اقتصادی

مرکز نوآوری و شتابدهی طب ایرانی و داروسازی سنتی راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی و فناوری طب سنتی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد مرکز نوآوری و تسریع کننده طب ایرانی و داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه طب سنتی و توسعه محصولات. : و 500 میلیارد سرمایه گذاری قانون با هدف شناسایی و جذب هسته های فناوری و صاحبان پروژه های فناوری انجام شده است و در ماه های آینده شروع به کار می کند.

به گزارش امروزنگار ، محمد حسن عصاره ، دبیر دفتر توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت بیش از 230 شرکت دانش بنیان و خلاق تولید داروهای مجاز و فرآورده های دارویی مجاز ، گفت: دارویی . کارخانه ها بیش از 44 شرکت بودند.

وی با اشاره به ارائه بیش از 48 سرویس پشتیبانی به شرکت های خلاق گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تحت برنامه توسعه اکولوژیکی شرکت های خلاق ، ظرفیت علمی و نوآورانه شرکت ها در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی با کمک اکولوژی. “این سهم شرکتهای این حوزه را در اقتصاد دانش بنیان حمایت و افزایش داده است.

بخشی از فعالیت بیش از 300 شرکت نوآور در زمینه داروهای گیاهی ، محصولات طبیعی و سنتی و ادامه داد: طی 10 سال گذشته شاهد افزایش 10 برابری در صدور مجوز تولید داروهای گیاهی و محصولات طبیعی بوده ایم. به 3،733 مقاله. علاوه بر این ، طی 10 سال گذشته ، مجوز تولید محصولات دارویی سنتی از 7 به 1471 محصول افزایش یافته است ، که گام مثبتی در توسعه محصول در این زمینه است.

وی با اشاره به افزایش تولید و فروش داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی و سنتی بیش از 2 هزار میلیارد تن در سال 1998 ، گفت: “همچنین 85 درصد دیگر از واردات محصولات طبیعی در سال 1399 نسبت به سال قبل کاهش یافته است. “بازارهای داخلی و نگهداری دارایی های ارزی.”

آساره همچنین به بازار و گروه هدف چند میلیارد دام و طیور و ضرورت توجه ویژه به این منطقه خبر داد و از افزایش هشت برابری تعداد مجوزهای داروهای گیاهی و مکمل ها خبر داد. تولید در 10 سال گذشته به 100 مورد

پشتیبانی از رویدادهای تبلیغاتی

دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم آگاهی و فرهنگ سازی از توانایی های نهفته گیاهان دارویی در جامعه ، به اقدامات ستاد در این زمینه اشاره کرد. . و بیشتر: 4 نمایشگاه و جشنواره ملی دوسالانه بخشی از گیاهان دارویی ، محصولات طبیعی و طب سنتی طی 8 سال گذشته است و از برگزاری همایش ها ، نمایشگاه ها ، همایش ها و جشنواره های تخصصی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی با انواع مختلف تخصصی پشتیبانی می کند. موضوعات فعالیت های ستادی برای آوردن توانایی ها و توانایی های کشور در زمینه گیاهان. این دارو و طب سنتی بود.

منتخب افزود: رویدادهای مختلف از جمله کنفرانس ملی گیاهان دارویی ، کنفرانس طلای سبز ، نمایشگاه هفته سبز ، جشنواره آرایشی بهداشتی طبیعی ، ربع رشیدی تبریز و نمایشگاه و جشنواره فناوری های پیشرفته ، جشنواره گیاهان دارویی و طب جایگزین ترامدکس ، جشنواره فناوری و نوآوری در پزشکی . زنجیره ارزش گیاهی »برخی از رویدادها با حمایت ستاد فناوری گیاهان دارویی و توسعه طب سنتی.

وی همچنین به ایجاد بدنه ای برای برجسته سازی نقش گیاهان دارویی در برنامه های تبلیغی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تهیه و حضور سالانه در بیش از 100 ساعت برنامه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین سایر برنامه ها در رسانه ها ، چالش و گفتگو ، برنامه های اختصاصی و ترویج گیاهان دارویی و طب سنتی یکی از اقدامات انجام شده برای ترویج و فرهنگ سازی بود.

گام های طولانی به سمت صنعت و محصولات کشاورزی

دبیر گروه توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ، با تأکید بر ایجاد مراکز تولید گیاهان دارویی مادر از جمله بذر ، نهال و نهال گفت: حمایت از سرمایه گذاری 23 شرکت خصوصی برای اجرای پروژه های تولید بیشتر . بیش از 50 بذر و اندام تولید مثل گیاهان دارویی و تولید صنعتی بذرهای استاندارد و مقاوم با استفاده از فن آوری های جدید مانند کشت سلول و بافت یکی از اقدامات حمایتی برای از بین بردن نیاز واردات کشور بذر است.

آساره با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی از ایجاد پایگاه داده گیاهان دارویی و محصولات گیاهی ، گفت: “این برنامه ها شامل فارماکوکینتیک داروهای سنتی است. ایران در پایگاه داده گیاهان دارویی وب سایت پرشین هرب آمده است که این سایت برای هر یک از گیاهان بومی کشور یک مونوگراف دارد و آزمایشات فیزیکی و شیمیایی را مشخص می کند.

حمایت از رشته طب سنتی و دارویی

این بخش همچنین حمایت از ایجاد یک مرکز بهداشتی نمادین برای طب سنتی را با حضور پزشکان طب سنتی در تمام جشنواره های ملی گیاهان دارویی و طب سنتی برجسته و ادامه داد: پشتیبانی از مراکز بهداشتی برای داروی ظرفیت گیاهان در بهداشت و در حال حاضر 58 مرکز سنتی وجود دارد مراکز بهداشتی درمانی در بخشهای خصوصی و دولتی در سراسر کشور.

فعالیت مراکز نوآوری و شتاب دهنده های تخصصی

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت 110 مرکز رشد و پارک های علم و فناوری در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهی ، گفت: توسعه شتاب دهنده های تخصصی. زمینی را برای تجاری سازی فن آوری های این منطقه فراهم کنید.

آساره با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد مرکز نوآوری و تسریع کننده طب ایرانی و داروسازی سنتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تولید داروها و محصولات دارویی سنتی اظهار داشت: در حال حاضر اقدامات زیرساختی با بخش خصوصی این با هدف شناسایی و جلب حمایت و سرمایه گذاری 500 میلیارد تنظیم کننده فناوری هسته ای و صاحبان پروژه های فناوری است و در ماه های آینده شروع به کار می کند.

وی افزود: در حال حاضر شتاب دهنده های تخصصی سه شرکت دانش بنیان در استان های فارس و تهران برای طراحی ، تولید ، تجاری سازی دانش و فناوری و ارائه محصولات مبتنی بر دانش بنیان در زمینه طب ایرانی و داروهای سنتی و پشتیبانی فعالیت می کنند. استقرار تعدادی شتاب دهنده در استانهای مختلف کشور و در مناطق مختلف فعالیت گیاهان دارویی و صنعت طب سنتی در دستور کار آینده قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا