اقتصادی

عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران

گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با ایجاد زیرساخت هایی برای ایجاد یک اکوسیستم کامل هوش مصنوعی ، سیستم هایی را در این زمینه ارائه دادند که قادر به ایجاد بازار هوش مصنوعی در کشور بودند. به گفته آنها ، سیستم های هوش مصنوعی به گونه ای ارائه می شوند که افراد بی سواد باشند. یا توانایی صحبت کردن نیز می تواند از این سیستم ها بهره ببرد.

محمد حاجی زاده ، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی در گفت وگو با امروزنگار وی گفت: “هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای است که در آن متخصصانی در زمینه هایی مانند برق ، سخت افزار ، نرم افزار ، علوم شناختی ، پزشکی و روانشناسی فعالیت می کنند.” “هوش مصنوعی” علمی کاربردی است و در صنایع مختلف از آیه گرفته تا صنایع دیگر استفاده می شود. ” مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون برخی صنایع در استفاده از هوش مصنوعی و خدمات آن پیشتاز هستند و زودتر وارد این عرصه می شوند اما برخی صنایع با نوعی تاخیر این پدیده را درمان کرده اند.

وی تأکید کرد: ایران در زمینه مقالات تولید هوش مصنوعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، اما در کاربرد عملی این علم در صنعت ، ما با دنیا فاصله داریم که این شکاف را در به دلایل مختلف.

حاجی زاده گفت: در حال حاضر بیشتر تحقیقات و فعالیتهای ایران در زمینه هوش مصنوعی به سمت دانش پیش می رود ، اما این کافی نیست و برای پر کردن شکاف بین علم و صنعت نیاز به تمرکز جدی تری است. بستن. “

مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت ، دانشبانیان با بیان اینکه تیم هوش مصنوعی این شرکت از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده است ، گفت: “این تیم برای تأمین نیازهای سیستم مالی شرکت جمع شده بود ، اما مطابق با نیازهای اساسی این شرکت” او گفت. زمینه های کاری ما توسعه یافته است و شرکت توانایی پاسخگویی به آن را دارد.

وی با بیان اینکه اولویت این مرکز رشد و آموزش نیروی انسانی متناسب با نیازهای علمی و صنعتی به منظور پر کردن شکاف بین صنعت و فناوری های اطلاعات مصنوعی است ، یادآور شد: در این مرکز نگاه زیرساختی یک کل اکوسیستم اطلاعاتی ژل مصنوعی او قرار داده؛ بنابراین ما سعی کردیم کل اکوسیستم را به چهار گروه “بینایی ماشین” ، “پردازش زبان طبیعی” ، “پردازش گفتار” و “داده کاوی” ، با استفاده از تجربه جهانی همانطور که در آمازون ، مایکروسافت و گوگل اتفاق افتاد ، تعریف کنیم.

حاجی زاده علوم شناختی ، نرم افزار و رباتیک را از دیگر جنبه های هوش مصنوعی برشمرد و گفت: این مرکز تحقیقاتی قصد دارد در مراحل بعدی وارد این حوزه ها شود. زیرساخت های لازم برای حرکت در این مسیر در حال حاضر در حال طراحی است.

وی ادامه داد: در این راستا با ایجاد زیرساخت ها توانسته ایم خدمات مختلف و ارزنده ای به اکوسیستم های مختلف از جمله شرکت های نوپا ، موسسات و شرکت ها ارائه دهیم.

مدیر این مرکز تحقیقات هوش مصنوعی با اشاره به تعامل این شرکت با دانشگاه ها یادآور شد: در حال حاضر بیش از 100 نفر از متخصصان حوزه هوش مصنوعی در دفاتر مختلف این شرکت دانش بنیان در مشهد و تهران فعالیت می کنند. ، که فرآیند استخدام و آموزش است. در این مرکز ، این کار بصورت متمرکز انجام می شود و ما قصد داریم سالانه روند آموزش کارکنان را دو برابر کنیم.

یک دانشکده هوش مصنوعی در کشور تأسیس کنید

وی ادامه داد: برای جذب این تعداد نیروی انسانی و پاسخگویی به رشد سریع فعالیتهای تحقیق و توسعه مرکز ، ما دانشکده هوش مصنوعی را راه اندازی کردیم تا بتوانیم بازوی آموزش نیروی انسانی خود را مستقل از روند تحقیق و توسعه و تجاری سازی تقویت کنیم. “

مدیر مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در این شرکت دانش بنیان ، با بیان اینکه مقدمات تاسیس این دانشکده انجام شده و دوره زمستانی این دانشکده انجام می شود ، تأکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ، دوره های 6 ماهه و یک ساله این دانشکده برگزار خواهد شد

یک بانک اطلاعاتی جامع از هوش مصنوعی راه اندازی کنید

حاجی زاده از راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع هوش مصنوعی خبر داد و گفت: طیف وسیعی از علاقه مندان در این زمینه که برخی از آنها مدیر بازرگانی هستند ، نیاز به دسترسی به منابع علمی دارند ، ما یک بانک اطلاعاتی جامع از هوش مصنوعی راه اندازی کرده ایم تا به این منظور. “

وی اظهار داشت: شرکت هایی مانند آمازون ، مایکروسافت و گوگل خدمات جامعی را در قالب ابر برای استفاده از خدمات هوش مصنوعی پیش ساخته به مشاغل ارائه می دهند اما این نوع سیستم عامل و سیستم در ایران وجود نداشت.

فعالیت بازار پلیس هوش مصنوعی در کشور

مدیر این مرکز تحقیقات هوش مصنوعی با اشاره به راه اندازی “بازار هوش مصنوعی” در قالب یک سیستم گفت: این سیستم حدود 100 سرویس هوش مصنوعی ارائه می دهد که می تواند توسط شرکت ها ، شرکت های نوپا و موسسات مختلف مورد استفاده قرار گیرد. استفاده کنید.

به گفته وی ، شرکت ها و شرکت های نوپایی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند می توانند خدمات خود را در این سیستم ارائه دهند.

حاجی زاده طراحی سایر سیستم ها را از دیگر دستاوردهای این شرکت برشمرد و گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت دلار ، برخی از شرکت ها دارای مشکلات سخت افزاری و پردازشی هستند که نمی توانند فعالیت های متفاوت و بزرگی داشته باشند. ، بنابراین این مشکل از طریق سیستم شهاب حل شد. ” و این سیستم خدمات زیربنایی پردازش هوش مصنوعی را به متقاضیان ارائه می دهد.

وی ادامه داد: افرادی که برای پایان نامه ، شرکت و آزمایشگاه خود به هوش مصنوعی و خدمات تحقیق و توسعه نیاز دارند ، می توانند از خدمات پردازشی این سیستم در فضای ابری استفاده کنند.

مدیر این مرکز تحقیقات هوش مصنوعی با اشاره به اپلیکیشن طراحی شده توسط این گروه گفت: “این اپلیکیشن توسط تیم تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان ایجاد و راه اندازی شده و حاوی یک برنامه اطلاعاتی جامع در زمینه بازارهای سرمایه است. “

حاجی زاده تأکید کرد: “این اپلیکیشن شامل کلیه اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری از جمله صندوق های سرمایه گذاری ، نمادهای بازار سهام و فرابورس ، طلا ، ارز واقعی و دیجیتال ، مسکن و بانک ها و همچنین برخی از مسائل را به روز می کند. “

وی گفت: این اپلیکیشن که از ابتدای سال 1999 و شیوع روزافزون بیماری عروق بیماری کرونا قلب دور از دسترس رقبا بود ، س ofال احراز هویت شخصی برای بازار سرمایه را مطرح کرد. بنابراین ، این سرویس در قالب یک سرویس فراداده تعریف شد و به عنوان یک سرویس احراز هویت جامع در برنامه اجرا شد.

این محقق در زمینه هوش مصنوعی با بیان اینکه بسیاری از بانک ها ، کارگزاری ها و برنامه هایی که نیاز به احراز هویت دارند در حال حاضر برای این دستاورد اقدام می کنند ، افزود: بیش از 2.2 میلیون نفر تا به امروز از طریق این نرم افزار ، اما فراداده فقط به احراز هویت بازار سهام محدود نمی شود ، بلکه هر شرکت و م institutionسسه ای نیاز به احراز هویت دارد.

وی ادامه داد: این سیستم به گونه ای طراحی شده است که افراد معلول می توانند از آن استفاده کنند ، زیرا همه اقشار مختلف جامعه حق دسترسی به خدمات پولی و مالی را دارند.

حاجی زاده یادآور شد: در همین راستا ، در این سیستم هنگام استفاده از حرکات ، تختخوابی فراهم می شود که افراد می توانند بدون سواد و توانایی گفتاری از آن استفاده کنند. علاوه بر این ، سیستم اخیراً خدماتی را برای نابینایانی فراهم کرده است که می توانند مراحل تأیید صوتی را طی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا