سلامت و تندرستی

قاتل ژاپنی تسلا/ شاهکار جدید تویوتا

این یک «فناوری انقلابی» از نظر کارشناسان بوده که می‌تواند محبوبیت و فروش خودروهای برقی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. طبق نظر کارشناسان، خرید وسیله نقلیه برقی هنوز برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست؛ زیرا آن‌ها می‌ترسند که در مسافت‌های طولانی به درگاه شارژ دسترسی نداشته باشند.

بُرد خودروهای برقی در هر مدل متفاوت بوده، اما معمولاً حدود ۴۸۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: 

در حالی که فناوری باتری‌های حالت جامد می‌تواند انقلابی در صنعت تولید خودروهای برقی ایجاد کند، اما تولید این باتری‌ها چالش‌هایی دارد. به گفته تویوتا، یکی از مهمترین موانع تولید این باتری‌ها، مونتاژشان بوده که باید لایه‌های کاتد و آند، به سرعت و کاملاً دقیق روی هم چیده شوند.

قاتل ژاپنی تسلا/ شاهکار جدید تویوتا

در اوایل ماه جاری میلادی، کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا اعلام کرد که این شرکت با پالایشگاه نفت ژاپنی Idemitsu Kosan در پروژه تولید باتری‌ها شریک خواهد شد.

دستاوردهای جدید تویوتا در حالی صورت گرفته که فروش خودروهای برقی در ایالات متحده کاهش یافته و قیمت بالا و بُرد محدود آن‌ها، باعث عدم استقبال رانندگان آمریکایی از این خودروها شده است.

باتری لیتیوم یون، مدت‌هاست که با توجه به قابلیت بازیافت محدود و وابستگی به استخراج لیتیوم و خطر آتش‌سوزی بحث‌برانگیز بوده‌ است.

قاتل ژاپنی تسلا/ شاهکار جدید تویوتا

باتری‌های حالت جامد، زمان شارژ کم‌تر و ظرفیت و طول عمر بیشتری دارند و می‌توانند تولید کربن خودروهای برقی را تا حدود یک چهارم کاهش دهند.

اگرچه تولید باتری‌های حالت جامد چالش‌برانگیز است، تویوتا ادعا می‌کند که به یک پیشرفت تکنولوژیک دست یافته و می‌تواند این باتری‌ها را با همان سرعت تولید باتری‌های موجود برای خودروهای برقی تولید کند.

بسیاری دیگر از خودروسازان برتر دیگر، از جمله نیسان و فورد نیز روی تولید باتری‌های حالت جامد کار می‌کنند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در امروزنگار مراجعه کنید.

۵۸۵۸

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا