سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

قویترین داروی ضد بلغم چیست؟

به مزاج سرد و تر بلغم می‌گویند. بلغم در صورتی که بر فرد غلبه پیدا کند ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

یکی از راه‌های کنترل غلبه بلغم، استفاده از دارو‌های گیاهی است.

در این مقاله به این مشکل می‌پردازیم و سپس قویترین داروی ضد بلغم را معرفی و بررسی می‌کنیم.

طب سنتی مزاج را تلفیقی از چهار عنصر یعنی آب، آتش، باد و خاک می‌داند. برای انسان‌ها چهار حالت وجود دارد.

  • مزاج گرم و خشک یا صفراوی
  • مزاج گرم و تر (مرطوب) یا دموی
  • مزاج سرد و خشک یا سوداوی
  • مزاج سرد و تر (مرطوب) یا بلغمی

هر کدام از این مزاج‌ها ویژگی‌های خود را دارند و به کمک فاکتور‌های مختلف مانند سایز بدن (هیکل)، رنگ پوست، رفتار و… می‌توانید مزاج خود را پیدا کنید، همچنین طبیبان طب سنتی نیز می‌توانند مزاج شما را شناسایی کنند.

بعضی نشانه‌ها بیانگر مزاج بلغمی در فرد هستند. مانند:

  • پوست سفید و سرد
  • موی کم پشت و نازک
  • عرق و استفراغ  بدون بو
  • دهان مرطوب
  • چاقی دور شکم

مزاج بلغمی در صورتی که در حالت تعادل خود باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما در صورتی که بلغم بر اعضا بدن غلبه پیدا کند و فرد در اندام‌های خود دچار غلبه بلغم شود باید برای درمان آن اقدام کند.

ممکن است فرد ذاتی مزاج بلغمی داشته باشد یا با شیوه زندگی نادرست دچار غلبه بلغم شود.

از رایج‌ترین مشکلات غلبه بلغم می‌توان به مشکلات گوارشی مانند ترش کردن، بوی بد دهان، نفخ، رفلاکس معده و افزایش وزن اشاره داشت.

اکثر کسانی که مزاج بلغمی دارند شکم دارند.

استفاده از گیاهان دارویی یکی از بهترین و کم ضرر‌ترین روش‌های کنترل بلغم است.

مصرف گیاهانی با طبع گرم و خشک برای بلغمی مزاج‌ها مفید می‌باشند. که در اینجا تعدادی از آنها را نام ‌می‌بریم.

زنیان گیاه دارویی معطر حاوی ترکیبات مغذی مثل پروتئین، مواد معدنی و… می‌باشد. این گیاه با خاصیت ضد اسپاسم و بادشکنی خود به معده و کبد کمک می‌کند. همچنین دارای تیمول است که سرفه را بهبود می‌دهد.

زنیان را می‌توانید به شکل دمنوش، عرق، پودر و… مصرف نمایید.

مصطکی گیاهی با طبع گرم و خشک می‌باشد که به شکل کروی در ابعاد بسیار کوچکی مانند نخود است. مصطکی برای بهبود سرفه و تقویت حافظه مفید می‌باشد.

به علاوه این گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی به تقویت معده کمک کرده و خاصیت پاک کنندگی معده را نیز دارد.

آویشن گیاهی از خانواده نعنا که به شکل چاشنی هم مصرف دارد، از پرفایده‌ترین گیاهان دارویی شناخته می‌شود.

آویشن دارای تیمول به علاوه کارواکرول است که با اثر ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی در بهبود سرماخوردگی نقش موثری دارد.

این گیاه برای سلامتی پوست نیز فایده دارد همچنین با داشتن خواص آنتی بیوتیک و آنتی سپتیک به مشکلات ریوی و تنفسی کمک می‌کند.

آویشن ادویه خوش عطر و طعم خواص دارویی بسیاری دارد.

با بهره‌گیری از داروهای گیاهی ضد بلغم می‌توان عوارض غلبه بلغم را کاهش داد.

قرص بلغم نیاک که می‌توان آن را دانست با ترکیبات خود مشکلات غلبه بلغم مانند نفخ، رفلاکس معده و… را برطرف می‌کند.

این قرص از موثرترین ترکیبات گیاهی شناخته شده در طب سنتی جهت درمان بلغم یعنی سیاه دانه، آویشن شیرازی و زنیان به همراه عسل ساخته شده است. این قرص با رفع سردی و رطوبت معده برای جلوگیری از چاقی ناشی از بلغم هم سودمند است.

یکی از مشکلاتی که امروزه معمولا به دلیل سبک زندگی نامناسب اشخاص درگیر آن می‌شوند غلبه بلغم است. اکثر کسانی که مزاج بلغمی دارند شکم دارند.

برخی گیاهان دارویی مانند آویشن به بهبود بلغم می‌توانند کمک کنند.

شما می‌توانید انواع فرآورده‌های گیاهی، بهداشتی و آرایشی  را از داروخانه آنلاین مفیدطب () خریداری کنید و در اسرع زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قرص دوای بلغم نیاک که اغلب آن را با نام می‌شناسند، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین قرص ضد بلغم است. این قرص گیاهی عوارض ناشی از غلبه بلغم مانند نفخ، رفلاکس، ورم معده و روده، سردی مزاج و… را برطرف نموده و دفع بلغم می‌کند. قرص بلغم از ترکیبات طبیعی و گیاهی از جمله، آویشن شیرازی، زنیان، سیاه‌دانه و عسل تهیه شده و به همین معمولا عوارض جانبی خاصی ایجاد نمی‌کند، با این وجود برخی افراد ممکن است در اثر مصرف این قرص بلغم زدا دچار عوارضی شوند. در ادامه بررسی می‌کنیم عوارض قرص بلغم چیست؟ و چطور می‌توان این عوارض را به حداقل رساند.

معرفی قرص بلغم نیاک

قرص بلغم نیاک محصولی کاملا طبیعی است که موجب از بین رفتن غلبه بلغم و تاثیرات آن در بدن می‌گردد. غلبه بلغم بر بدن عوارض زیادی ایجاد می‌کند که مصرف این قرص به بهود آن‌ها کمک می‌نماید. نفخ از جمله این عوارض است. قرص بلغم خواص بادشکن داشته و ورم معده و روده را برطرف می‌کند. این قرص پرطرفدار همچنین حاوی ترکیباتی می‌باشد که رفلاکس معده را درمان کرده و به این ترتیب باعث کاهش سرفه‌های ناشی از اسید معده می‌گردد. این داروی گیاهی که با توجه به توصیه‌های کتب و متون طب سنتی تهیه شده است، برای درمان سستی معده و سردی مزاج نیز به کار می‌رود.

قرص بلغم نیاک به دلیل اثربخشی مطلوبی که دارد به عنوان قویترین داروی ضد بلغم شناخته می‌شود، این قرص محصولی از شرکت داروسازی نیاک است. نیاک یکی از معتبرترین تولیدکنندگان داروهای گیاهی در کشور است. این شرکت سال ها است با استفاده از علم روز دنیا و کتب معتبر سنتی، برای درمان اکثر بیماری‌ها به ارائه داروهای گیاهی با کیفیت و اثربخش در قالب شربت، قرص، کپسول، کرم و پودر می‌پردازد.

قرص بلغم نیاک محصولی کاملا طبیعی است که موجب از بین رفتن غلبه بلغم و تاثیرات آن در بدن می‌گردد. برای خرید محصولات موسسه تحقیقات حجامت ایران کلیک کنید.

فواید قرص بلغم

  • دفع بلغم بدن
  • ضد نفخ و بادشکن
  • برطرف کننده ورم معده
  • برطرف کننده ورم معده و روده
  • رفع احساس پری معده
  • ضد رفلاکس معده و سرفه های ناشی از آن
  • درمان سستی معده و سردی مزاج

بسیاری از افراد به دلیل نگرانی که در مورد عوارض مصرف داروها دارند، پیش از خرید هر نوع دارو سعی می‌کنند اطلاعات کاملی درباره آن به دست آورند. برخی دیگر از افراد نیز پس از خرید یک دارو و مصرف آن، دچار تغییراتی می‌شوند و می‌خواهند بدانند این تغییرات عوارض جانبی دارو است یا خیر. همانطور که می‌دانید تمام محصولات دارویی با وجود فوایدی که دارند، ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند. اما عوارض قرص بلغم چیست؟ برای قرص بلغم نیاک عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است، اما در برخی موارد نادر مصرف این قرص ممکن است باعث مشکلات گوارشی گردد. برای خرید از عطاری آنلاین گندم کلیک کنید.

عوارض قرص بلغم چیست؟

پاسخ به این سوال که عوارض قرص بلغم چیست، در ظاهر ساده است، یعنی با وجود اینکه برای این قرص عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است و می‌توان گفت این قرص عارضه جانبی ندارد،‌ شما می‌بایست نسبت به موارد زیر دقت کنید:

  • چنانچه نسبت به هر یک از اجزای تشکیل دهنده قرص بلغم حساسیت دارید، باید از مصرف آن خودداری کنید.
  • به علت وجود عسل در این فرآورده افراد دیابتی و کسانی که سابقه حساسیت به عسل دارند، می‌بایست قرص بلغم نیاک را با احتیاط مصرف کنند.
  • بهتر است مصرف قرص بلغم زدا دو هفته پیش از جراحی با مشورت پزشک قطع گردد.
  • کسانی که به گیاهان خانواده لامیاسه (نعناعیان) یعنی نعناع، ریحان، مرزنگوش، پونه، اسطوخودوس و مرزه و یا گرده افشانی حساسیت دارند، ممکن است به صورت متقاطع به آویشن یا عسل موجود در قرص ضد بلغم نیاک حساسیت نشان دهند.
  • به دلیل وجود گیاهانی همچون زنیان و آویشن شیرازی به دلیل داشتن تیمول فراوان، مصرف این قرص در بارداری توصیه نمی‌شود.
  • مصرف قرص بلغم در شیردهی حتما طبق نظر پزشک معالج صورت گیرد، زیرا ممکن است باعث تغییر در طعم شیر شود.
  • توجه داشته باشید مصرف قرص بلغم با داروهای ضد انعقاد خون احتیاط مصرف دارد.

علاوه بر عوارض قرص بلغم، به تداخلات دارویی این قرص نیز توجه کنید:

استفاده از قرص بلغم همزمان با سایر ترکیبات تا کنون موجب تداخل دارویی خاصی نشده است، با این وجود در صورتی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، ضد انعقاد خون و یا هر داروی دیگری را به صورت مزمن مصرف می‌کنید، بهتر است به منظور کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

همچنین به دلیل آنکه قرص بلغم نیاک حاوی زنیان است، بهتر است اگر داروهایی که حساسیت به نور ایجاد می‌کنند مانند تتراسایکلین‌ها، سیپروفلوکساسین، لووفلوکساسین و آمی‌تریپتیلین و یا داروهایی که عارضه کبدی دارند و توسط کبد متابولیزه می‌شوند را به طور همزمان مصرف می‌کنید، احتیاط نمایید.

همچنین اگر به طور همزمان از گیاهان سیر، جنسینگ، جینکگو، پنجه شیطان، علف چای، پسیلیوم و روغن ماهی به صورت سنتی یا در محصولات دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است جهت کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص بلغم نیاک، قویترین داروی ضد بلغم

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درباره قرص بلغم نیاک و فواید مصرف آن توضیح دادیم و سعی کردیم به طور کامل درباره اینکه عوارض قرص بلغم چیست و چه تداخلات دارویی دارد، صحبت کنیم. غلبه بلغم درصورتیکه کنترل و درمان نشود می‌تواند پیامدهای منفی چون چاقی و مشکلات گوارشی ایجاد کند. بنابراین اگر به بلغم دچار هستید، توصیه می‌کنیم با مشورت پزشک نسبت به درمان اقدام کنید. قرص بلغم نیاک که در حال حاضر قویترین داروی ضد بلغم موجود در بازار است، محبوب‌ترین داروهای گیاهی ضد بلغم است. برای خرید این قرص می‌توانید به داروخانه اینترنتی مفیدطب () مراجعه کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

وقت تحویل بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا