اقتصادی

شایعاتی نگران کننده برای کارگران!

شایعاتی نگران کننده برای کارگران!

امروزنگار / البرز رئیس شورای اسلامی کار البرز گفت هزینه های درمان به حدی افزایش یافته است که ممکن است کارگری مجبور شود خانه خود را بفروشد تا هزینه های درمان را تامین کند. وی گفت: “ما همچنین نگران هستیم که کالاهای اساسی و مواد غذایی در ماه های آینده گران شود.”

علی اصلانی در گفت وگو با امروزنگار ، با اشاره به اینکه دستمزد کارگران متناسب با میزان تورم در جامعه نیست ، اظهار کرد: با تورم بی رویه در جامعه ، شرایط زندگی کارگران به هیچ وجه خوب نیست. قیمت کالاهای اساسی مختلف روز به روز در حال افزایش است و این تورم باعث عقب نشینی جامعه کارگری می شود.

اصلانی افزود: هزینه زندگی کارگر سوم شخص در اسفند 99 هفت میلیون تن برآورد شد ، اما حقوق چهار میلیون و 200 هزار تومان برآورد شد و کارگران به سختی می توانستند زندگی خود را با دستمزد seo هزینه کنند. اکنون خط فقر به 10 میلیون قبر رسیده است و زندگی با این حقوق برای کارگران بسیار مشکل است.

وی با ابراز نگرانی از میزان پرداختی که قرار است در سال آینده تعیین شود ، گفت: بدتر از این شایعاتی است که در مورد دستمزد امسال شنیده می شود. نمایندگان جامعه کارگری ، از طریق شورای مرکزی کار ، به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نامه نوشتند تا حقوق کارگران را برای اقدام برای مطابقت با افزایش هزینه ها با حقوق کارگران تنظیم کند. با این حال ، اکنون مشخص است که به دلیل کسری بودجه دولت ، دستمزد در سال جدید 10 درصد افزایش می یابد یا خیر. بنابراین ، اضطراب کارگران افزایش یافته است. ما همچنین نگران افزایش قیمت اقلام ضروری و غذا در ماه های آینده هستیم.

به گفته اصلانی ، درمان با شرایط اثبات شده نیز یک مشکل بزرگ است. اکثر داروها خارج از خدمات رفاهی هستند و هزینه جراحی برای کارگر بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اخیراً به دلیل افزایش بدهی تامین اجتماعی ، بسیاری از مراکز درمانی دفترچه تامین اجتماعی را نمی پذیرند و ابتدا مبلغ کامل را دریافت می کنند و با صدور فاکتور ، مبلغ را به تأمین اجتماعی منتقل می کنند. به این ترتیب ، ممکن است کارگری مجبور شود خانه خود را بفروشد تا هزینه درمان را پرداخت کند. این امر حتی در مورد برخی بیمارستانهای خصوصی برای بیمه تکمیلی صدق می کند. دریافت پول از یک سازمان اجتماعی نیز دارای شرایط و قوانین خاصی است و بسیاری از شرایط پذیرفته نمی شود.

این فعال جامعه کارگری از عدم توجه مسئولان به شرایط کارگران انتقاد کرد و گفت: در صورت عدم وجود رسانه ، مسئولان صدای کارگران را نمی شنوند. حتی در حال حاضر ، با وجود اقدامات متعدد پیگیری ، وضعیت ما به این شکل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا