عمومیمعرفی کسب و کار

نحوه از بین بردن لکه خون از روپوش پزشکی

نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با روش هایی که در این مقاله معرفی می شوند بسیار راحت است. به دلیل اینکه روپوش پزشکی سفید در محیط بیمارستان و آزمایشگاه پوشیده می شود؛ ضدعفونی و شستن آن اهمیت زیادی دارد.

سفید در هنگام کار بسیاری میکروب ها و آلودگی های دیگر را به خود جذب کرده و ظاهر لباس بسیار کثیف به چشم می آید. بنابراین نحوه شستن روپوش سفید پزشکی با سایر لباس ها متفاوت است و باید این لباس در دمای بالاتر  و زمان طولانی تری از دیگر لباس ها  شسته شود.

استفاده از روش های مناسب برای شستن و ضدعفونی کردن روپوش پزشکی سفید مانع سرایت میکروب ها در محیط بیمارستان شده و روپوش تمیزتر به نظر می آید. برای اینکه لکه های روپوش پزشکی سفید راحت تر شسته شوند بهتر است آن هفته ای دو مرتبه شسته شود.

نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با پنج راهکار ساده و راحت

لباس های سفید بیمارستانی مثل روپوش پزشکی سفید در مقایسه با لباس های رنگی و تیره آلودگی ها بیشتر و سریع تر  به خود جذب می کنند. بنابراین برای شستن این روپوش ها باید از روش های مطمئنی که آسیب کمتری به بافت پارچه می زنند استفاده کرد. در ادامه راهکارهای ساده ای را در مورد نحوه شستن روپوش پزشکی سفید بیان می کنیم.

1.نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با آب اکسیژنه و لیمو

نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با آب اکسیژنه و لیمو

در این روش مقداری آب اکسیژنه را روی ابر یا اسکاج بریزید و روی لکه روپوش سفید بکشید. بعد از پاک شدن لکه، لباس را آب کشی نمایید. برای  رفع لک های چربی مانده می توان مقداری از عصاره لیمو را در آب بریزید و روپوش سفید را در آن قرار دهید.

2.نحوه شستن روپوش پزشکی سفید جوش شیرین و آبلیمو

شستن روپوش پزشکی سفید جوش شیرین و آبلیمو

برای از بین بردن لکه های عرق بدن روی روپوش پزشکی سفید استفاده از محلول جوش شیرین و آبلیمو بسیار مناسب است. در این روش نحوه شستن روپوش پزشکی سفید به این صورت است که ابتدا با آب زیر محل لکه دار را بشویید. در مرحله بعد قسمت لکه دار را به یک عدد لیموترش و  یک قاشق غذاخوری جوش آغشته کنید و به مدت 15 دقیقه لباس را به همان حالت بگذارید. بعد از گذشت 15 دقیقه روپوش را با آب خالی بشویید.

3.نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با سفید کننده ها

شستن روپوش پزشکی سفید با سفید کننده ها

استفاده از انواع سفیدکننده ها برای لکه بری لباس ها می تواند به بافت آن ها آسیب زده و باعث کدر و رنگ پریدگی لباس شود. مقداری آب در ظرفی بزرگی ریخته و یک دوم پیمانه از سفید کننده مدنظر خود را به آب اضافه کنید. برای فعال شدن آنزیم های سفید کننده در آب 5 دقیقه زمان لازم است و نباید بلافاصله لباس را در محلول آب و سفید کننده انداخت. بعد از گذشت 5 دقیقه لباس را داخل محلول انداخته و صبر کنید تا تمام لکه ها پاک شوند سپس لباس را بررسی کرده و آبکشی نمایید.

4.نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با سرکه

شستن روپوش پزشکی سفید با سرکه

استفاده از سرکه سفید برای شستن روپوش پزشکی سفید علاوه بر تمیزی لباس می تواند بافت آن را بسیار نرم و لطیف نماید. نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با سرکه سفید به این صورت است که مقداری آب را به یک پیمانه سرکه سفید اضافه کنید و با این محلول لک لباس را بشویید. بعد از لکه بری با سرکه سفید می توان روپوش را با شوینده های معمولی کاملا شسته و آبکشی کرد.

نکته مهم در مورد نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با سرکه و سفیدکننده ها

  1. نباید سرکه سفید را به همراه دیگر شوینده ها و سفید کننده به صورت مخلوط استفاده کرد. زیرا در اثر واکنش این مواد با یکدیگر بخارهای سمی تولید می شود که می تواند روی تنفس تاثیر منفی بگذارد.
  2. مخلوط سرکه با شوینده های حاوی اسید مانند وایتکس باعث ایجاد گاز کلر شده و مسمومیت تنفسی را به همراه دارد.
  3. هنگام تماس آب ژاول با چشم ها باید سریع چشم را با آب سرد به مدت 15 تا 20دقیقه شستشو داد و سپس به پزشک مراجعه نمود.
  4. هنگام خوردن وایتکس مقدار زیادی آب بخورید و از استفراغ کردن اجتناب کنید. نوشیدن آب می تواند سبب رقیق شدن وایتکس در معده شده و اثر خورندگی آن را کاهش دهد. همچنین بالا آوردن ماده خورنده ای مثل وایتکس باعث آسیب به مجرای مری می شود زیرا این قسمت دارای مخاظ بسیار ضعیفی می باشد.
  5. دقت کنید که هنگام استفاده از سفیدکننده ها افراد سالخورده، کودکان و نوزدان و بیماران قلبی و دارای بیماری تنفسی و آسم در معرض نباشند.

نکات مهمی در مورد نحوه شستن روپوش پزشکی سفید

رعایت نکات زیر می تواند به شما در شستن سریع تر و تمیزتر روپوش پزشکی سفید تا حد زیادی کمک نماید.

  1. پاک کردن لکه ها محض ایجاد شدن
  2. شستن مرتب روپوش در هفته
  3. داشتن چندین روپوش مخصوص پزشکی
  4. شستن روپوش پزشکی سفید به طور جداگانه از سایر لباس ها
  5. قبل از شستن کامل تمام روپوش قسمت های لکه دار را در مواد شوینده قرار دهید
  6. روپوش پزشکی سفید از جنس نخ است بنابراین برای جلوگیری از چروک شدن، هنگامی که کمی مرطوب است آن را اتو بکشید.
  7. برای پاک کردن لکه خون تازه از روی روپوش از آب سرد استفاده کنید و به هیچ وجه آن را با آب گرم نشویید.زیرا آب گرم لکه خون ر روی لباس ثابت می کند و پاک کردن لکه دشوار می شود.
  8. برای پاک کردن لکه خون خشک شده می توان ابتدا آن را با آب سرد شست و سپس آن را برای مدت زمانی معین در مواد شوینده قرار دهید.
  9. برای شستن لکه های ناشی از استفراغ، مدفوع و ادرار باید مواد خشک شده روی روپوش را به وسیله ای برداشت و با آب سرد بشویید. سپس از مواد شوینده برای از بین بردن کامل لکه استفاده کنید. می توان جوش شیرین را برای رفع بوی بد لباس به کاربرد.
  10. در صورتی که مواد خشک روی روپوش را بدون برداشتن روی لباس مالش دهید؛ سبب می شود وارد بافت روپوش شده و لک برای همیشه روی لباس بماند.
  11. برای پاکردن لکه های روغنی مثل ریختن انواع پماد روی روپوش پزشکی سفید باید از آب گرم استفاده کرد. سپس روپوش را در مواد شوینده برای 5 تا 10 دقیقه قرار دهید.
  12. معمولا قسمت یقه و آستین های روپوش پزشکی سفید بیشتر کثیفی ها را نشان می دهند. قبل از شستن این قسمت ها با ماشین لباسشویی باید ابتدا یقه و آستین با صابون لکه بری شود و سپس آن را توسط مواد شونده بشویید.

کلام آخر
ما در سایت تلاش نمودیم تا تمامی آنچه درباره نحوه شستن روپوش پزشکی سفید با روش های ساده لازم است بدانید را برای شما بازگو نماییم، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید روپوش پزشکی و اعم از و از طریق سایت ما سفارش خود را ثبت نمایید.

 

دکمه بازگشت به بالا