میلیارد تومان است که از این تعداد 19 میلیارد و 600 میلیون تومان تا به امروز پرداخت شده است و امیدواریم بزودی این طرح ها با پرداخت سهم استانی افتتاح شوند.

وی اظهار داشت: دولت تاکنون کمک های خوبی به وزارت بهداشت ارائه داده است. از سال گذشته تاکنون 22 هزار و 2280 نفر مجوز اشتغال به دست آورده ایم که 10 هزار نفر از آنها در ماه نوامبر سال گذشته آزمون استخدامی را گرفتند و نتیجه آن در ماه مارس مشخص شد و از دانشگاه ها مطلع شدیم که این نیروها بدون هیچگونه تشریفاتی اشتغالزایی می کنند.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت اضافه کرد: در ماه ژوئن 9 هزار و 200 نفر در زمینه بهداشت و درمان مشغول به کار شدند و سهمیه دیگری نیز اخیراً گرفته شده است و از مجوزهای قبلی در آبان و سهمیه دیگری برای استخدام کارمندان جدید در آینده. به زودی اعلام می شود.

تقوی نژاد ادامه داد: یکی از مهمترین کارها برای ما پرداخت مطالبات دانشگاهها است. در کهگیلویه و بویراحمد تا یک سال پیش ، معوقات پرسنل پزشکی حدود 24 ماه بود اما اکنون به حدود 10 ماه کاهش یافته است و در کشور ، معوقات عقب افتاده از 22 به 24 ماه به 8 به 10 افزایش یافته است. ماه ها ، و رئیس جمهور در این زمینه دستورالعمل های خوبی دارد. داده و عیب یابی برای شرکای ما یک اولویت است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی غالباً زیر پوشش سینه زنی مجاهدین در حوزه بهداشت قرار دارند و وی را برای هر مدد و بازدید از مدافعان بهداشت قدردانی می کند که این موفقیت بزرگی بوده است. با نیروهای بهداشتی. ”

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: امسال محرم نسبت به اهمیت بهداشت عمومی از حساسیت ویژه ای برخوردار است. همه کسانی که سعی کرده اند هر سال اشتیاق حسینی را افزایش دهند با رعایت اصول و روش ها امسال به حفظ سلامت مردم کمک می کنند.

تقوی نژاد تأکید کرد: ما از سخنان پیشگویی مقام معظم رهبری در مورد رعایت پروتکل در محرم تشکر می کنیم. وی گفت که خود را مطابق پروتکل های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت می داند و بزرگان و علما نیز اظهار داشتند که پیروی از نظر مقام معظم رهبری هستند.

وی یادآور شد: “امسال باید اشتیاق و شعور حسینی در کنار هم قرار بگیرد. بعضی اوقات باید نشان دهیم که هیچگونه تضادی بین آئین های دینی و علم وجود ندارد و اینها در یک راستا قرار دارند.” در استان های کهگیلویه و بویراحمد ، استان های همسرم را دعوت می کنم تا نمونه حماسی حسینی را دنبال کنند و در نظر بگیرند که ما موظف هستیم حداکثر توصیه های بهداشتی را دنبال کنیم.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ادامه داد: امروز (بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در شش ماه گذشته برگزار می شود) ، این نشانه تلاش و پیگیری مصوبات ستاد است. ” براساس گزارش ها ، از 780 قطعنامه در ستاد استان ، تنها 6 قطعنامه اجرا شده است.

به گفته وبدا تقوی نژاد ، وی یادآور شد: به دلیل عدم وجود زیرساخت ها در زمینه آزمایش های تشخیصی در استان های کهگیلویه و بویراحمد ، باید در این زمینه اقدامات جدی و مؤثر انجام دهیم و امکانات لازم به این استان اعزام شود. در اسرع وقت. ” . یکی از اهداف تور استان ما احترام و تشکر از مجاهدین در حوزه سلامت است که جان خود را برای حفظ سلامت مردم به خطر انداختند. البته نباید فراموش کنیم که زیرساخت های کشور در زمینه سلامت از سایر کشورها قوی تر نیست ، بلکه برای تکیه بر دانش و تلاش همکاران ما توانستند پیوند عروق را کنترل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا