اقتصادی

قیمت طلا دوباره پایین آمد

قیمت طلا روز چهارشنبه در بازار جهانی به دلیل پیش بینی افزایش سریعتر نرخ های بهره در آمریکا روز گذشته به کاهش ادامه داد و منجر به افزایش دو ساله بازدهی خزانه داری شد.

به گزارش امروزنگار، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش به 1812.27 دلار رسید. این سهام در روز سه شنبه 1805 دلار کاهش یافت که پایین ترین سطح در یک هفته اخیر بود.

در بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1811.10 دلار رسید. سهام دیشب با 0.2 درصد کاهش به 1812.40 دلار رسید.

نیکلاس فراپل، مدیر جهانی ABC Bolion گفت: به نظر می رسد روند نرخ های بهره واقعی طلا را در قفل دفاعی نگه می دارد، بنابراین انتظار می رود طلا بین 1800 تا 1792 دلار آزمایش شود.

در حالی که معامله گران فدرال رزرو ایالات متحده منتظر نشست سیاست پولی 25 و 26 ژانویه هستند و انتظار دارند مقامات بانکی موضع تهاجمی تری در برابر افزایش تورم اتخاذ کنند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد در دو سال اخیر رسیده است. طلا به عنوان پناهگاه امن در برابر تورم بالا شناخته می شود، اما نسبت به افزایش نرخ بهره ایالات متحده بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری فلز ناکارآمد را افزایش می دهد.

به گزارش رویترز، یکی دیگر از عوامل موثر در فشارهای تورمی افزایش قیمت بالای نفت هفت سال پس از بسته شدن خط لوله عراق – ترکیه و مشکلات ژئوپلیتیکی در روسیه و امارات متحده عربی است.

در سایر فلزات گرانبها، نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش به 23.38 دلار در هر اونس رسید. پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش به 972.11 دلار در هر اونس رسید. پالادیوم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش به 1890.18 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا