سلامت و تندرستی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA در بیانیه ای که اطلاعات جامع و به روزی را ارائه می دهد، گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت های تجاری رصد زمین منحصر به فرد هستند. گزارش برای اوکراین

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است که به اختصار نامیده می شود. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت شامل Canadarem است که از شاتل فضایی ناسا استفاده می کند و همچنین Canadarem 2 و Dexter که از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می کند.

“کادارم” مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در ماموریت های فضایی نصب می شود. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” عالی است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را ساخته است که از دسامبر 2007 در مدار سیاره ما بوده است، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند. پرتاب جهان در مدار.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که MDA به کدام تصاویر از ماهواره های دیگر شرکت ها نگاه خواهد کرد.

تعدادی از امکانات وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین در طول حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky، که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و فراتر از آن گرفته بودند، گرفت. Maxar اخیراً مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد خسارات زیادی به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌ها وارد شده است. افراد غیرنظامی وارد شهر محاصره‌شده ماریوپل در اوکراین شده‌اند.

46

دکمه بازگشت به بالا