عمومی

مقایسه گوشی Poco X3 pro با گوشی Redmi Note 10

بزرگترین پیشرفت سری ردمی نوت 10 نسبت به مدل های پیشین خود در قسمت نمایشگر بوده است. پنل تعبیه شده برای از نوع Super AMOLED می باشد که از نرخ تازه سازی 60 هرتزی بهره مند است. ابعاد نمایشگر تعبیه شده برای نوت 10 ردمی در حدود 6.43 اینچ می باشد که با استفاده از گوریلا گلس 3 ساخت کورنینگ محافظت می شود.

وضوح نمایشگر نیز به استاندارد این روزهای دنیای گوشی های هوشمند نزدیک است و چیزی در حدود 1080×2400 می باشد که قابلیت شگفت انگیزی محسوب نمی شود، اما می تواند تصاویر را تا حد زیادی نزدیک به واقعیت برای کاربر نمایش دهد.

شیائومی ادعا می کند که روشنایی نمایشگر گوشی چیزی بین 700 تا 1100 نیت می باشد اما این میزان برای تست در محیط آزمایشگاهی است و به هنگام تست در محیط واقعی آنچه که مشاهده شده است روشنایی ای در حدود 682 نیت در حالت خودکار می باشد؛ نکته حائز اهمیت این است که روشنایی نمایشگر کاملا مناسب و رضایت بخش بوده است و توانسته حتی در محیط های باز با تابش مستقیم نور خورشید نیز بدون کاهش وضوح فعالیت خود را ادامه دهد.

صفحه اصلی همیشه پر از برنامه، میانبر، پوشه، ابزارک و … می باشد. در سمت چپ صفحه می توانید پنجره Google DisCover را مشاهده کنید. پوسته MiUi 12 به تبعیت از IOS 13 از دسته بندی خودکار برنامه های پشتیبانی می کند و می تواند برنامه ها را براساس برچسب هایی که برنامه نویسان تولید می کنند، دسته بندی کند.

دسته بندی همه، شامل تمام برنامه و بازی ها می شود، دسته بندی های ارتباطات، سرگرمی، عکاسی، ابزارها، جدید ، تجارت و … زیادی وجود دارد که برخلاف دسته بندی اپل ، قابل ویرایش هستند و اگر مورد پسند شما نبود می توانید آن را بطور کامل غیرفعال کنید . ویژگی دیگری که MiUi 12 از IOS تقلید کرده است، ویژگی مرکز اعلان  و مرکز کنترل می باشد. در این ویژگی دقیقا مانند اپل با کشیدن انگشت از سمت چپ صفحه به پایین، مرکز اعلان باز می شود و با کشیدن انگشت در سمت راست صفحه به پایین مرکز کنترل باز می شود. البته این ویژگی را می توانید غیرفعال کنید و از مرکز اعلان و کنترل پیش فرض استفاده کنید.

شیائومی برای صفحه نمایش پوکو x3 پرو سه ایستگاه رنگ خودکار، اشباع و استاندارد در نظر گرفته است . ایستگاه رنگ خودکار، رنگ ها را براساس نور فعلی موجود در محیط تنظیم می کند و صفحه نمایش کمی به رنگ آبی تمایل دارد و البته خیلی دقیق نیست. فضای رنگ اشباع باعث پاپ شدن رنگ ها می شود که توصیه می کنیم از حالت خودکار استفاده کنید تا دقت بیشتری بدست آورید.

. فضای رنگ استاندارد نیز با sRGB مطابقت دارد و از دقت رنگ بسیار عالی برخوردار است. شیائومی برای تنظیم نرخ تازه سازی صفحه نمایش دو گزینه 60 هرتز و 120 هرتز را ارائه می دهد که می توان به دلخواه یک مورد را انتخاب کرد . حالت استاندارد و پیش فرض نرخ تازه سازی 120 هرتز انتخاب شده است و حالت متوسط با لمس تلفن تغییر می کند و می توانید نرخ 120 هرتز را داشته باشید.

گوشی موبایل Poco X3 Pro ارزان ترین مدل شیائومی می باشد که از اسنپدراگون 860 بهره می برد. نسخه پرو از گوشی پوکو ایکس 3 ان اف سی بهتر می باشد و در برخی موارد رشد داشته است. مدل شیائومی پوکو ایکس پرو به جدیدترین تراشه خانواده کوالکام یعنی اسنپدراگون 860 مجهز شده است. همچنین این مدل دارای گواهینامه IP53 می باشد که در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات باران و پاشش آب مقاوم است.

در جلوی دستگاه از صفحه نمایش IPS LCD با اندازه 6.67 اینچ استفاده شده است که دارای رزولوشن 1080 پیکسل می دهد. نمایشگر موجود در شیائومی Poco X3 Pro جزء نمایشگر های استاندارد میباشد و نرخ تازه سازی 120 هرتز را نمایش می دهد که برای یک گوشی ارزان قیمت بسیار عالی می باشد.

بخش تعویض برنامه ها تغییری نکرده است و برای رسیدن به این قسمت روی دکمه مربع کلیک کنید تا لیست برنامه های اخیر در دو ستون برای شما نمایش داده شوند. برای بستن هر برنامه می توانید آن را به بغل یا بالا بکشید. ویژگی که در MiUi 12 به بخش تعویض برنامه ها اضافه شده است، دکمه شناور کردن برنامه ها می باشد . در گوشی Poco X3 Pro شیائومی می توانید در بخش تعویض برنامه، برنامه ای را که مایل هستید بصورت شناور از آن استفاده کنید را انتخاب کنید و داخل دکمه شناور بکشید. در نظر داشته باشید که می توانید بی نهایت برنامه را به دکمه شناور بکشید، اما فقط یک برنامه بصورت شناور در اختیار شما قرار می گیرد. از جمله ویژگی های پوسته MiUi 12 در دسترس بودن تعداد زیادی پوسته، پس زمینه، آهنگ های زنگ، آیکون های سیستم و … می باشد که می توانید بارگیری کنید و استفاده نمایید.

تلفن شیائومی پوکو ایکس پرو همانند شیائومی Poco X3 NFC از یک باتری نسبتا بزرگ بهره می برد. در بخش تامین نیرو این موبایل هوشمند، یک باطری 5160 میلی آمپری قرار گرفته است که با شارژر 33 وات شارژ می شود. در تست مقاومت این باتری 112 ساعت دوام آورد. همچنین این گوشی میان رده قدرتمند امکان 33 ساعت مکالمه بدون وقفه، 17 ساعت گشت و گذار در وب و 12 ساعت پخش ویدئو را فراهم آورده است.

در جعبه این گوشی یک شارژر 33 وات به همراه یک کابل شارژ USB-C با درجه 3A قرار دارد که به گفته شیائومی در مدت 30 دقیقه، 59% و در مدت 59 دقیقه، 100% ظرفیت باتری را تکمیل می کند اما طی آزمایش باتری، شارژر 33 وات توانست در مدت 30 دقیقه، 50% و در مدت 68 دقیقه، 100% ظرفیت باتری را تکمیل کند.

دکمه بازگشت به بالا