سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

نحوه تزریق بوتاکس خط غم

آیا از خط غم یا خط اندوه روی صورتتان رنج می برید و نمی دانید چگونه از شر آنها خلاص شوید؟ این چین و چروک‌ ها اغلب در حدود 40 سالگی ظاهر می ‌شوند، اما می ‌توانند از 20 و 30 سالگی ظاهر شوند؛ در واقع خط اندوه نشانه قابل مشاهده پیری است و می تواند ظاهر فرد را کمی مسن تر، خسته تر یا حتی غمگین تر نشان دهد. اگر چه این خطوط، خطوط ظریفی هستند اما برای بسیاری با افزایش سن بیشتر و عمیق تر می شوند و همچنان می توانند تأثیر عمیقی بر اعتماد به نفس و عزت نفس فرد داشته باشند. با پایگاه خبری جهان تیتر همراه باشید.

به گفته خبرگزاری ایلنا خوشبختانه، درمان هآنا نیز نسبتاً آسان است، روش‌های مدرن غیرجراحی می ‌توانند خط اندوه یا چین و چروک‌ها ی غم را از بین ببرند و یا کاهش دهند. در این مطلب، ما می خواهیم تمام اطلاعات کلیدی در مورد خط غم را ارائه دهیم، اینکه آنها چه هستند، چرا ظاهر می شوند و مهم ترین نکته، روش های از بین بردن خط غم را بررسی خواهیم کرد.

خط غم چیست؟

خط غم یا همان خط اندوه که به خطوط ماریونت هم شناخته می شود، نام خود را از عروسک هایی گرفته است که توسط خیمه شب بازان استفاده می شود. درست مانند شکاف‌ های مشخصه ‌ی فک عروسک که به دهانش اجازه می ‌دهد طوری حرکت کند که انگار واقعاً دارد صحبت می‌کند. واقعیت این است که این خطوط خیمه شب بازی ما انسان ‌ها را آزار می ‌دهند، از گوشه‌ های دهان ما به سمت پایین و به سمت خطوط فک ما گسترش می ‌یابند.

برای برخی، چین و چروک های ماریونت کمی بیشتر از خطوط ظریف هستند. برای برخی دیگر، این چین و چروک‌ ها عمیق ‌تر هستند و می توانند ظاهر بدی را در قسمت پایین صورت ایجاد کنند. در خوشبینان ترین حالت، این چین و چروک‌ هایی که به درستی نامگذاری شده‌ اند، ما را مسن ‌تر نشان می ‌دهند. متأسفانه، خطوط اندوه ما را عصبانی تر و بدخلق تر از چیزی که هستیم نشان می دهند و به همین علت هم از بین بردن خط غم به یکی از دغدغه های اصلی افراد مسن تبدیل شده است.

به گفته سایت تعادل یکی از اشتباهات رایج این است که چین های بینی را با خط غم اشتباه می گیرند. اگرچه اغلب به این صورت اشتباه گرفته می شود، اما چین های نازولبیال چین و چروک هایی هستند که از قسمت پایین بینی به سمت پایین به سمت گوشه های دهان گسترش می یابند. بد نیست بدانید که خطوط اندوه و چین های بینی اغلب در یک زمان در زندگی فرد ظاهر می شوند، یعنی آغاز میانسالی. اما دلیل بوجود آمدن این چین و چروک ها چیست؟

چه چیزی باعث ایجاد خط غم می شود؟

واقعیت این است که خط غم اغلب با پیری مرتبط است، اما بسیاری از دلایل دیگر می تواند منجر به این چین و چروک ها شود. در ادامه این مطلب رایج ترین دلایلی که ممکن است خطوط بین دهان و چانه یعنی خط اندوه را تشدید کند، آورده شده است:

  1. حالت های تکراری صورت

خطوط غم اغلب به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند. پس از سال ها خندیدن، لبخند زدن و ایجاد برخی حالات صورت، به طور طبیعی خطوطی در جایی که پوست شما چروک می شود، ایجاد می شود. این خطوط به زودی با ادامه حالات تکراری صورت دائمی می شوند. این علت اجتناب ناپذیر است زیرا لبخند زدن، خندیدن و حالات دیگر چهره بخشی از زندگی است و اگر واقع بین باشیم نمی توانیم آن ها را حذف کنیم!

  1. سیگار کشیدن

سیگار باعث ایجاد چین و چروک می شود، زیرا وقتی سیگار می کشید، اکسیژن را از پوست خود خارج می کنید. این فرآیند از بین بردن اکسیژن می تواند باعث چروک شدن پوست شما، ضعیف شدن پوست و ایجاد خطوط غم شود.

  1. کم آبی بدن

آبرسانی خوب یک عامل کلیدی در هر روتین مراقبت از پوست خوب است. بدون آبرسانی مناسب، پوست شما خشک، حساس و سفت می شود. این باعث می شود پوست شما بیشتر مستعد ایجاد خط غم و سایر چین و چروک های پوست صورت شود.

  1. ژنتیک

اگر سیگار نمی کشید و در آبرسانی پوست خود کوشا هستید، ممکن است همچنان خطوط غم را تجربه کنید. اگر والدین شما در سنین پایین دارای خطوط اندوه بودند، مهم نیست که چقدر سالم هستید و یا چه روتین پوستی را انجام می دهید، احتمال اینکه شما نیز خط غم ارثی داشته باشید، بسیار زیاد است.

ازبین بردن خط غم به چه افرادی توصیه می‌ شود؟

از بین بردن خط غم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی صورت و زیبایی چهره داشته باشد. این روش معمولا به افراد زیر توصیه می‌شود:

۱.دسته اول افرادی هستند که به دلیل افزایش سن، مقدار زیادی از کلاژن پوست خود را از دست داده و خط غم را روی چهره مشاهده می‌کنند. با افزایش سن، سلول‌های پوستی قادر به تولید کلاژن زیادی نیستند. در نتیجه احتمال افتادگی عضلات صورت بسیار زیاد است که از نشانه‌های شایع آن بروز خط غم است.

۲.دسته دوم افرادی هستند که به ناراحتی‌های فکری و برخی بیماری‌ها مثل اضطراب و افسردگی مبتلا هستند. فشارهای روحی به صورت مستقیم بر عضلات صورت تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، گریه بیش از حد می‌تواند باعث بروز خط غم شود.

۳.دسته سوم افرادی هستند که این خط را به صورت ژنتیکی از والدین خود به ارث برده‌اند. در این حالت، بروز خط غم هیچ ارتباطی به حالات روحی و افزایش سن ندارد. معمولاً می‌توان با استفاده از روش‌های طبیعی مثل ماسک‌های خانگی، خط غمی که به صورت ارثی منتقل شده است را از بین برد.

معایب و مزایای روش های غیر جراحی

روش‌های غیر جراحی از بین بردن خط غم مثل بوتاکس و تزریق ژل، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه برخی از این مزایا و معایب را برای شما بیان می‌کنیم:

برخی از مزایای روش‌های غیر جراحی شامل موارد زیر هستند:

۱.روش‌های غیر جراحی مثل تزریق ژل و بوتاکس با کمترین میزان درد و خونریزی همراه هستند. در این روش‌ها نیازی به برش دادن سطح پوست صورت نیست. در نتیجه احتمال تورم و کبودی بعد از تزریق ژل و روش‌هایی مانند این بسیار کم است.

2.روش‌های غیر جراحی از بین بردن خط غم، درد کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارند.

۳.این روش‌ها بدون نیاز به داروی بیهوشی انجام می‌شوند. به عنوان مثال، برای تزریق بوتاکس فقط می‌توان از ماده بی حسی استفاده کرد.

۴.از بین بردن خط غم با استفاده از روش‌های غیر جراحی، در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و نیاز به بستری شدن ندارد. در نتیجه افرادی که به دنبال یک روش سرپایی برای از بین بردن خط غم در صورت هستند، می‌توانند از روش‌های غیر جراحی مثل بوتاکس استفاده کنند.

۵.روش‌های غیر جراحی دوره نقاهت کوتاه‌تری دارند و شخص می‌تواند بعد از گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

برخی از معایب روش‌های غیر جراحی شامل موارد زیر هستند:

۱.این روش‌ها صرفا می‌توانند برای افرادی که دارای میزان محدودی از علائم پیری مثل خط غم هستند مورد استفاده قرار بگیرند. معمولاً روش‌های غیر جراحی نمی‌توانند موارد شدید خطوط غم را از بین ببرند.

۲.روش‌های غیر جراحی ماندگاری کوتاه‌تری دارند. بسیاری از آن‌ها مانند تزریق ژل و بوتاکس می‌توانند نهایتاً بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشند.

معایب و مزایای روش های جراحی

اگرچه جراحی به عنوان یک روش رایج برای از بین بردن خط غم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این روش‌ها نیز می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند که در ادامه برای شما بیان می‌شود:

از بین بردن خط غم با کمک جراحی شامل مزایای زیر است:

۱.این روش تقریبا اثرات دائمی دارد. در روش جراحی، پزشک به عضلات زیر سطح پوست دسترسی مستقیم داشته و می‌تواند به راحتی آن‌ها را به سمت بالا بکشد و بافت های اضافی را بردارد.

۲.این روش می‌تواند برای خطوط شدید غم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه افرادی که به دلیل افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی موارد شدید از خطوط غم را در نواحی مختلف صورت مشاهده میکنند کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی هستند.

برخی از معایب روشهای غیر جراحی شامل موارد زیر هستند:

۱.برای انجام جراحی نیاز به تزریق ماده بیهوشی است بنابراین افرادی که نسبت به تزریق داروی بیهوشی ترس دارند کاندیدای مناسبی برای جراحی نخواهند بود.

۲.این روش عوارض بیشتری نسبت به روش‌های غیر جراحی دارد و با درد و التهاب و خونریزی همراه است.

۳.دوره نقاهت روش جراحی بیشتر از روش‌های غیر جراحی است. معمولاً برای ترمیم زخم و بهبود بخیه‌ها به ۷ الی ۱۴ روز زمان نیاز است.

۴.هزینه روش جراحی نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است در نتیجه افرادی که بودجه کافی برای جراحی ندارند، می‌توانند از روش‌های ساده‌تر مثل تزریق بوتاکس و ژل استفاده کنند.

روش‌های رفع خطوط بغض و اندوه

در ادامه به روش‌هایی برای کاهش خطوط ماریونت اشاره خواهیم کرد. راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای این کار و بوتاکس خواهد بود. این روش غیرتهاجمی نیازی به استراحت نداشته و بسیار مؤثر است.

درمان خط اندوه

برای رفع خط اندوه و غم که در کنار دهان ایجاد میشود از قسمت گوشه های دهان تا پایین چانه است و شما را  با یک چهره ناراحت روبرو می کند. عوامل مختلفی وجود دارد که این خطوط می‌ تواند ایجاد شود، عواملی مانند ژنتیکی افزایش سن یا مصرف سیگار باعث ظاهر شدن در گوشه های دهان فرد می شود و آن را ناراحت و خسته نشان میدهد.

وقتی که سن افزایش پیدا می‌کند دیگر پوست آن کلاژن لازم را نداشته و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد که دچار افتادگی می شود.

یکی از عواملی که میتواند این مشکل را تشدید کند از بین رفتن بافت چربی پوست خواهد بود. خیلی از افراد تصور می‌کنند که رفع بافتهای چربی پوست امری طبیعی است که این روش اشتباه است چون این چربی ها باعث افزایش حجم به پوست می شود و باعث کشیده شدن پوست می شود.

وقتی که گونه آن حجم پوست خود را از دست می‌دهد باعث افتادگی میشود. همچنین چین و چروک هایی که از بینی تا دهان و خطوط کنار دهان تا چانه ایجاد می شود باعث کاهش آن حجم می شود.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا