سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

قویترین داروی رشد مجدد مو و معجزه آن

بهترین داروهای درمان ریزش مو چیست ؟

روش‌های زیادی برای پیشگیری و درمان ریزش مو وجود دارد. بسیاری از افراد سریعا اقدام به عمل کاشت مو می‌کنند ولی پیش از عمل می‌توان برخی از روش‌های درمانی کم‌خطرتر را امتحان کرد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش‌های کم خطر هستند. استفاده از دارو به جهت این که داروها معمولا از مواد گیاهی تولید می‌شوند، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی بر عمل اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند.

داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آن‌ها روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آن‌ها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند. اگر شما نیز قصد دارید که از این داروهای درمان ریزش مو استفاده کنید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم قویترین دارو برای رشد مو را به شما معرفی کنیم . داشتن آگاهی باعث می‌شود که فرآیند درمان را بهتر انجام بدهید.

داروهای درمان ریزش مو

اختلال و کم‌کاری عوامل و غدد مختلف باعث می‌شود که ریزش افزایش یابد. به همین دلیل تا مشخص نشود که چه عاملی موجب افزایش ریزش مو است، نمی‌توان دارو مصرف کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد باید پیش از درمان ریزش مو مورد توجه قرار دهند، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو برای تشخیص درست مشکل مو می باشد. بیماران بعد از این مشاوره می‌توانند با دستور پزشک اقدام به مصرف دارو کند. همچنین همانطور که عنوان شد استفاده سر خود از این داروها بسیار خطرناک است و حتما باید این داروها زیر نظرپزشک مصرف شوند.

برخی از هورمون‌های جنسی در ریزش مو موثر هستند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند. این هورمون با آسیب به فولیکول‌های مو باعث می‌شوند که رشد مو متوقف شود. اثر این داروها بر زنان بیشتر از مردان است. برای استفاده از این داروهای درمان ریزش مو حتما باید نسخه پزشک را به درمانگاه ارائه کنید. پس از این که این داروها را مصرف کردید، باید در بازه‌های زمانی مشخص به پزشک مراجعه کنید، چرا که اثر این داروها، دراز مدت است. گاهی افراد مختلف پس از مصرف این داروها دچار عوارضی مانند مشکلات مربوط به خواب می‌شوند. در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی پس از مصرف بهتر است که به پزشک در این مورد اطلاع رسانی کنید.

ریزش مو علت‌های فراوانی دارد و به شکل‌های مختلف مانند ریزش منطقه‌ای، ریزش سکه‌ای مو و یا طاسی سریع و یا ریزش‌های دیگر مشاهده می‌شود. یکی از داروهای درمان ریزش مو که هم باعث افزایش رشد مو می‌شود و از ریزش جلوگیری می‌کند، ماینوکسیدیل است که بسیار داروی مفیدی برای درمان ریزش در مردان است. این دارو توایی درمان بسیاری از بیماری‌هایی را دارد که منجر به ریزش مو می‌شوند. تلوژن افلوویم، آناژن افلوویوم، هیپوتریکوزیس و چندین نوع ریزش دیگر با این دارو از بین خواهند رفت. این دارو در غلظت‌های متفاوتی ارائه می‌شود و تشخیص غلظت مناسب برای مصرف آن به نظر پزشک بستگی دارد. ماینوکسیدیل را معمولا باید دو بار در روز روی سر خود بمالید و ممکن است که بعد از گذشت چندماه نیز اثر آن را مشاهده نکنید اما از آن جایی که این دارو، دارویی بسیار مفید است، پس از پنج ماه اثر آن را به طور قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

موی سر یکی از مهم ترین عوامل زیبایی صورت است. ریزش مو در بسیاری از افراد اعم از زنان و مردان یک دغدغه اساسی محسوب می شود. داشتن موهای زیبا و پرپشت علاوه بر آن که صورت شما را گرم و صمیمی می کند، باعث می شود سن شما کم تر به نظر بیاید و ظاهری جوان تر داشته باشید. ریزش موی سر می تواند در مردان و زنان، هر دو اتفاق بیفتد؛ البته این عارضه در مردان بیش از زنان است. برای پیشگیری و درمان این مشکل، معمولاً راه های بسیاری پیشنهاد می شود. این درمان ها می توانند شیمیایی، سنتی و خانگی باشند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به علل ریزش مو، روش های کمک به رویش مجدد آن، درمان های خانگی و… اشاره کنیم.

از دست دادن ۱۰۰ تار مو در شبانه روز طبیعی است ولی اگر این میزان به یک باره چند برابر شود، آن گاه باید علت آن را بررسی کنید و علاوه بر اینکه سعی در برطرف کردن آن دارید، به بهترین درمان ریزش مو بپردازید. یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو، وراثت است که در مردان بیش از زنان دیده می شود. در ادامه به طور مختصر به سایر عوامل خواهیم پرداخت: درمان قطعی ریزش مو بستگی به علل آن دارد، به عنوان مثال اگر ریزش موی شما دلیل ارثی دارد، نباید انتظار داشته باشید با استفاده از روش های درمانی، موی شما دقیقاً مانند سابق شود، معمولاً در چنین شرایطی درمان تنها می تواند بخشی از موهای شما را بازگرداند و از ریزش بیشتر موها جلوگیری به عمل آورد. اگر علت ریزش موی شما ابتلا به برخی امراض نظیر بیماری های تیروئید، مصرف برخی داروها یا استرس و … باشد،

معمولاً پس از برطرف کردن مشکل، موی شما مجدداً مانند سابق خواهد شد ولی در صورتی که بعد از برطرف کردن علت ریزش مو، نتیجه دلخواه حاصل نشد، بهتر است از درمان های مختلف موجود استفاده کنید. این درمان ها می توانند خانگی و با استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی باشند یا اینکه به وسیله مصرف داروهای شیمیایی حاصل شوند، در برخی موارد هم برای رفع طاسی سر ناشی از ریزش موی ارثی از روش هایی مانند کاشت پیاز مو استفاده می شود. بهتر است در زمان انتخاب نوع درمان، اول از روش های کم خطرتر استفاده شود و سپس با نظارت پزشک سایر روش ها امتحان شوند.

در ابتدا لازم است بدانیم مو چگونه رشد می‌کند. رشد مو ۳ مرحله اصلی دارد: آناژن، کاتاژن و تلوژن مرحله آناژن، مرحله رشد مو است و معمولاً بین ۲ الی ۶ سال طول می‌کشد. به دنبال مرحله ی آناژن، مرحله کاتاژن مو رخ می‌دهد که مرحله انتقال و بازسازی فولیکول و یا پیاز مو است. تلوژن، مرحله بعدی است که در آن رشد موها متوقف می‌شود؛ موی انسان به طور متوسط، سالانه تقریباً ۱۵ سانتی متر رشد می‌کند. اکنون که با مراحل گوناگون رشد مو آشنا شدید، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه رشد سریع مو ، هایتان را افزایش دهید . یک معجون رشد سریع مو به شما عزیزان معرفی کنیم . به آرامی و با نوک انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید. یک قاشق غذا‌خوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا به صورت مایع درآید؛ سپس انگشتان خود را در روغن نارگیل فرو کنید و پوست سرتان را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

ماساژ دادن پوست سر نه‌تنها منجر به  احساس مطلوبی می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون کف سر هم کمک می‌کند؛ همچنین سبب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده ریشه موها هستند می‌شود. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل، باعث افزایش احتمال رشد موهایی قوی و بلند می‌شود. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری است و یک نرم‌کننده طبیعی مو به شمار می‌آید. البته در هنگام خرید باید دقت کنید روغن نارگیل خالص و بدون الکل را تهیه کنید. حتما این کار هم برای رشد سریع مو ، انجام بدین .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا