معرفی کسب و کار

مزایای استفاده از پوکه معدنی برای گیاهان چیست؟

مزایای استفاده از پوکه معدنی برای گیاهان چیست؟

وقتی صحبت از رشد گیاهان و چمن‌های پر جنب و جوش می‌شود، همه چیز به کیفیت خاک بستگی دارد. سیستم ریشه گیاهان به تامین مداوم اکسیژن نیاز دارد و تنفس دی اکسید کربن توسط ریشه باید بتواند از ناحیه ریشه خارج شود. این تبادل بسیار مهم گازها کلید یک محیط رشد خوب است.

استفاده بسیار مهم از پوکه معدنی در باغبانی

این بدان معنی است که خاک باید در برابر فشرده شدن مقاومت کند، اما بتواند آب را نگه دارد و مواد مغذی لازم برای رشد گیاه را حفظ کند. افزودن پوکه معدنی به خاک باغ، محیط های گلدان و مزارع زراعی می تواند به رفع این نیازهای حیاتی کمک کند. از پوکه در فرآیندهای بدون خاک نیز استفاده می شود.

1 • استقرار مجدد پوشش گیاهی برای مبارزه با فرسایش هنگام بازسازی خطوط مهندسی شده و سایر مناطق تحت تأثیر ساخت و ساز حیاتی است. افزودن سنگریزه به خاک نه تنها خاصیت نگهداری آب را تا حد زیادی افزایش می دهد، بلکه توانایی طولانی مدت خاک برای حمایت از زندگی گیاهی سالم را نیز افزایش می دهد.

2 • تهویه خاک های ضعیف بومی با پوکه باعث کاهش نیاز به آبیاری و عناصر غذایی و افزایش انعطاف پذیری رویشی برای زمین های ورزشی، پارک ها، زمین های گلف و سایر فضاهای سبز می شود.

3 • پوکه معادل فیزیکوشیمیایی پرلیت است که همان پیشرفت های ساختاری و مدیریت رطوبت را ارائه می دهد، اما با قیمتی مقرون به صرفه – برای نیازهای اصلاحی در مقیاس بزرگ حیاتی است.

پوکه به عنوان یک نرم کننده خاک

به گزارش فلاح، پوکه پوکه یک نرم کننده عالی خاک است زیرا بسیار متخلخل است و به آن خاصیت حفظ آب و هوای عالی می دهد. از مزایای استفاده از پوکه در محیط گلدان و خاک باغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حاوی مواد مغذی حیاتی است. ماهیت متخلخل پوکه به آن اجازه می دهد تا مواد مغذی حیاتی را در منافذ سطحی میکروسکوپی نگه دارد که به تنظیم تغذیه کود کمک می کند. حتی می توان آن را قبل از افزودن به محیط رشد با مواد مغذی تکمیل کرد.

هوادهی و زهکشی. حالت دهنده عالی برای خاک هایی که نیاز به هوادهی و زهکشی بیشتری دارند، مانند هنگام رشد کاکتوس ها، بروملیادها، ساکولنت ها یا هنگام ریشه زایی قلمه ها.

ساختار خاک را تغییر می دهد. فشردگی خاک های رسی سنگین در باغ را کاهش می دهد و ویژگی های ماتریکس خاک را برای وارد کردن هوا و آب مورد نیاز گیاهان تغییر می دهد. همچنین خاک ورزی را بهبود می بخشد.

احتباس آب . احتباس آب را در خاکهای سبک و شنی افزایش می دهد و نیاز به آبیاری را کاهش می دهد اما پوکه متراکم نمی شود و خیس نمی شود.

اصلاحیه با ماندگاری طولانی پوکه معدنی است، بنابراین در طول زمان شکسته نمی شود یا شکسته نمی شود، به این معنی که به طور مداوم کار می کند و حتی می تواند بازیافت و استفاده مجدد شود.

pH خنثی پوکه خنثی است و بر تعادل ظریف pH خاک تاثیری نخواهد داشت.

در کمپوست عالی است. پوکه یک جزء عالی برای کمپوست است، تبخیر را در طول کمپوست کاهش می دهد و سپس در درازمدت به ادغام در خاک کمک می کند و بهبودهای ساختاری و عملکردی را مدت ها پس از اتمام کمپوست ارائه می دهد.

انتخاب اقتصادی این مزایا را می توان با افزودن 10 درصد پوکه به خاک یا محیط کشت حاصل کرد. از آنجایی که پوکه به طور طبیعی کلسینه می شود (در اثر رویدادهای آتشفشانی به شکل سنگ کف شده خود منبسط می شود)، انتخابی سبز و مقرون به صرفه نسبت به پرلیت منبسط شده در کوره، شیل ها و رس هایی است که به عنوان تهویه کننده خاک استفاده می شوند.

پوکه معادل فیزیکوشیمیایی پرلیت است

مطالعه 1 در سال 1992 توسط دپارتمان باغبانی در دانشگاه ایلینویز نشان داد که خواص فیزیکوشیمیایی پوکه – و از این رو، ارزش عملکرد به عنوان یک اصلاح کننده خاک – شبیه پرلیت است. پرلیت در فرمولاسیون خاک گلدانی موقعیت مستند و موفقی دارد، اما پرلیت به اندازه پوکه برای پروژه های بزرگ تهویه خاک مانند زمین های گلف، پارک های شهری و کمربند سبز، مجتمع های زمین ورزشی، خاکریزهای اکولوژیکی و احیای خاک مقرون به صرفه است. نیست. پروژه ها و محصولات با ارزش بالا

پوکه مدیریت چمن ایدز

به همان دلایلی که در بالا توضیح داده شد، پوکه یک ماده افزودنی بسیار مؤثر برای خاک‌های بومی ضعیف در هنگام فراهم کردن بسترهای بذر با کیفیت برای مناطق چمن جدید است. خاک های تقویت شده با پوکه می توانند مشکلات مربوط به خاک های بومی را که مستعد تراکم هستند یا ساختار ضعیفی در حفظ آب و مواد مغذی دارند، حل کند.

پارک‌های عمومی، زمین‌های ورزشی و زمین‌های گلف، که دارای ترافیک سنگین پا و گاری هستند و نیاز به آب و کود زیاد برای سبز ماندن دارند، از پیشرفت‌های انجام شده توسط سنگ‌فرش‌ها سود زیادی می‌برند. در مناطق خشک تخلخل نگهدارنده آب پوکه نیاز به آبیاری را کاهش می دهد.

پوکه می‌تواند با چمن‌های موجود به‌عنوان یک پانسمان بالا پس از هوادهی در چمن‌ها یا سبزی‌هایی که به شدت قاچاق می‌شوند برای بازسازی یا حفظ ساختار مناسب خاک استفاده شود.

احیاء و کاهش رواناب با خاک پوکه دار

پوشش گیاهی کنار جاده برای حفظ خاک و جلوگیری از آسیب به خندق های زهکشی جاده ها، خاکریزها، شیب های بریده شده تند و سایر مناطق مستعد فرسایش شدید حیاتی است.

سرزندگی و سرزندگی آن پوشش گیاهی به میزان زیادی از بهبود باغبانی (تبادل هوا، حفظ آب و مواد مغذی) در هنگام وجود پوکه در خاک بهره می‌برد. هنگامی که تلاش و هزینه صرف بذرکاری و مالچ پاشی این مناطق مهندسی شده، به ویژه در آب و هوای خشک تر می شود، کیفیت حمایت کننده از رشد خاک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس همین اصل، برای کانال‌های زهکشی مهندسی شده و خاکریزهای اکولوژیکی در امتداد جاده‌ها و خطوط، پوکه را می‌توان آزادانه با خاک‌های بومی متراکم و سنگین با خواص مدیریت آب ضعیف مخلوط کرد تا زه‌کشی، جذب و ماندگاری را افزایش داده و در نتیجه مشکلات مرتبط را کاهش دهد. کاهش اتلاف آب در حین ذخیره سازی – راهروهای حمل و نقل فشرده

پوکه برای کاربردهای رشد بدون خاک

تفاله سبک وزن برای هیدروپونیک، آکواپونیک، تکثیر قلمه و دیگر کاربردهای رشد بدون خاک با راندمان بالا مانند نهال های گل داوودی بدون خاک ایده آل است.

فرم فاکتور ایده آل

سنگ فوم شیشه ای سبک وزن پوکه ای دارد که برای محیط های رشد بدون خاک ایده آل است.

خرید پوکه معدنی کشاورزی – پوکه نت می تواند به شما کمک بسیاری در این زمینه بکند

تعادل ایده آلی بین حفظ رطوبت و مواد مغذی ایجاد می کند، اما آب اضافی را به سرعت تخلیه می کند و خیس نمی شود. برای حمایت از یک گیاه در حال رشد به اندازه کافی قابل توجه است – لبه های چسبنده ریز به هم قفل می شوند تا پایداری محیط رشد را فراهم کنند. سخت است، در برابر شکستگی مقاومت می کند و برای کاشت های مکرر ماندگاری دارد. پایدار و سبز است. پوکه 100% ساخته شده در طبیعت بدون کوره انبساط آتش به سادگی به اندازه خرد می شود، صفحه نمایش درجه بندی می شود و کیسه می شود.

کنترل میزان زهکشی

محیط کشت پوکه در اندازه ها و ترکیبات مختلف موجود است که کنترل بیشتری بر میزان زهکشی و احتباس آب در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.

رسانه های تشکیل شده از سنگ های بزرگتر به سرعت تخلیه می شوند و آب کمی را در فضاهای بزرگ بین سنگ ها به دام می اندازند. ذرات کوچکتر به هم نزدیک‌تر هستند و سطح بیشتری را برای جذب رطوبت فراهم می‌کنند و رطوبت بیشتری را در فضاهای بین سنگ‌ها نگه می‌دارند. بسته به نیاز گیاه و دفعات آبیاری/تغذیه ترجیحی، پرورش دهندگان می توانند با ایجاد ترکیب درجه ایده آل، میزان حفظ رطوبت را کنترل کنند.

دکمه بازگشت به بالا