اقتصادیمعرفی کسب و کار

نمونه طراحی سایت با html css

سلام به شما همران گرامی ادمین سایت، در جلسات قبل از ، نکات مربوط به این زبان‌ها را آموختیم و به سراغ انجام یک مینی پروژه رفتیم. امروز قصد داریم چند عنوان پروژه تمرینی HTML مطرح کنیم که بتوانید خودتان را در طراحی سایت به چالش بکشید.

در دنیای طراحی وب، استفاده از HTML و CSS برای ایجاد وبسایت‌های زیبا و کاربرپسند یک نیاز اساسی است. با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و الگوهای صحیح، می‌توان به راحتی وبسایت‌هایی با طراحی حرفه‌ای و عملکرد بهینه ایجاد کرد. نمونه طراحی سایت با HTML و CSS شامل ساختارهای مختلفی است که می‌توانند به طراحی وبسایت‌های جذاب و کاربردی کمک کنند.

مجتمع فنی تهران با ارائه دوره‌های آموزش HTML و CSS ، به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را در زمینه HTML و CSS بهبود بخشید و با استفاده از نمونه‌های عملی، طراحی سایت‌های حرفه‌ای را یاد بگیرید. دوره‌های آموزشی این مرکز شامل تمرینات عملی و پروژه‌های واقعی است که شما را برای طراحی وبسایت‌های متنوع آماده می‌کند.

با یادگیری و اجرای تکنیک‌های پیشرفته طراحی وب، می‌توانید به راحتی به طراحی سایت‌هایی بپردازید که نه تنها از نظر ظاهری جذاب هستند بلکه از نظر عملکرد نیز بهینه و کاربرپسند می‌باشند.

تمرین عملی HTML و CSS با اجرای پروژه‌ها

از آنجا که در پاسخ پروژه به صورت گام‌ به گام همراه با توضیحات وجود داشت، احتمالا فرصت به چالش کشیدن مهارت شما کاهش پیدا می‌کرد. چرا که هرگاه دچار مشکلی می‌شدید می‌توانستید به پاسخ مراجعه نمایید.

اما امروز در این مقاله هیچ توضیحی در کار نیست! در ابتدا چند پروژه تمرینی HTML و CSS همراه با پاسخ در دسترس شما قرار می‌گیرد. سپس در انتهای مقاله چند پروژه تمرین بدون پاسخ برایتان قرار می‌دهیم تا خودتان با معلومات خود و به کمک روش جستجو در گوگل بتوانید طراحی‌های خواسته شده را اجرا کنید.

نمونه طراحی سایت با HTML و CSS: بهترین روش‌ها و الگوهای کاربردی

پروژه تمرینی طراحی وب سایت دارای پاسخ و سورس‌ کد

۱طراحی یک فرم استخدام بدون استفاده از CSS

در اولین تمرین از شما می‌خواهم فرمی مطابق با تصویر زیر طراحی کنید. در این فرم نباید از CSS کمک بگیرید و لازم است تمامی المان‌های فرم را به کمک HTML پیاده سازی کنید.

این تمرین باعث می‌شود با انواع فیلد‌های موجود در فرم از جمله فیلد متنی، انتخابی، چک باکس و… به خوبی کار کنید. پاسخ این تمرین هم برای شما درج شده اما توصیه می‌کنم بدون توجه به پاسخ، چالش را حل نمایید!

در سورس کد پاسخ، احتمالا چندین ویژگی جدید برای فیلد‌های فرم مشاهده می‌کنید، خوب است با کمی جستجو انگلیسی، در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. (یادگیری جستجو انگلیسی برای حل مسائل برنامه‌نویسی)


۲طراحی صفحه اصلی یک وب‌سایت رستوران

طبق تصویر زیر، یک صفحه از وب را طراحی کنید که دارای منو، تصویر بک‌گرانت و اطلاعات تماس از رستوران باشد. به کمک این پروژه می‌توانید کار با بک‌گراند، لیست‌ها و چیدمان عناصر در صفحه وب را تمرین کنید. برای متون این طراحی از کلمات آزمایشی استفاده نمایید.

پاسخ این پروژه در ادامه توضیحات برای شما قرار داده شده است، اما بدون تقلب و سرک کشیدن به آن طراحی را انجام دهید! راستی در این فایل، سورس کد چشمک زدن دکمه هم قرار دادیم (رنگ دکمه مدام تغییر می‌کند) تا این فایل یک نکته‌ی آموزشی جدید برایتان داشته باشد. حتما بعد از طراحی صفحه، فایل کد را بررسی کنید.

۳طراحی یک صفحه وب دارای بخش‌های مختلف

پس در این تمرین کارکرد تگ‌های مهم html را مشاهده خواهید کرد. این تمرین دارای پاسخ است که توصیه می‌کنیم بعد از اتمام طراحی به آن مراجعه نمایید.

۴طراحی یک وب‌سایت شخصی

به عنوان آخرین پروژه‌ی دارای پاسخ (تقلب!) می‌خواهیم یک صفحه بسیار ساده به عنوان وب‌سایت شخصی طراحی کنید. در این صفحه به وجود منو، معرفی شخص و نمونه‌کارها نیاز داریم. در واقع اینبار یک صفحه وب کامل را طراحی می‌کنیم.

برای مشاهده‌ی صفحه وارد لینک زیر شوید. در این تمرین کار با منو، ستون‌بندی‌های صفحه، انواع المان‌ها آشنا خواهید شد.

عناوین تمرین‌های HTML بدون پاسخ

زمانی می‌توانید مهارت خود را ارزیابی کنید که فایل پاسخی وجود نداشته باشد! در این بخش از مقاله قصد داریم چند عنوان تمرینی مطرح کنیم تا خودتان برای حل آنها تلاش کنید!

۵صفحه اول وب‌سایت رستوران

این بار قصد داریم صفحه وب مربوط به رستوران را حرفه‌ای و متفاوت‌تر طراحی کنیم. طراحی این صفحه کار سختی نیست اما لازم است این بار جزییات صفحه را در نظر بگیرید، از تصاویر مناسبی استفاده کنید. پس انتخاب تصویر مناسب به عهده‌ی شما باشد!

نمونه طراحی سایت با HTML و CSS: بهترین روش‌ها و الگوهای کاربردی
۶طراحی یک لندینگ پیج برای مارکتنیگ

خب انگار در این تمرین با یک پروژه واقعی سروکار دارید! طرحی که مشاهده می‌کنید به صورت واقعی (نه تمرینی) برای یک وب‌سایت تبلیغاتی زده شده بود. سعی کنید به عنوان یک پروژه‌ی واقعی به آن نگاه کنید و تمام جزییات آن را پیاده سازی کنید.

استفاده از تصاویر مناسب برعهده‌ی شماست. همچنین می‌توانید به جای کلیه متون این طرح از متن‌های آزمایشی استفاده نمایید.

۷طراحی یک فرم ورود و ثبت نام فارسی

در این پروژه ضمن طراحی صفحه، باید با چالش راست‌چین کردن طرح هم مواجه شوید! صفحه ورود و عضویت از جمله صفحاتی است که در اغلب پروژه‌های طراحی وب وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت از طراحی‌های پرتکرار شما خواهد بود. پس خوب است با نحوه‌ی صحیح طراحی صفحات ورود|عضویت آشنایی کامل داشته باشید.

در گام قبلی با طراحی یک فرم ساده آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده کمی سلیقه به خرج دهید و استایل‌های CSS را چاشنی کار کنید.

از پس پروژه‌ها برنمی‌آیم!

۷ پروژه تمرینی HTML در لیست بالا، از سطح ساده تا متوسط طراحی شده بودند. سعی کردیم خیلی پروژه‌های پیچیده را در این لیست قرار ندهیم. اگر حدود ۷۰ درصد آنها را بتوانید به تنهایی و بدون مراجعه به پاسخ اجرا کنید باید به شما تبریک بگوییم. شما فقط به اجرای پروژه‌های تمرینی بیشتر نیاز دارید.

اما با این وجود اگر نتوانستید پروژه‌های فوق را حتی تا ۵۰٪ انجام دهید بهتر است به مرحله‌ی یادگیری و تمرین بازگردید!

نمونه طراحی سایت با HTML و CSS: بهترین روش‌ها و الگوهای کاربردی

مهمترین علت‌هایی که باعث شده نتوانید پروژه ها را اجرا کنید:

  • به اندازه‌ی کافی آموزش ندیده‌اید.
  • بعد از یادگیری هر مبحث به قدر کافی تمرین نداشته‌اید.
  • حجم زیادی از مطالب را در زمان بسیار کوتاهی آموخته‌اید.

پیشنهاد می‌کنم اگر هنوز در اجرای پروژه‌ها مشکل زیادی دارید به سراغ آموزش ویدیویی HTML و CSS بروید. مشاهده این دوره باعث می‌شود در مدت کوتاهی بتوانید به صورت کامل این زبان‌ها را اصولی و دقیق یاد بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا