اقتصادی

سوخت‌رسانی ۳۵ هزار تنی ریلی و جاده‌ای در هر ماه/سوخت ایرانی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از خارجی

مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات دریایی و کشتیرانی قشم گفت: در نظر داریم زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها را در بندر کبر و سایر بنادر کشور ایجاد کنیم و حجم انتقال سوخت جاده ای و ریلی در این سایت سوخت رسانی 35 هزار تن است. یک ماه به تدریج. راه آهن و جاده.

به گزارش امروزنگار، سعید قبیتی گفت: سایت سوخت‌رسانی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روزانه 1200 تن سوخت برای شناورهای بندر شهید رجایی تامین می‌کند. 53000 تن ذخیره سازی سوخت که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای 116 شغل ایجاد کرده است.

وی میزان حمل و نقل جاده ای و ریلی سوخت در این سایت سوخت رسانی را به صورت ریلی حدود 30 هزار تن در ماه و 5 هزار تن جاده در ماه اعلام کرد و گفت: این میزان سوخت از طریق پالایشگاه بندرعباس و امام خمینی شازند تامین می شود. همچنین قیمت کشتی ها در ایران حدود 100 دلار کمتر از قیمت سوخت سایر کشورها در هر تن است.

مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات دریایی و کشتیرانی قشم، ایجاد زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها در بندر کبر و سایر بنادر کشور را از برنامه های توسعه شرکت تحت مدیریت خود اعلام کرد و گفت: برای این کار برنامه ریزی کنید و ما در حال آماده سازی او هستیم.»

گوبیتی با اشاره به اینکه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه به 400 هزار تن سوخت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما در شرکت مهندسی کشتیرانی و خدمات دریایی قشم افزایش ظرفیت ذخیره سازی داخلی و ایجاد و افزایش عرضه سوخت است. سوخت‌های تولید و حمل و نقل «ما همچنین افزایش سرعت عرضه سوخت و ایجاد چرخه سوخت‌گیری کامل را بدون توجه به تأمین سوخت مورد نیاز ناوگان خارجی در چشم‌انداز اقدام خود تعریف کرده‌ایم.

وی گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت های خود در زمینه تامین و توزیع سوخت شناورها و الزام بین المللی به استفاده از سوخت کم گوگرد برای همکاری و مشارکت در گروه های تولیدی دانش بنیان داخلی. این سوخت است.

گوبیتی ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور به سطح تامین کامل نیاز ناوگان و رفع نیاز به سوخت خارجی و سپس صادرات مازاد آن برای گرفتن سهم بزرگ شنا است. بازار سوخت در منطقه.”

وی روش های تولید دانش مبتنی بر سوخت کم سولفور را در جهت خنثی سازی تحریم های ظالمانه ارزیابی کرد و گفت: با چنین اقداماتی شکست تحریم ها و راهبرد فشار حداکثری بیش از پیش خواهد بود.

این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از سخنان خود به گسترش فعالیت گروه کشتیرانی تحریم ها در سال های اخیر پرداخت و گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگترین ناوگان تجاری است. در منطقه؛ بنابراین پتانسیل خوبی برای کمک به ایجاد شغل دارد، از جمله این واقعیت که در حال حاضر 6700 نفر به طور مستقیم در بخش های خشکی و دریایی کار می کنند.

وی افزود: بر اساس سیاست های کلان در گروه کشتیرانی در سال گذشته 600 ملوان در رده های مختلف جذب و بکارگیری شدند. همچنین 300 نفر از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه های داخلی با تخصص در حوزه های مرتبط با فعالیت گروه کشتیرانی نیز در این گروه مشغول به کار شده اند.

مدیرعامل شرکت مهندسی خدمات دریایی و کشتیرانی قشم با تاکید بر اینکه سیاست اصلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران استفاده از نیروهای نخبه داخلی بوده است، خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس این شرکت، این سیاست نیروی دریایی و دریایی ایران ادامه داشته است. نیروها تقریباً به صد درصد رسیدند و بسیاری از پرسنل نیروی دریایی آموزش دیدند و سپس در مؤسسه آموزشی نیروی دریایی وابسته به خود گروه کشتیرانی استخدام شدند.

وی توسعه خدمات در پاسکرانه را از دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت تولید داخلی و اقتصاد ملی دانست و ادامه داد: کشتیرانی ترکیبی جلوه ای از کشتیرانی باری متفاوت است. مقاصد در مسیرهای مختلف ریلی و جاده ای.

قبیتی با اشاره به نیاز به تعمیر شناورها در زمان‌ها و زمان‌هایی که ممکن است هزینه‌های زیادی نیز به همراه داشته باشد، گفت: گروه کشتیرانی مدت‌هاست که از پتانسیل موجود در این حوزه در شرکت تعمیرات کشتی ایرانی هرمز برای تعمیر هر چه بیشتر شناورها استفاده کرده است. این حیاط تعمیرات را در داخل و خارج انجام می دهد، زیرا هدف ما جلوگیری از خروج ارز و ایجاد شغل برای نیروهای داخلی و همچنین تقویت تولید داخلی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی کشتیرانی و خدمات دریایی قشم با ارزیابی موفق برنامه های گروه کشتیرانی برای خنثی سازی تحریم ها، حمل 27 میلیون تن محموله این شرکت را طی سال 1400 عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نشان دهنده افزایش 40 درصدی محموله است. نسبت به سال 1399 در دو قسمت فله و کانتینری یافت می شود.

وی حمایت از تولید و اقتصاد داخلی را راهبردی مهم در گروه کشتیرانی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 شرکت دانش بنیان با گروه کشتیرانی همکاری دارند. همچنین تا 99 درصد سوخت مورد نیاز ناوگان از داخل تامین می شود و برای تامین و ساخت کانتینر و افزایش ظرفیت ناوگان تولید داخل برنامه ریزی شده و با شرکت های داخلی در حال اجرا قرارداد منعقد شده است. .

قبیتی در پایان به سایت سوخت گیری ستاره قشم در بندر سلخ قشم اشاره کرد و گفت: این سایت سوخت گیری بر اساس موقعیت استراتژیک جزیره قشم طراحی و اجرا شده است که امیدواریم به دلیل عبور از تنگه هرمز در یک مسیر، بتوان از تنگه هرمز عبور کرد. ظرفیت 50 هزار فروند شناور در سال فروش سوخت و خدمات باید به شناورهای داخلی و خارجی تبدیل شود و قبل از آن ارزش افزوده قابل توجهی تولید و وارد چرخه اقتصادی کشور شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی کشتیرانی و خدمات دریایی قشم در پاسخ به این سوال که چرا سوخت کم گوگرد از پالایشگاه شازند اراک تولید و عرضه می شود، گفت: پالایشگاه شازند اراک بلندترین پالایشگاه کشور است و زیرساختی برای تولید کم دارد. سوخت گوگرد و گوگرد زدایی. به غیر از کشتی هایی که در بنادر دیگر فعالیت می کنند و به این سوخت نیاز دارند، برخی از نیروهای داخلی نیز از سوخت کم سولفور استفاده می کنند و اگر بخواهیم خط تولید پالایشگاه های نزدیک تر را تغییر دهیم، بین سه تا پنج سال طول می کشد. به دستور وزیر نفت وقت، تولید سوخت کم سولفور در پالایشگاه شازند اراک آغاز شد و این روند به تدریج با تولید 60 هزار سوخت کم گوگرد در ماه ادامه یافت.

وی ادامه داد: روسیه با فروش نفت خام در منطقه بازار سوخت کشتی ها را مختل کرده است اما شرکت مهندسی کشتیرانی و خدمات دریایی قشم تنها به کشتی های جمهوری اسلامی ایران که متعلق به گروه کشتیرانی هستند سوخت رسانی می کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی کشتیرانی و خدمات دریایی قشم با بیان اینکه سهم ایران از توزیع سوخت کشتی ها یک میلیون تن و سهم امارات هشت میلیون تن است، گفت: میانگین سنی ناوگان کشتی های ما 21 سال است که به 18 سال کاهش یافته است. سالها

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا