اقتصادی

صعود دلار در معاملات جهانی

نزدیک بود شاخص دلار وارد کانال 90 واحدی شود.

در زمانی که انگلیس نتوانسته به توافق کامل با اتحادیه اروپا در مورد آینده روابط پس از انتخابات دست یابد ، اقتصاد انگلیس تحت تأثیر اثرات کرون قرار گرفته است و این روند بر بازار کار نیز تأثیرگذار است. طبق آمار اداره آمار ، نرخ بیکاری در شش ماه اول ماه اکتبر 0.1 درصد افزایش یافته و به 4.9 درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته 0.1 درصد افزایش داشته است. از اوت 2016 بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است. تعداد افراد بیکار در این کشور با افزایش 209 هزار نفر در این مدت به یک میلیون و 520 هزار نفر رسیده است.

تمایل معامله گران برای حفظ دلار از ماه های ابتدایی سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت در تاج و رویکرد متوسط ​​تر دولت در ایالات متحده ، ارزهای با ریسک بیشتر مورد توجه بیشتر معامله گران قرار می گیرد. آره. در حالی که انتظار نمی رود دلار ارزان سقوط کند ، بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که مقدار کافی برای وارونه سازی دلار در شرایط فعلی وجود دارد و دلار می تواند تا چند ماه آینده به عنوان یک سنگر دفاعی فعلی باقی بماند. 2021

با وجود تلاش های دولت ترامپ برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین ، آمار جدید نشان می دهد که واردات ایالات متحده از چین با واردات ایالات متحده از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8. درصد بالاتر از رقم مربوط به مدت مشابه سال گذشته. در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین به شدت افزایش یافت و به 51.98 میلیارد دلار رسید ، که 46.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. این به معنای افزایش بیشتر کسری حساب تجاری ایالات متحده است.

در داروخانه دیگری علیه Corona ، داروسازی Modrena اعلام کرد که به زودی تاییدیه FDA را برای توزیع واکسن این شرکت در چندین ایالت دریافت می کند. پیش از این ، مراحل اولیه استفاده از واکسن های Pfizer به پایان رسیده بود. بازرگانان انتظار دارند که کابوس عروق کرونا که از فوریه سال 2020 جهان را درگیر خود کرده است ، در ماه های آینده به خط پایان خود برسد و سرعت عادی سازی را تسریع کند.

از نظر سیاست های پولی ، انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده به روند فعلی خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطح در یک دهه گذشته ادامه دهد. به گفته برخی از کارشناسان مالی ، بعید است سال آینده شاهد تغییر چشمگیری در اجرای سیاست توسعه فدرال رزرو باشیم.

تورم منفی و رکود اقتصادی و همچنین افزایش بیکاری ، شرایط سختی را برای سیاست گذاران اروپایی برای احیای رشد اقتصادی کشورهایشان ایجاد کرده اند و احتمالاً دو سال طول می کشد تا شرایط به بحران قبل از کرونا برگردد. در ارزیابی جدیدی از وضعیت اقتصادی این کشور ، بانک فرانسه اعلام کرد که اقتصاد کشور در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ، محدودیت سفر و تعطیلی گسترده مشاغل ، حدود 9 درصد کاهش می یابد که در صورت تحقق ، عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد. بدترین وضعیت در اقتصاد دوم اتحادیه اروپا در ده سال گذشته در آنجا خواهد بود.

اقتصاد جهان هنوز تحت تأثیر تاج است و همانطور که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی پیش بینی کرده است ، متوسط ​​رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال جاری به 5.6 درصد منفی خواهد رسید و در صورت درک ، بدترین عملکرد از آن زمان تاکنون بحران مالی 2009 هنوز در حال بررسی است. اگرچه این گزارش ناامید کننده باقی مانده است ، اما نسبت به پیش بینی منفی قبلی 9٪ بهبود نسبی دارد. سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که حدود هشت میلیون نفر در سراسر جهان در این تاج فقیر خواهند بود.

جمهوری خواهان و دموکرات ها هنوز در مورد جزئیات لایحه حمایت جدید به توافق نرسیده اند و نانسی پلوسی رئیس کنفرانس گفت که از سرگیری گفتگوها ممکن است به بعد از تعطیلات کریسمس موکول شود. بسته دوم برای حمایت از اقتصاد در برابر تأثیرات تاج حدود 900 میلیارد دلار هزینه در بر دارد و قرار است جایگزین بسته حمایتی 3 تریلیون دلار قبلی شود. بسته جدید حمایت از SME و پرداخت مستقیم یارانه نقدی به بیکاران خواهد بود.

بر خلاف تلاش های فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش تورم ایالات متحده ، متوسط ​​نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر بدون تغییر در 1.2 درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ، که 0.1 درصد پایین تر است نرخ پیش بینی شده قبلی و کمترین نرخ تورم ثبت شده در ایالات متحده در سه ماهه آخر است. بانک مرکزی آمریکا تورم بالای 2٪ را هدف قرار داده است.

تا به امروز ، بیش از 75 میلیون و 665 هزار و 10 مورد بیماری کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد یک میلیون نفر 674 هزار و 996 نفر را از دست داده است. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 319،037 نفر ، برزیل با 184،992 نفر ، هند با 145،168 نفر ، مکزیک با 116،487 نفر و ایتالیا با 67،220 نفر بوده است. .

تسریع در شیوع کرونا منجر به ثبت سوابق جدید مرگ و میر روزانه از ویروس کرونا شده است ، به طوری که رکورد قبلی را در 10 دسامبر ، 16 دسامبر با رکورد 13558 فوت در روز شکست. رکورد 12،918 فوت بود ، شکست.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در بانک عمومی سوسیه گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد پاسخ می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز با 0.25 درصد افزایش در 89،977 واحد بسته شد. نرخ ارز فرانک سوئیس 1.13 دلار اعلام شد (نرخ های فوق با بسته شدن ساعت معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند با افت 0.75 درصدی معادل 1.35 دلار معامله شد. یورو 0.19 درصد افت کرد و در 1.22 دلار باقی ماند و به 1.22 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.24 درصد افزایش به 103.326 ین رسید. در مقابل یک همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا 1312 دلار معامله می شود. نرخ ارز دلار 6.537 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا