سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

عفونت بعد از تزریق چربی زیر چشم

امروزه یکی از جراحی های پرطرفدار زیبایی می باشد که می تواند موجب جوانسازی و فرمدهی صورت و هر یک از اعضای بدن شود. از جمله رایج ترین تزریق های چربی می توان به ، ، و … اشاره نمود. به طور کلی تزریق چربی عوارض خاصی را به همراه نخواهد داشت، اما در موارد نادر و به علل مختلفی از جمله مراجعه به کلینیک های نامعتبر و بی کیفیت، ممکن است افراد دچار عفونت بعد از تزریق چربی شوند. در ادامه ی این مقاله به بررسی علل عفونت بعد از تزریق چربی و درمان آن می پردازیم.

علل عفونت بعد از تزریق چربی

همانطور که گفتیم تزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدن انجام می شود و در اغلب موارد عوارض خاصی را برای افراد به همراه ندارد، اما در موارد نادر ممکن است افراد پس از تزریق چربی دچار عفونت شوند. حال این سوال ایجاد می شود که دلیل عفونت بعد از تزریق در این افراد چیست؟ علل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد عفونت شود. از جمله رایج ترین علل عفونت عبارتند از:

  • مراجعه به کلینیک های نامعتبر و سالن های آرایشی برای تزریق چربی
  • عدم رعایت بهداشت هنگام جراحی و تزریق چربی
  • بی تجربگی و نداشتن مهارت پزشک
  • عدم رعایت اصول و روش صحیح استخراج و تزریق چربی
  • آماده سازی نادرست چربی خارج شده از بدن بیمار
  • عدم رعایت بهداشت فردی قبل و بعد از تزریق چربی

علائم عفونت بعد از تزریق چربی

درد و تورم در ناحیه ای که چربی از آن گرفته شده و ناحیه ای که چربی تزریق شده است تا چند روز بعد از انجام تزریق چربی طبیعی خواهد بود و با گذشت زمان رفع می شود، اما از کجا بدانیم دچار عفونت شده ایم یا خیر؟ ابتدا باید بدانید که عفونت ممکن است هم در ناحیه استخراج چربی و هم در ناحیه تزریق چربی ایجاد شود. علائم عفونت، در صورت وجود به وضوح قابل تشخیص خواهد بود. اگر در روزهای بعد از تزریق، جوش های چرکی، قرمزی و تورم بیش از حد پوست و هر نشانه ی دیگری از عفونت مشاهده کردید، لازم است سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

پیشگیری از ایجاد عفونت بعد از تزریق چربی

توصیه می شود برای این که مطمئن شوید پس از تزریق چربی دچار عفونت یا هر مشکل دیگری نخواهید شد، بهتر است برای انجام تزریق به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و یک پزشک با تجربه و متخصص را برای تزریق چربی انتخاب نمایید. همچنین برای پیشگیری از ایجاد عفونت، پس از انجام تزریق، تمام موارد مربوط به مراقبت های پس از تزریق و بهداشت فردی را رعایت کنید، زیرا یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در پیشگیری از ایجاد عفونت نقش دارد، می باشد. به طور کلی می توان گفت مواردی که در پیشگیری از ایجاد عفونت بعد از تزریق موثر هستند، عبارتند از:

  • مراجعه به کلینیک های معتبر و باکیفیت
  • مراجعه به پزشکان با تجربه و متخصص برای تزریق چربی
  • رعایت بهداشت فردی
  • رعایت نکات مراقبت های پس از تزریق چربی
  • مراقبت و تمیز نگهداشتن محل استخراج و تزریق چربی

درمان عفونت بعد از تزریق چربی

با توجه به پیشرفت علم و دانایی افراد، ایجاد عفونت پس از تزریق چربی بسیار نادر است، اما ممکن است به دلایل مختلفی افراد دچار عفونت بعد از تزریق شوند. چگونه می توان عفونت پس از تزریق چربی را درمان کرد؟ بهترین راه در زمانی که هر یک از علائم و نشانه های عفونت را مشاهده کردید، این است که سریعا به پزشک مراجعه نمایید. موارد زیر نیز در درمان عفونت موثر خواهند بود:

  • مصرف آنتی بیوتیک یک هفته قبل و دو هفته بعد از تزریق چربی
  • مصرف مسکن برای کاهش درد
  • رعایت بهداشت فردی قبل و بعد از انجام تزریق چربی

همانطور که گفتیم تزریق چربی یکی از پرطرفدارترین روش های می باشد. در این روش، چربی از ناحیه ای از بدن بیمار استخراج می شود و به نواحی مورد نظر از جمله سینه، صورت، باسن و … تزریق می شود. تزریق چربی اغلب عوارض خاصی را به همراه نخواهد داشت، اما در برخی موارد نادر ممکن است موجب عفونت در افراد شود که عفونت بعد از تزریق به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، مراجعه به مراکز زیبایی نامعتبر و … ایجاد می شود. توصیه می کنیم اگر بعد از تزریق هر، نشانه ای از عفونت در پوست خود مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

 تزریق چربی

با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی های به روز دنیا و همچنین برخورداری از کادر مجرب، خدمات زیبایی را در بالاترین کیفیت ممکن و در محیطی آرام به مراجعین خود ارائه می دهد. این کلینیک زیر نظر جناب آقای دکتر ساسان جعفری، متخصص جراحی فک و زیبایی صورت اداره می شود. شما می توانید تزریق چربی را توسط پزشکان متبحر و متخصص را در ، تجربه نمایید. همچنین همکاران ما در بخش می توانند شما را در انجام این جراحی یاری کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

تزریق چربی به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های پلاستیک در سالیان اخیر تبدیل شده است. در این عمل چربی بخشی از بدن برداشته شده و به قسمت دیگری تزریق می‌شود. هدف اصلی تزریق چربی، کمک به افزایش حجم و جوان‌سازی است. محدودیت خاصی در تزریق چربی وجود ندارد می‌توان این عمل را برای بخش‌های مختلفی از جمله گونه، چانه، اطراف چشم، سینه، باسن و … انجام داد. یکی از نکات حساس درباره این جراحی، عوارض احتمالی آن است که مهم‌ترین آن عفونت است. راهکارهایی برای مدیریت این چالش وجود دارند که باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

علائم عفونت بعد از تزریق چربی

عفونت یکی از عوارض مشترک بین انواع جراحی‌های پلاستیک است. به طوری که گروهی از متخصصان پزشکی تمام تمرکز خود را روی پیدا کردن راهکارهایی برای درمان عفونت بعد از تزریق بوتاکس و سایر جراحی‌های زیبایی به کار بسته‌اند. اولین نکته‌ای که باید در این زمینه اشاره کنیم، علائم عفونت بعد از تزریق چربی است. عفونت از جمله عوارضی است که برای تشخیص آن کار چندان سختی پیش رو ندارید. معمولا علائم بروز عفونت با ایجاد احساس گرمی غیر عادی در سطح پوست آغاز می‌شود.

تورم و قرمزی پوست از جمله دیگر علائمی هستند که در این شرایط به وجود می‌آیند. گاهی اوقات واکنش آلرژیک پوست در اثر شکل‌گیری عفونت در محل انتقال چربی را شاهده خواهید بود. عفونت در حالت شدید مشکلات دیگری مانند تب و لرز را به دنبال می‌آورد. آبسه کردن محل برش‌ها پس از جراحی تزریق پلاستیک، یکی از علائم بروز عفونت است که البته در موارد نادری رخ می‌دهد. در صورت مشاهده هر یک از علائمی که تا به اینجا ذکر کردیم، باید برای درمان عفونت بعد از تزریق چربی اقدام کنید.

راه‌های درمان عفونت بعد از تزریق چربی

برای انتخاب روش درمان عفونت بعد از تزریق چربی، باید در ابتدا تعیین کنید که ریشه عفونت چیست؟ در حالت کلی عفونت‌ها را به دو دسته عفونت باکتریایی و ویروسی تقسیم می‌کنند. تشخیص اینکه عفونت ایجاد شده در بدن بیمار از چه نوعی است، بر عهده پزشک است. در حالت کلی عفونت باکتریایی را می‌توان با استفاده از مصرف منظم آنتی بیوتیک درمان کرد؛ اما آنتی بیوتیک‌ها تحت هیچ شرایطی برای درمان عفونت‌های ویروسی مناسب نیستند.

برای درمان عفونت بعد از تزریق چربی، لازم است که حتما نسبت به جلوگیری از تشدید آن حساس باشید. استفاده از پماد‌های ضدعفونی کننده و همچنین تمیز نگه داشتن محل زخم‌ها در جلوگیری از شدت پیدا کردن عفونت بسیار موثر است. دقت داشته باشید که عفونت صرفا در محل تزریق چربی رخ نمی‌دهد؛ بلکه ممکن است که شاهد ایجاد عفونت در محل برداشتن چربی از بدن نیز باشید. در هر صورت باید توجه داشته باشید که با مشاهده علائم عفونت فورا به پزشک مراجعه کنید تا دستورات لازم را در این زمینه به شما انتقال دهد.

راه‌های پیشگیری از عفونت بعد از تزریق چربی

تا اینجا با راه‌های درمان عفونت بعد از تزریق چربی آشنا شدیم. در این قسمت بد نیست به مجموعه‌ای از نکات بپردازیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان تا حد زیادی جلوی بروز عفونت را گرفت. مجموعه اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز عفونت را باید قبل، حین و بعد از جراحی در دستور کار قرار دهید. بخشی از این اقدامات مربوط به شما و بخشی دیگر نیز مربوط به پزشک و مرکز درمانی است که جراحی را زیر نظر آن‌ها انجام می‌دهید. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که برای پیشگیری از بروز عفونت بعد از تزریق چربی باید در دستور کار قرار دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب پزشک ماهر و با تجربه برای جراحی تزریق چربی
  • رعایت بهداشت فردی قبل و بعد از جراحی
  • استفاده از لوازم جراحی استریل
  • ضدعفونی کردن محل برداشت چربی
  • بخیه زدن با دقت زیاد بعد از اتمام جراحی
  • مصرفی آنتی بیوتیک با نظر پزشک (معمولا سفالکسین تجویز می‌شود)
  • آرایش نکردن حداقل به مدت 2 ماه بعد از جراحی
  • استفاده از کمپرس سرد در روزهای بعد از جراحی برای جلوگیری از ایجاد تورم

کم و کیف انتقال چربی از زمان برداشت تا تزریق در محل جدید بدن، نقش بسزایی در جلوگیری از بروز عفونت دارد. در گذشته به دلیل کمبود امکانات، این فرآیند به گونه‌ای انجام می‌شد که چربی با هوای آزاد در تماس قرار می‌گرفت. به همین دلیل احتمال انتقال باکتری‌های عفونی در فرآیند تزریق چربی خیلی زیاد بود. خوشبختانه در حال حاضر این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. فرآیند انتقال چربی با استفاده از سرنگ‌های مخصوص انجام می‌شود. همچنین تفکیک چربی‌ها نیز در قالب دستگاه‌های سانتریفیوژ انجام می‌گیرد و به همین تماس با هوای آزاد به حداقل مقدار ممکن کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا نیاز به درمان عفونت بعد از نیز به حداقل مقدار ممکن کاهش یابد.

نقش پزشک در کاهش نیاز به درمان عفونت بعد از تزریق چربی

آنچه درباره درمان عفونت بعد از تزریق چربی در جراحی‌های پلاستیک ذکر کردیم تا حد زیادی منوط به عملکرد پزشک است. مهارت پزشک در انتخاب روش مناسب برای جراحی و همچنین در نظر گرفتن تمام شرایط ضروری قبل از عمل، نقش اصلی را در مهار بروز عوارض احتمالی ناشی از جراحی تزریق چربی در بدن ایفا می‌کند.

اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، مراجعه به پزشک متخصص است. جراحی‌های پلاستیک از تنوع بالایی برخوردارند و هر یک از آن‌ها جنبه تخصصی دارند. بنابراین لازم است که حتما جراحی را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از انتخاب پزشک، حتما با تعدادی از بیماران سابق او مشورت کنید. نظرات مراجعه‌کنندگان قبلی درباره کیفیت کار پزشک قطعا در تصمیم‌گیری نهایی برای شما مفید خواهد بود.

کلام پایانی

خوشبختانه با پیشرفت‌های تکنولوژی شاهد کاهش عوارض احتمالی مربوط به جراحی‌های پلاستیک هستیم. کشور ما نیز به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز جراحی‌های پلاستیک از جمله تزریق چربی در سطح خاورمیانه به حساب می‌آید. در هر صورت باید توجه داشته باشید که هرچند می‌توان احتمال بروز عفونت بعد از تزریق چربی را به حداقل رساند؛ اما به هر حال نمی‌توان آن را به صفر رساند. مشورت با پزشک متخصص برای درمان عفونت بعد از تزریق چربی پیشنهاد اصلی ماست. به این ترتیب می‌توانید بهترین راه‌ها را برای رفع مشکل اتخاذ کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا