سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

فیزیوتراپی در منزل فقط با یک تماس

فیزیوتراپی (PT) با استفاده از روش‌های مختلف مانند ماساژ، گرما درمانی، ورزش، الکتروتراپی، آموزش بیمار و مشاوره به درمان آسیب‌ها، بیماری‌ها یا بد شکلی‌های بدن کمک می‌کند. این درمان فیزیکی، برای بیماری‌های ارتوپدی، عصبی و قلبی-ریوی کاربردهای فراوانی دارد. بیماران از تمام گروه‌های سنی از جمله نوزادان، کودکان، بزرگسالان و سالمندان می‌توانند با توجه به شرایط بدنی خود با کمک PT درمان شوند.

اما گاهی ممکن است نتوانید یا نخواهید که برای فیزیوتراپی از خانه خارج شوید که در این‌ صورت می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره ببرید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

معرفی انواع فیزیوتراپی در منزل یا مطب

فیزیوتراپی کودکان

این شاخه به کودکان مبتلا به آسیب‌های حاد مختلف مانند شرایط اکتسابی یا مادرزادی، تاخیر در رشد فیزیکی و اختلالات عصبی مانند فلج مغزی کمک می‌کند.

فیزیوتراپی مرتبط با سلامت زنان

فیزیوتراپی برای زنان عمدتا حول دستگاه تناسلی زنانه در دوران بارداری، مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان، آسان کردن روند زایمان و در مجموع،  کمک به مسائل باروری می‌چرخد.

فیزیوتراپی در منزل یا کلینیک برای سالمندان

در کهنسالی، متابولیسم بدن، کند و توانایی آن برای حفظ فرم اسکلتی–عضلانی، ضعیف می‌شود. فیزیوتراپی سالمندان می‌تواند به حفظ تحرک، مدیریت دردهای مزمن مفاصل، کار بر روی محدودیت‌ها و وضعیت بدن، مدیریت اختلالات فیزیولوژیکی و افزایش استقامت و قدرت کمک کند.

Physiotherapy at home with just one call

فیزیوتراپی نورولوژیک

این شاخه از فیزیوتراپی به مدیریت شرایط ناشی از اختلالات مغز یا سیستم عصبی مانند آسیب سر، سکته مغزی، آسیب نخاعی، آنوریسم، ام اس، بیماری پارکینسون، توان‌بخشی پس از جراحی مغز، فلج مغزی، مشکلات مربوط به تعادل مانند سرگیجه، کنترل حرکتی و هماهنگی کمک می‌کند.

فیزیوتراپی اسکلتی-عضلانی

فیزیوتراپی اسکلتی-عضلانی (فیزیوتراپی ارتوپدی)، به نقایص و بیماری‌های سیستم اسکلتی و عضلانی انسان می‌پردازد. هدف از اصلاح تراز اسکلتی، بهبود تحرک، کاهش درد و ترمیم آسیب بافت نرم است.

فیزیوتراپی قلبی-تنفسی

این شاخه از فیزیوتراپی در بهبود افراد مبتلا به اختلالات حاد یا مزمن قلبی، بهبودی پس از ایست قلبی، جراحی قلب، مدیریت اختلال انسدادی ریه، مشکلات تنفسی، آسم و غیره موثر است.

فیزیوتراپی آسیب‌های ورزشی

متخصصان این بخش باید اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد بدن در یک حوزه ورزشی خاص و آسیب‌های مربوط به آن داشته‌ باشند، به‌ همین‌ دلیل است که هر تیم ورزشی، یک فیزیوتراپیست مخصوص به‌ خود دارد تا به حفظ شرایط بدنی بازیکنان، معالجه، توانبخشی و رساندن آن‌ها به شرایط مناسب برای بازگشت به میدان کمک کند.

فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می‌شود؟

در سال‌های اخیر، علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است و نوآوری‌ها و ابداعات مختلفی در ارائه خدمات پزشکی در منزل صورت گرفته است. در گذشته پزشکانی که بیماران را در خانه ویزیت می‌کردند، تجهیزات زیادی نداشتند، اما امروزه بسیاری از تجهیزات پزشکی قابل حمل وجود دارد که پزشکان می‌توانند در هنگام ویزیت بیمار در منزل، آن را همراه خود به خانه بیماران ببرند.

در دنیای امروز، امکاناتی فراهم شده است تا تشخیص بیماری‌ها و درمان آن‌ها در خانه بیمار به صورت دقیق انجام شود و برای بسیاری از بیماری‌ها نیاز نباشد که افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند. ویزیت دکتر در منزل باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه بیمار می‌شود و دیگر لزومی ندارد تا افراد به خاطر مشکلات ساده و غیرحاد، ساعت‌ها در ترافیک خیابان‌ها بمانند و در صف طولانی مطب‌ها و بیمارستان‌ها معطل شوند.

مرکز خدمات درمانی ایران فیزیو، یکی از مراکز معتبر و خوش‌سابقه است که می‌تواند خدمات فیزیوتراپی در منزل را به شما ارائه دهد. همکاران پزشک ما، همگی جزء بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان هستند و باکیفیت‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی را برای بیماران در خانه انجام می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از تعرفه فیزیوتراپی در منزل با ما تماس بگیرید.

فیزیوتراپیست‌هایی که برای ویزیت بیماران به خانه آن‌ها مراجعه می‌کنند، تمام خواسته‌ها و نیازهای بیماران را در نظر می‌گیرند و مناسب‌ترین راه‌حل‌های درمانی را برای آن‌ها تجویز می‌کنند. فیزیوتراپی در منزل، می‌تواند یک راهکار ایده‌آل برای درمان بیماران باشد. زیرا وقتی بیماران در خانه و رختخواب خود هستند و پزشک بر بالین آن‌ها حاضر می‌شود، روند بهبودی‌شان سریع‌تر و راحت‌تر طی می‌شود

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یک حوزه تخصصی در حوزه سلامت است که به تحقیق و درمان برای بازیابی، حفظ و افزایش حداکثر تحرک بیماران می‌پردازد. در طی سال‌های گذشته، فیزیوتراپی به عنوان یک روش موثر در بهبود و تقویت سلامت جسمی و تحرک افراد مختلف، جوابگویی اثبات‌شده داشته است.

متخصصان فیزیوتراپی با در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی، روحی و اجتماعی بیمار، از حرکات ورزشی، درمان دستی، آموزش و مشاوره به درمان افراد آسیب‌دیده از تمام گروه‌های سنی می‌پردازند. لازم است بدانید که برنامه طراحی شده برای بیماران توسط فیزیوتراپیست کاملا منحصر‌به‌فرد است و قابل استفاده برای افراد دیگر نیست. برخی از مراکز فیزیوتراپی برای تسریع روند بهبودی بیماران از لیزر پرتوان استفاده می‌کنند. فیزیوتراپی برای موارد زیر به کار می‌رود:

  • کاهش درد
  • آمادگی برای پیشگیری از مشکلات آینده
  • بهبودی آسیب‌ها و مشکلات عملکردی (از دردهای کمر و گردن تا مشکلات رباطی).
  • اهمیت فیزیوتراپی

مراجعه به فیزیوتراپ برای بازیابی عملکرد‌های ازدست‌رفته افراد پس از عمل‌های جراحی، بیماری‌های نورولوژی و آسیب‌های ارتوپدیک بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر، با شیوع گسترده بیماری‌های نورولوژی و آسیب‌های ناشی از کارهای سنگین، مراجعه به فیزیوتراپی نسبت به گذشته افزایش چشمگیر داشته است. چنین معالجات در فازهای اول بروز بیماری مانع بروز آسيب‌های جدی‌تر می‌شود و همچنین آسيب‌های اوليه را درمان می‌کند.

درمانگران فعال در این رشته توانبخشى، با دانستن کامل محل قرارگیرى عضلات، سيستم‌هاى استخوانی و عملکرد آن‌ها، نقص‌ها را به دقت تجزيه و تحليل می‌کنند. همچنین، به ريشه‌يابى و استدلال بالينى درست به بيماران کمک می‌کنند تا در کم‌ترين زمان ممکن به بيشترين ميزان بهبودی دست یابند. امکان استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل با بیمه نیز برای افراد در دسترس است.

فواید فیزیوتراپی در منزل

فواید فیزیوتراپی در منزل بسیار است. اغلب مردم برای انجام فیزیوتراپی در خانه تردید دارند؛ اما این تردید به دلیل تغییر شرایط جلسات و محیط آن‌هاست. بسیاری از آن‌ها نگران پیشرفت و بهبود خود در این نوع فیزیوتراپی هستند و فکر می‌کنند که انجام آن در محل کلینیک تأثیر بالاتر و سرعت بهبود بالاتری دارد؛ اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که جلسات فیزیوتراپی خود را در منزل دارند، نتیجه ی بهتری می یابند. علاوه بر این فیزیوتراپی در منزل فواید زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا