اقتصادی

همکاری مشترک وزارت نفت و ISC در سامانه “نان”

همکاری مشترک وزارت نفت و ISC در سامانه "نان"

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری (ISC) با بیان اینکه انتظار همکاری ISC و وزارت نفت برای جلوگیری از موازی کاری را داریم، گفت: نظام نان مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازها است. فراگیر، یعنی صنایع خصوصی و دولتی، پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری نیز بستری برای پیوند بین توانمندی های علمی و پژوهشی کشور و نیازها و مسائل بخش دولتی و خصوصی هستند.

به گزارش امروزنگار، سید احمد فاضل زاده در نشستی با حضور مسئولان وزارت نفت و اعضای هیات مدیره ISC در پژوهشگاه استناد و پایش علم و فناوری (ISC) ضمن خیرمقدم به میهمانان. وی تاریخچه تاسیس ISC، ماموریت ها و وظایف این موسسه را تشریح کرد.

وی گفت: انتظار می رود با همکاری دوجانبه ISC و وزارت نفت از موازی کاری و همپوشانی در فعالیت ها پرهیز شود.

فاضل زاده افزود: با ماموریت های جدید محول شده به ISC شاهد بلوغ فناوری خواهیم بود که نسل های آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیس ISC در خصوص جایگاه سامانه ایده ها و نیازها (NAN) در آیین نامه حمایت از «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» در حوزه علم، پژوهش و فناوری گفت: سامانه NAN بر اساس ایجاد پیوند مستقیمی بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی و دولتی، پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و همچنین بستری برای ارتباط بین توان علمی و پژوهشی کشور با نیازها و مسائل جامعه. و بخش های خصوصی

فاضل زاده در ادامه به یکی دیگر از فعالیت های ISC، اخذ و فیلتر کردن فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایران پرداخت و گفت: پژوهشگران پراستناد برای گروهی از پژوهشگران در حوزه های موضوعی مختلف علمی که توانسته اند بیشترین تعداد را کسب کنند. . تعداد استنادات در ده سال گذشته با انتشار مقالات خود. شناسایی این افراد نخبه و تلاش برای افزایش آنها که استوانه اصلی اقتدار کشور هستند بسیار مهم است.

در ادامه این جلسه دکتر نایبی معاون تحقیقات و فناوری ISC گزارشی آماری از سامانه «نان» و همچنین فعالیت های انجام شده برای ارائه پورتال ویژه به وزارت نفت ارائه کرد. از جمله بررسی طرح های مفهومی سامانه جامع پژوهش، فناوری و تجاری سازی، بررسی فرآیندهای ثبت عرضه و تقاضا در وزارت نفت، ارائه مدل ارتباطی مفهومی، طراحی و اجرای پورتال ویژه وزارت نفت و نمایه سازی 139 درخواست. از وزارت نفت

در ادامه دکتر محمد چهاردولی، مدیرکل امور پژوهشی وزارت نفت گفت: فناوری حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است و انتظار می رود با چنین جلساتی بهترین اتفاق ممکن برای جامعه رقم بخورد. و هم افزایی که در حال وقوع است.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت نفت آمادگی خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با ISC برای پیشبرد اهداف سامانه «نان» اعلام می کند تا با همفکری بیشتر بتوان بسیاری از مشکلات جامعه و کشور را حل کرد.

دکتر محمد عنایت زاده معاون نظارت و ارزیابی عملکرد پژوهشی وزارت نفت به تشریح سامانه موجود در وزارت نفت برای فرآیند عرضه و تقاضا پرداخت و گفت: نیازهای صنعت باید در یک سامانه جمع آوری شود. و تشخیص این نیازها بر اساس دستورات بالادستی و نگرش به صنعت و جامعه تبیین شود.

وی مدیریت دانش و همچنین مشکلات و موضوعات مرتبط در وزارت نفت را تشریح کرد تا با توجه به تجربیات موجود بتوان از آن برای پیشبرد اهداف و ماموریت های ISC در سامانه «نان» استفاده کرد.

دکتر ربیعی رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در این مراسم به شرح مختصری از تاریخچه تاسیس این دانشکده پرداخت و گفت: این دانشکده با قدمت 60 ساله خود دو چهره ماندگار را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است. کشور. .

وی گفت: دانشگاه می تواند پیوند علم و فناوری را تکمیل کند. دانشگاه ها باید برای حل مشکلات کشور پیشگام باشند و این دانشکده نیز با توجه به ظرفیت بالای خود آماده همکاری و نقش آفرینی در صنعت است.

به گزارش روابط عمومی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری (ISC)؛ در پایان با توجه به نقش ISC در موضوعات بسیار حساس و ماموریت های ملی و بین المللی و بسترهای ملی فناوری و نوآوری، توصیه هایی از جمله در دسترس قرار دادن در پورتال ویژه وزارت نفت (mop.nan.ac) در زمینه فناوری اطلاعات جامع سامانه وزارت نفت (پرتال) .nioc.ir برای تکمیل زیرنظام عرضه و تقاضا، ایجاد شرایط همکاری موثر بین ISC و وزارت نفت برای پیشبرد اهداف و همچنین حمایت های مالی و معنوی. به دبیرخانه نظام اندیشه و نیاز وزارت نفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا