اقتصادی

عملکرد پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1998



در سال 2009 ، 19 جلسه کمیته پذیرش در حوزه پذیرش و عرضه شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد که در ابتدا 9 شرکت با بودجه اولیه بیش از 4 هزار میلیارد ریال تأمین می شد.

امروزنگار به نقل از بورس اوراق بهادار تهران مبنی بر اینکه مجید نوروزی معاون صادر کننده و عضو گفت: “در این جلسات درخواستی برای پذیرش سهام از 11 شرکت در صنایع مختلف مطرح شد.” در جلسه کمیته پذیرش بورس اوراق بهادار تهران ، تعداد کل هشت شرکت پذیرفته شد که سرمایه کل آنها معادل 10.185 میلیارد ریال بود و بیشترین پذیرش شرکت شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با سرمایه 800 هزار میلیارد ریال بود. علاوه بر این ، بورس اوراق بهادار تهران در مجموع 23 اوراق بهادار بدهی (شامل اوراق قرضه اسلامی و اوراق بهادار) را پذیرفته است ، با مجموع بیش از 7.2 هزار میلیارد ریال ، افزایش بیش از 100٪ از سال 1397.

وی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته پذیرش از هر دو هفته یک بار در هفته براساس شرایط بازار افزایش یافته است اما به دلیل ابهام و عدم ارتباط ، الزامات سه شرکت در صنایع نفت ، مواد غذایی و ساخت و ساز پذیرفته شد. شرایط عدم موفقیت کمیته پذیرش در بورس کالا پس از اصلاحات ساختاری و ارائه گزارش های مورد نیاز مجدداً مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مقایسه موجودی شرکت در سه سال گذشته

معاون صادرکننده و عضو بورس اوراق بهادار تهران به مقایسه سهام شرکت در سه سال گذشته پرداخت و گفت: مقایسه سهام شرکت ها در سه سال گذشته نشان می دهد که در سال 2017 هفت شرکت عرضه داشتیم یار) .در سال 1397 8 شرکت با سرمایه اسمی بیش از 2.1 تریلیون روپیه و در سال 1398 9 شرکت با سرمایه اسمی بیش از 4 تریلیون روپیه وجود داشت.

نوروزی اظهار داشت: در سال 2009 ، چهار شرکت فولاد سفید فراب کاویر (فاراب کاویر) ، قرن پدیده شیمیایی ، سرمایه گذاری و تأمین مالی کشاورزی کشور کوسال در لیست نرخ بورس کالا قرار گرفتند. علاوه بر این ، شرکت سرمایه گذاری Saddle Taming ، مربا پلی پروپیلن ، سیمور ، پتروشیمی نورزو (برزویه) ، تولید کنندگان غلتک سپاهان ، فولاد سپید فراب کاویر ، پدیده شیمیایی قرن ، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و سرمایه ملت و 9 شرکت دیگر سرمایه کل 39825 میلیارد دلار و ارزش بازار 2844.1 تریلیون ریال برای شرایط عرضه در دسترس است و در بورس اوراق بهادار تهران قابل ارائه است.

چرا تعداد سهام افزایش نیافته است؟

برای برخی سرمایه گذاران ، نوروز این سؤال را پرسید ، چرا بازار سهام را تأمین نمی کند و در هنگام استقبال از سهام ، نیاز سهام و اوراق بهادار را برآورده نمی کند ، به عبارت دیگر ، چرا تعداد سهام افزایش نیافته است؟ وی پاسخ داد: در این راستا باید به روند پذیرش سهام و شرایط پذیرش ، درج و صدور سهام توجه کنیم.

معاونان صادرکننده و اعضای بورس اوراق بهادار تهران تأکید کردند که باید شرایط اولیه ورود به شرکت را رعایت کند: این شرکت باید شرایط ورود به آن را در “بیانیه پذیرش حساب” مصوب هیئت مدیره سازمان بورس کالا داشته باشد ؛ آنها هیئت مدیره را برگزار نمی کنند. جلسه در همین راستا ، از آنجا که بخش مدیریت قبوض پذیرش بورس اوراق بهادار تهران نیاز به قبض قبولی داشت و به تدریج ساختار مالی را بهبود بخشید و روشهای گزارشگری مورد نیاز را بهبود بخشید ، این شرکت را همراهی و راهنمایی کرده است.گاهی اوقات این روند تهیه مستلزم شرکت طولانی است. زمان نیاز بدیهی است هرچه ابهام در ساختار مالی و عملیاتی شرکت کمتر باشد ، موفقیت آن در بورس کالا بیشتر می شود.

نوروزی به مرحله دیگری از روند پذیرش اشاره کرد و افزود: ” پس از تأیید درخواست کمیته پذیرش برای تأیید سهام شرکت ، پرونده به عنوان شرط پذیرش در نظر گرفته می شود که شامل نام شرکت در لیست نرخ بورس اوراق بهادار است. برای رعایت شرایط فوق و تهیه اسناد. مرتبط خواهد بود بخشی از زمان برگزاری مراحل پذیرش نیز در این مرحله انجام می شود. لازم به ذکر است اگر ابهام در گزارش های عملیاتی و مالی شرکت متقاضی آشکار نباشد و نتواند مانع از پذیرش شود ، پذیرش مشروط انجام می شود.

عرضه اولیه شرکت در بورس کالا

وی گفت: عرضه عمومی اولیه شرکت در بورس اوراق بهادار تهران منوط به تکمیل اسناد است. وی گفت: “پذیرش یا راه اندازی یک شرکت به معنای عرضه نیست ، شرکت باید کلیه مراحل را انجام دهد.” پیشنهاد عمومی عمومی شرکت در بورس اوراق بهادار تهران باید اسناد را تکمیل کند ، شرایط کمیته پذیرش را بپذیرد و در سیستم کندال به اندازه کافی افشا کند. اطلاعات ، ارسال گزارش های ارزیابی ، وارد قراردادهای بازاریابی و به طور کلی از معیارهای پذیرش پیروی کنید. در هر صورت ، با وجود موانعی که به سختی می توان تصور کرد ، آنها این فرصت را به دست آوردند. “

معاونان صادرکننده و اعضای بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به برنامه پذیرش و انتشار سهام در سال 1399 ، خاطرنشان کرد: درج و تهیه سهام در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و برخی از شرکتهای زیر فهرست نشده در بازار سرمایه ، در مجموع پذیرفته شده است. ما با سهام 15 شرکت سرمایه جدید خواهیم داشت و سرمایه آن از 100 میلیارد ریال فراتر خواهد رفت. علاوه بر این ، بورس اوراق بهادار تهران روند پذیرش را برای شرکت های وابسته به بنیاد فقر آغاز کرده است و در موعد مقرر به آنها اطلاع می دهد.

معاون صادرکننده و عضو بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه تالار منطقه ای توانایی شناسایی شرکت های دارای شرایط اساسی برای ورود به بورس را دارد ، اظهار داشت: پس از آنکه رهبران برتر از اجرای سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی خبر دادند ، این قالب است. ممکن است بولتن شرکت در چند سال گذشته سهام خود را در بورس اوراق بهادار تهران بپذیرد و صادر کند.در حال حاضر تعداد این شرکت ها بسیار محدود است ، یا شرایط پذیرش در بورس کالا را ندارند. علاوه بر این ، بورس اوراق بهادار تهران از شکل بازاریابی و امکان استفاده از سالن های منطقه ای برای شناسایی شرکت های بزرگ با شرایط اساسی برای ورود به بورس استفاده می کند.

انتهای پیام


این مقاله طبق سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و امروزنگار هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا