عمومیمعرفی کسب و کار

نحوه ساخت پرده نمایش

اگر داشتن یک سینما در خانه یکی از آرزوهای شماست یا کلاس درسی دارید که میخواهید به دانش آموزانتان با ویدئو پرژکتور درس بدهید و این سوال در ذهن شماست که آیا می توان از ویدئو پروژکتور بدون استفاده کرد؟ در ادامه این مقاله تمام نکات مهم این کار را برای شما توضیح داده ایم در قدم اول باید بگوییم که امکان استفاده از دیوار به جای پرده نمایش را دارید اما ممکن است بهرمندی از برخی ویژگی های پرده نمایش را در ازای صرفه اقتصادی از دست بدهید حال در ادامه به بررسی تمام این موارد میپردازیم .

چرا بهتر است از دیوار به جای پرده نمایش استفاده نکنیم ؟

درست است که یک دیوار سفید ساده سطح مناسبی برای نمایش تصویر است اما دیوار نمی تواند نور را مثل پرده نمایش ویدئو پروژکتور در فاصله نزدیکی بازتاب که دلایل این مورد به شرح زیر است :

رنگ دیوار

رنگ دیوار و خاصیت بازتاب دهندگی نور آن برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور مناسب نیست. دیوار ها ممکن است رنگ براق داشته باشند و در بازتاب دهندگی نور چشم بیننده را اذیت کنند . اما پرده نمایش ها به دلیل و پوشش خاصی که دارد ، خاصیت بازتاب دهندگی نور آن را تقویت می کند.

بافت دیوار

بافت دیوار نیز آنطور که شما فکر می کنید صاف و یکدست نیست اگر از نزدیک به دیوار نگاه کنید متوجه خواهید شد.

سطح ناصاف دیوار مشکلاتی را برای تصویر پروژکتور ایجاد می کند. شاید دیوار صاف و یکنواخت به نظر برسد اما اکثر دیوارها به آن اندازه‌ای که در نگاه اول به نظر می‌رسند، صاف و یکدست نیستند.
اگر دست خود را به آرامی روی دیوار بکشید نواقصی مانند برآمدگی و فرورفتگی را در دیوار حس می کنید. نواقص کوچک سایه‌های کوتاهی را روی تصویر دیتا پروژکتور ایجاد می کند و در نتیجه تصویر روشنایی کمتری خواهد داشت و به طور کلی محو به نظر می رسد.

اندازه دیوار

ممکن است اندازه دیوار برای نمایش ویدیو مورد نظر شما کافی نباشد و نتوانید به صورت کامل و درست فیلم را تماشا کنید برخی پرده نمایش پروژکتور این ویژگی را دارد که قابلیت کوتاه و بلند شدن دارد و میتواند اندازه دلخواهتان را تنظیم کنید .

راه های کم تر کردن مشکلات استفاده از دیوار به جای پرده نمایش

همانطور که اشاره شد استفاده از ویدئو پروژکتور بدون پرده نمایش ایده آل نیست. اما ممکن است بنا بر دلایلی استفاده از پرده نمایش را ملزم ندانید . نگران نباشید برای این مورد هم ما راه هایی در نظر گرفتیم .

تا جایی که می توانید دیوار را صاف کنید

هرچه دیواری که از آن استفاده میکنید صاف تر باشد تصویر بهتر نمایش داده میشود بنابراین میتوانید با استفاده از یک سمباده دیوار را صاف کنید تا عاری از هرگونه برآمدگی باشد .

دیوار را رنگ کنید.

بهترین راه حل برای استفاده از پروژکتور روی دیوار این است که با رنگ اسکرین پروژکتور، دیوار را رنگ کنید . توجه کنید که این رنگ نباید رنگ براق باشد و باید از رنگ های گچی استفاده کنید

یک قاب دور تصویر پروژکتور ایجاد کنید.

اگر بتوانید در محدوده نمایش تصویر یک قاب تهیه کنید این ویژگی به شما کمک میکند تا بیننده بهتر روی تصویر تمرکز کند و حس بهتری از تماشا تصویر داشته باشد .

دیوار خالی از هرگونه لامپ،تابلو و گچ کاری باشد

واضح است که وجود هر گونه برآمدگی روی دیوار باعث کم کردن کیفیت تصویر میشود بنابراین سعی کنید یک دیوار کاملا خالی پیدا کنید .

استفاده از دیوار به جای پرده نمایش مزیتی هم دارد ؟

شاید برای شما جالب باشد اما استفاده از دیوار به جای پرده نمایش مزیت هایی هم برای افرادی که به طور مدام از پرده نمایش استفاده ندارد هم دارند . این موارد عبارتند از :

  • عدم نیاز به خرید وسیله ای جدا و در نهایت هزینه کمتر
  • عدم نیاز به نصب
  • عدم نگرانی از چین و چروک پارچه ی پرده
  • ظاهر زیباتر و ساده تر

خرید پرده نمایش سلسکون

اما در صورتی موارد بالا باعث شد شما به خرید پرده نمایش اقدام کنید به شما پیشنهاد میکنیم ، بهترین برند آن ، یعنی اقدام کنید .در مجموع شما مجبور نیستید این همه کارهای مختلف برای استفاده از ویدئو پروژکتور بدون پرده نمایش انجام بدهید. شما می توانید با هر پروژکتوری روی هر دیواری تصاویر را مشاهده کنید. . اما همین نکته های ناچیز می تواند با گذشت زمان آزار دهنده باشد.

همانطور که گفتیم اگر همچنان قصد دارید از ویدئو پروژکتور بدون پرده نمایش استفاده کنید،  پیآیا می دانستید که می توانید با گوشی یک ویدئو پروژکتور خانگی بسازید؟ شما می توانید با استفاده از تلفن همراه و برخی از وسایلی که معمولا در خانه یافت می شود ساخت پروژکتور را انجام دهید و هر از گاهی برای اوقات فراغت از آن استفاده کنید. آموزش ساخت ویدئو پروژکتور با گوشی موبایل به شما کمک می کند تا در مورد نور و سیستم اپتیکی ویدئو پروژکتور اطلاعات زیادی به دست آورید.

برخی از افراد فکر می کنند که می توان دوربین گوشی را به ویدئو پروژکتور تبدیل کرد. این موضوع صادق نیست و معمولا افرادی که به دنبال هستند، معمولا با مشکل مواجه می شود. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است، تلفن همراه به تنهایی نمی تواند به شکل یک ویدئو پروژکتور ایفای نقش کند!

البته خبر خوشحال کننده این است که شما می توانید ساخت ویدئو پروژکتور با گوشی را انجام دهید، اما باید کمی زمان برای این موضوع صرف کنید و یک مقدار حوصله به خرج دهید. در اینجا به صورت کامل و گام به گام مراحل ساخت ویدئو پروژکتور با گوشی موبایل را شرح داده ایم تا بتوانید در خانه، این دستگاه را درست کنید و از آن لذت ببرید.

ویدئوی ساخت ویدئو پروژکتور با گوشی موبایل

کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، این است که جعبه‌ ای بسازیم تا نور صفحه گوشی شما را به سمت یک ذره‌ بین هدایت کند، سپس یک نسخه از تصویر مورد نظر خود را روی دیواری در طرف دیگر پخش و مشاهده خواهیم کرد. قابل ذکر است که بدانید در حالت کلی، شرکت های معتبری مانند سونی و شیائومی، ویدئو پروژکتور موبایل یا ویدئو پروژکتور جیبی را تولید می کنند که می توانید از این دستگاه ها نیز برای دریافت کیفیت بالاتر و تصاویر بزرگ استفاده کنید. شما می توانید از این بخش را با بهترین قیمت انجام دهید.

برای ساخت پروژکتور با گوشی موبایل، فقط به چند شی ساده نیاز دارید. برخی از آنها اختیاری هستند، اما داشتن آنها روند را آسان تر می کند و نتایج بهتری به شما می دهد.

دکمه بازگشت به بالا