سلامت و تندرستی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان گفت: در حال حاضر تمامی بیمارانی که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می کنند اولین افرادی هستند که مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب می شوند و باید دوره قرنطینه خود را در منزل سپری کنند. omicrone

وی با بیان اینکه افراد سرماخورده نیازی به آزمایش عروق کرونا ندارند، گفت: همه سرماخوردگی ها باید omcron در نظر گرفته شود و برای قرنطینه برده شود.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های اومیکرون هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، گفت: آزمایش کرونا برای بیماران مبتلا به omicron با سایر نوع کرونا تفاوتی ندارد و با همان آزمایش کرونا تشخیص داده می شود، بنابراین اشتباه است که بگوییم omicron است. مورد نیاز است. تست ویژه.”

رئیس گروه بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی حاکی از آن است که شیوع بیماری امیکرون بسیار بالا است، بنابراین برای حفظ سلامت باید محدودیت‌هایی اعمال شود. سلامت عمومی. ” و اگر وضعیت عادی تلقی شود، تعداد بیماران پیش رو روزانه افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی ها تعداد بیماران یک روزه را از 3000 به 9000 افزایش داده است.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، گفت: واکسیناسیون علیه عروق کرونا درصد زیادی از مرگ و میرها را کاهش می دهد. استدلال منطقی است و در درازمدت شاهد اثرات افزایش روی بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید مانند تاج قبلی با آن برخورد کرد و کمتر کشنده است.

طول قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد لازم 5 روز قرنطینه با علائم خفیف و 10 روز با علائم خفیف است. آنها می توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران ممکن است روزهای زیادی برای قرنطینه نداشته باشیم، بنابراین مردم باید مانند قبل تا رشد کامل در خانه های خود بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند، از این امر جلوگیری کنید و زنجیره انتقال را قطع کنید.

وی گفت: ممکن است Omicron درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی را نداشته باشد، اما برای گسستن زنجیره، توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین علائم سرماخوردگی خود را قرنطینه کنند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. متخصص گفت: نباید جان مردم به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: قطعا تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب بارها گزارش شده است، زیرا این آمار فقط مربوط به افرادی است که از نظر حیثیتی مثبت می‌شوند، با توجه به خطای 50 درصدی آزمایش‌ها می‌توان گفت این آمار است. خیلی بالاتر از این.»

شکوهی تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده باید با انفجار تعداد بیمارستان ها مواجه شویم و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتای مکرر بیشتر می شود، بنابراین تعداد بیماران و بیماران افزایش می یابد. “

لزوم از سرگیری محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اعلام اینکه دانش آموزان باید حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش چهره به چهره بسیار بهتر از مجازی است، اما در این صورت باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: به والدین توصیه می شود که نسبت به کودکان آسیب پذیرتر از دیگران واکسینه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر هیچکس در آمریکا و اروپا واکسینه نشود! آنها هم واکسینه می شوند اما تعداد مبتلایان به امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با تدابیر و پیشگیری و محدودیت های لازم با شیب کمتری به این آینده دست پیدا کنیم تا نظام سلامت موفق شود. . نه رنج کشیدن ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از اینکه به پیک برسیم همه اینها را زودتر گفته بودیم و صحبت های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی در این باره بگیرند. محدودیت های قبلی، زیرا در غیر این صورت رودرروی ساده سازی، ماه های بدی در پیش خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا