اقتصادی

فداکاری جدید سعودی‌ها در اوپک پلاس

عربستان سعودی تولید نفت را به طور داوطلبانه در ماه های فوریه و مارس قطع خواهد کرد تا اکثر تولیدکنندگان اوپک پلاس را متقاعد کند تا تولید را در میان شیوع ویروس کرونا حفظ کنند.

به گزارش امروزنگار ، دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند که عربستان سعودی طی دو ماه آینده علاوه بر سهمیه کاهش یافته فعلی ، تولید خود را بیش از 400 هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

وزیر انرژی قزاقستان گفت که دو کشور تولید کننده نفت از جمله روسیه و قزاقستان مجاز به افزایش تولید 75000 بشکه در روز در فوریه و 75000 بشکه در روز در ماه مارس هستند.

براساس اظهارات اوپک که توسط رویترز مشاهده شده است ، سایر اعضای اوپک پلاس تولید را با ثبات نگه می دارند و کاهش تولید کل گروه را تا ماه مارس به حدود 7.05 میلیون بشکه می رسانند ، بدون کاهش تولید بیشتر از عربستان. روز بالغ می شود.

بحث پیچیده غیرمعمول در اوپک پلاس پس از گفتگوهای وزیران نفت این گروه در روز دوشنبه و از سرگیری گفتگوها در روز سه شنبه صورت گرفت. روسیه و قزاقستان خواستار افزایش روزانه 500000 بشکه در روز تولید در ماه فوریه شدند ، در حالی که سایر اعضا با این افزایش مخالفت کردند.

یک سند داخلی اوپک پلاس ، که رویترز در 4 ژانویه مشاهده کرد ، خطرات منفی رو به رشد را برجسته می کند و تأکید می کند که اجرای مجدد اقدامات قرنطینه قاره تقاضای نفت را در سال 2021 بهبود می بخشد.

وزیر انرژی عربستان سعودی ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان روز دوشنبه از تولیدکنندگان خواست که احتیاط کنند و گفت: تقاضای سوخت همچنان شکننده است و تأثیر نوع جدید ویروس کرونا قابل پیش بینی است.

نوع جهش یافته ویروس کرونا که اولین بار در انگلیس و آفریقای جنوبی گزارش شد ، به سایر کشورها نیز سرایت کرده است.

تولیدکنندگان اوپک پلاس از ژانویه 2017 تولید خود را برای حمایت از قیمت محدود کرده و مازاد عرضه را کاهش داده اند. با کاهش تقاضا برای بنزین و سوخت جت ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، نفت خام برنت کاهش یافت و این گروه مجبور شد تا اواسط سال 2020 حد تولید خود را به 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

به گفته رویترز ، نفت برنت در این ماه ایستاد ، وقتی تولید اوپک پلاس 500000 بشکه در روز افزایش یافت ، قیمت آن را بالای 50 دلار در هر بشکه نگه داشت. نفت برنت آخرین بار در هر بشکه بالاتر از 53 دلار معامله شد که 4 درصد رشد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا