عمومیمعرفی کسب و کار

مایکروفر چگونه غذا را گرم میکند؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده مجدد از مواد غذایی منجمد، گرم کردن آن در مایکروویو و سولاردام است. این کار ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد، اما اصول کلی نحوه گرم کردن غذا در همه مایکروفرها و سولاردام های برندهای مختلف ال جی، سامسونگ و … یکسان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید می توانید نان و شیر را در مایکروفر هم گرم کنید. در این مقاله پایدار سرویس تهران قدم به قدم نحوه گرم کردن غذا در مایکروویو را یاد می گیریم.

نکته 1: غذا در مایکروویو سولاردام با استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع شده از دستگاه گرم می شود. این تابش با اثر بر روی آب موجود در غذا، آن را گرم کرده و در نتیجه غذا را گرم می کند. بنابراین به همین دلیل میزان آب موجود در غذا با مقدار خاک رابطه مستقیم دارد، یعنی زمان لازم برای گرم کردن یک بشقاب سوپ بیشتر از زمان لازم برای یک بشقاب برنج خواهد بود.

نکته 2: تشعشعات تولید شده توسط مایکروویو از فلز عبور نمی کند، بنابراین زمانی که ظرف فلزی در مایکروویو قرار می گیرد، تشعشع به ظرف می رسد و به غذا نمی رسد، بنابراین علاوه بر گرم نکردن غذا، تشعشع خود تجهیزات را از بین می برد. معمولاً زمانی اتفاق می افتد که جرقه ای در داخل مایکروویو وجود دارد. بنابراین: تابه اتو را در حالت داغ در مایکروویو قرار ندهید.

برای گرم کردن غذا در مایکروویو مراحل زیر را دنبال کنید.

در مایکروفر را بکشید و باز کنید و مواد غذایی ذخیره شده در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی (هر ظرفی به جز فلزی) را در وسط مایکروفر روی سینی شیشه ای قرار دهید. در مایکروفر را ببندید و زمان مناسب برای گرم کردن غذا و صدا را در مایکروویو یا دکمه تایمر تنظیم کنید. برای دستگاه های سامسونگ و برخی برندهای دیگر، دکمه شروع به سرعت ساخته می شود، بنابراین هر بار که دکمه شروع را فشار می دهید، مایکروویو به طور خودکار 30 ثانیه یا یک دقیقه اضافه می کند و شروع به گرم شدن می کند، حتی پس از شروع با فشار دادن مجدد همان دکمه شروع به مدت 30 ثانیه یا یک دقیقه از زمان اضافه خواهد شد).

ممکن است لازم باشد قبل از تنظیم زمان، ابتدا مایکروفر یا دکمه موج را با نشانگر موج یا دکمه میکروفون یا دکمه موج انتخاب کنید تا دستگاه در حالت تابش قرار گیرد، سپس از دکمه دقیقه استفاده کنید یا میزان صدا را تغییر دهید. دستگاه ، زمان دمای مناسب را انتخاب کنید و دکمه شروع را فشار دهید. زمان مناسب برای گرم کردن غذا در مایکروفر را در جدول زیر مشاهده می کنید.

پس از گذشت زمان مشخص شده توسط ما برای دستگاه، دستگاه اخطار پایان کار را به صدا در می آورد، اکنون می توانید درب دستگاه را باز کرده و غذا و نوشیدنی را از آن خارج کنید.

توجه داشته باشید که عواملی وجود دارند که می توانند زمان مورد نیاز برای گرم کردن مجدد را افزایش یا کاهش دهند، به عنوان مثال مواد غذایی بسیار سرد یا تازه از یخچال زمان زیادی برای گرم شدن نیاز دارند یا برخی از غذاها مانند سوپ یا آبگوشت باید بعد از آن هم زده شوند. نیمی از زمان تنظیم شده گذشته است و فرآیند گرم کردن مجدد ادامه می یابد تا به طور مساوی گرم شوند.

برای این کار کافی است درب دستگاه را باز کنید و مایکروفر با بازکردن درب به طور خودکار فرآیند گرمایش را متوقف می کند و پس از بستن درب، دکمه توقف را فشار داده و دکمه راه اندازی مجدد را فشار دهید. وجود ندارد فرآیند گرمایش را متوقف کنید.

گرم کردن غذا با مایکروویو علاوه بر صرفه جویی در زمان، مصرف سوخت را نیز کاهش می دهد و می تواند گامی در جهت کاهش مصرف سوخت فسیلی باشد.

برای استفاده  از خدمات پس از فروش ماکروفر بوش کلیک کنید.

نان را در مایکروویو گرم کنید.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که نان را در مایکروویو گرم کنید و نانتان خشک و کهنه شود. در این قسمت به شما آموزش می دهیم که چگونه از طعم بی نظیر نان بدون خشک یا ترد شدن آن لذت ببرید. برای این کار باید به چند نکته توجه کنید:

حداکثر زمان لازم برای گرم کردن نان یک دقیقه است و نان بیشتر خشک می شود. گاهی اوقات نان بعد از 10 ثانیه هنوز داغ است و بستگی به نوع مایکروفر دارد.

از مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرم کردن نان بهتر است اطراف نان را با یک حوله مرطوب بپوشانید یا نان را در ظرف دربسته گرم کنید. برای ایجاد رطوبت می توانید یک سطل آب در مایکروفر در کنار نان قرار دهید.

نکته مهم در هنگام گرم کردن غذا در مایکروفر استفاده نکردن از ظروف آلومینیومی است. چنین ظروفی باعث ایجاد جرقه در اجاق های مایکروویو و پنل های خورشیدی می شوند و به شدت خطرناک هستند.

نان را به قطعات کوچک برش دهید تا حرارت مایکروویو به طور یکنواخت در تمام قسمت ها پخش شود.

نان را بلافاصله پس از گرم شدن بخورید.

دکمه بازگشت به بالا