سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

هوش و رابطه جنسی

هوش جنسی چیست و چگونه می توان آن را تقویت کرد؟ برخلاف تصورها هوش جنسی به مهارت‌های اغوا کننده فوق العاده فرد و زیبایی‌های جسمانی او بستگی ندارد، بلکه نوعی توانمندی ذهنی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند رضایت و لذت جنسی بیشتری را در طول رابطه تجربه کنند. خوشبختانه هوش جنسی امری ذاتی نیست و افراد با آگاهی و تمرین درباره آن می‌توانند آن را ارتقا دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هوش جنسی و راهکارهای تقویت آن تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

هوش جنسی و لزوم آگاهی از آن

هوش جنسی نوعی توانمندی و مهارت ذهنی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند رابطه رضایت بخش تری را با شریک جنسی خود داشته باشند. هوش جنسی به زیبایی‌های جسمانی بستگی ندارد و شما از طریق انجام برخی تمرین‌ها می‌توانید آن را در خود تقویت کنید.

اهمیت تقویت و پرورش هوش جنسی در این است که امروزه نارضایتی جنسی به یکی از مشکلات و اختلافات عمده بین زوجین تبدیل شده است. برای مثال اختلالات نعوظ و زودانزالی از جمله اختلالات جنسی رایجی هستند که منجر به ناکامی زن و مرد می‌شوند. ما در سایت تیمار طب برای این مشکل محصولات ویژه ای برای شما فراهم نموده ایم.

مشکلات جنسی در نهایت می‌توانند در رابطه عاطفی زوجین نیز تأثیر گذاشته و منجر به فاصله گرفتن تدریجی آن‌ها از هم شود. تقویت هوش جنسی با تاثیرگذاری بر کاهش اختلالات جنسی و افزایش رضایت افراد در این مورد از بسیاری از آسیب‌های این چنینی پیش‌گیری می‌کند. بهتر است قبل از کاهش میل جنسی و مشکلات عاطفی ناشی از آن سری به amazon بزنید و محصولات تقویت کننده را مشاهده و خریداری نمایید.

اینفوگرافیک هوش جنسی چیست

عدم برخورداری از هوش جنسی

عدم برخورداری از هوش جنسی اغلب به داشتن عقاید غلط در مورد رابطه جنسی مربوط می‌شود. بسیاری از افراد در مورد تفاوت‌های بین زن و مرد در نحوه تجربه ارگاسم چیزی نمی‌دانند و آگاهی کمی از بدن یکدیگر و نقاط تحریک پذیر آن دارند. برای مثال ارگاسم در مردان معمولاً با تجربه انزال همراه است و آن‌ها معمولاً پس از انزال رابطه جنسی را خاتمه می‌دهند. این درحالی است که زنان پس از دخول همچنان به دریافت نوازش‌های جنسی نیاز دارند.

عدم توجه به این مسائل باعث می‌شود که رابطه جنسی به یک رابطه یک طرفه تبدیل شود که هرکس در آن تنها برای کسب لذت خود تلاش می‌کند. در حالی که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در تقویت هوش جنسی این است که بتوانید به شناخت درستی از بدن و نیازهای جنسی یکدیگر دست یابید و با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید اوج لذت جنسی را هم برای خود و هم برای شریکتان فراهم کنید.

نحوه تقویت هوش جنسی

همان طور که گفته شد افرادی که از هوش جنسی بالایی برخوردار هستند قادرند رابطه جنسی را برقرار کنند که هم برای خودشان و هم برای شریکشان بیشترین لذت را در پی دارد. افراد با هوش جنسی بالا متوجه این مسئله هستند که رابطه جنسی امری دو طرفه است و به تلاش‌های مشترک نیاز دارد. در نتیجه اگر می‌خواهیم رضایت بیشتری را تجربه کیم باید از نیازها و خواسته‌های فرد مقابل آگاهی داشته باشیم.

توجه به این نیازها پاسخ جنسی بهتری را از طرف شریک جنسی به همراه دارد و در نتیجه این پاسخ منجر به کسب لذت بیشتر در خود ما نیز خواهد شد. برای آنکه بتوانید هوش جنسی خود را تقویت کنید تلاش کنید تا زمان‌هایی را برای گفت‌وگو پیرامون رابطه جنسی خود اختصاص دهید. بسیاری از زوجین به دلیل احساس شرم و خجالت از این کار خودداری می‌کنند. در حالی که برای تقویت رابطه جنسی باید تلاش کنید تا بر احساسات شرم خود غلبه کرده و در مورد خواسته‌های خود با یکدیگر صحبت کنید.

علاوه بر این تلاش کنید تا در طول رابطه توجه بیشتری به پاسخ‌های جنسی همسرتان داشته باشید. برای مثال دقت کنید که لمس چه نواحی و انجام چه اعمالی بیشترین پاسخ را در پی خواهد داشت. اگر هردوی شما به این موضوعات توجه داشته باشید رابطه جنسی هر بار با لذت و رضایت بیشتری همراه خواهد شد چراکه شما هر بار شناخت بیشتری در مورد شریک خود به دست می‌آورید.

تمرین‌های جنسی هوشمندانه برای افزایش هوش جنسی

پس از اینکه صادقانه با یکدیگر در مورد خواسته‌ها و نیازهای جنسی خود صحبت کردید، تلاش کنید تا در هر نوبت رابطه جنسی به آن‌ها عمل کنید. بی‌توجهی به خواسته‌های فرد مقابل در حالی که شما از آن آگاه هستید بیشتر از زمانی که چیزی در مورد آن‌ها نمی‌دانستید برای فرد مقابلتان آزار دهنده است. نکته بسیار مهم این است که برای خواسته‌های یکدیگر ارزش قائل باشید و بگذارید که شریکتان آزادانه آن‌ها را با شما در میان بگذارد.

تمسخر و بی‌اعتنایی به نیازهای فرد منجر به شکل‌گیری احساس بی‌اعتمادی و افزایش تنش در میان شما خواهد شد. همچنین تلاش کنید تا در برقراری رابطه جنسی کمی خلاقیت به خرج دهید و همیشه از یک روش ثابت برای تجربه ارضاء جنسی استفاده نکنید. تغییر فضایی که رابطه جنسی را در آن تجربه می‌کنید و امتحان کردن پوزیشن‌های متفاوت می‌تواند به شما کمک کند تا به مرور زمان دریابید در چه شرایطی بیشترین لذت را به طور مشترک تجربه می‌کنید و به افزایش هوش جنسی خود کمک کنید.

مراجعه به سکس تراپیست

بسیاری از زوجین به دلیل عدم درک متقابل در رابطه به مرور زمان میل جنسی خود را به یکدیگر از دست می‌دهند و یا انجام سکس برای آن‌ها به عملی اضطراب‌آور و آزارنده تبدیل می‌شود که ناکامی زیادی را در پی دارد. در این شرایط نیاز دارید که ابتدا آسیب‌هایی که به رابطه‌تان وارد شده را بهبود ببخشید و سپس به فکر ارتقای عملکرد خود باشید.

مراجعه به یک سکس تراپیست به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات خود را در رابطه جنسی شناسایی کنید و با انجام تمرین‌هایی که درمانگر به شما آموزش می‌دهد در جهت رفع آن‌ها بکوشید. همچنین در صورتی که عقاید غلطی پیرامون رابطه جنسی میان شما وجود داشته باشد درمانگر به اصلاح آن‌ها نیز می‌پردازد.

 تعریف هوش جنسی چیست؟

همانطور که می دانیم روابط جنسی سالم یکی از معیارهای سلامتی روان می باشد. اگر میپرسید هوش جنسی چیست باید بدانید که کسانیکه رابطه جنسی خوبی را در زندگی خود دارند از و اضطراب دور هستند. آنها ذهن خلاقتری دارند و روابط اجتماعی موفقتری دارند که این نشان از هوش جنسی بالای آنها دارد! انسانهای موفق در روابط جنسی از نظر شغلی و مالی نیز موفق تر از دیگران هستند، چون می توانند خود را مدیریت و در مسیر درست هزینه کنند.

اما واقعا هوش جنسی چیست؟

این هوش یعنی توانایی داشتن روابط جنسی موفق در زندگی که همیشه یکی از اساسی ترین توانایی های ذاتی انسان به شمار آمده است. در واقع تعریف هوش جنسی، به درک، هدایت و مدیریت نیاز جنسی گفته می شود تا علاوه بر برطرف کردن این نیاز ابتدایی، از آن در مسیری استفاده شود کهنتیجه آن رشد و بالندگی انسان است. منظور از هوش بالای جنسی این نیست که فرد تعداد ارتباط جنسی خود را بالا ببرد، بلکه باید از این نیروی فوق العاده در جهت سازندگی و اعتلای شخصیت خود استفاده کند.

اهمیت هوش جنسی چیست ؟

داشتن هوش بالای جنسی باعث می شود فرد قدرت زیادی داشته باشد، مثلا:

  • او می‌ داند که افراد جذاب و مطلوب از چه ویژگی‌ هایی برخوردار هستند
  • او می‌داند که اگر کسی را مطلوب ارزیابی می‌ کند، چگونه به وی نزدیک شود
  • او می‌ تواند بفهمد که چه کسانی به وی از نظر جنسی علاقمند بوده و یا اینکه شانس وصال با چه کسانی را هرگز نخواهد داشت

لازم به ذکر است که عدم هوش جنسی مناسب، منجر به بی اطلاعی از برخی باورهای رایج و نادرست و پیروی از آن ها می شود. بنابراین برای از بین بردن این ضعف لازم است که از نظر علمی اطلاعات کافی کسب کنیم، برای مثال، روش و مردان متفاوت است بر خلاف مردان که با انزال به می رسند، زنان پس از این که از نظر جنسی کاملا تحریک شدند و پس از اتمام عمل جنسی نیز از سوی همسر خود مورد دلجویی قرار گرفتند ارگاسم را تجربه می کنند.

بسیاری از افراد واقعا بدن خود را نمی شناسند، آنها نسبت به این که چگونه به یک محرک خاص واکنش نشان می دهند نظری ندارند. در عین حال برای پی بردن از جسم خود احساس شرم و حیا می کنند. پس بسیار مهم است که از خودمان بپرسیم در رابطه جنسی چه چیزی را دوست داریم و چه چیزی آزارمان می دهد بدین طریق بهتر به امیال جنسی خود پی می بریم.

همچنین بهبود مهارت های برقراری ارتباط با شریک زندگی بسیار حائز اهمیت است. اعتماد و خوب ارتباط برقرار کردن پایه و اساس هوش جنسی در یک رابطه هستند زیرا تنها بدین طریق می توان احساسات مشترک و مطلوبی را با شریک زندگی تجربه کرد.

راه های تقویت هوش جنسی چیست؟

اگر هوش جنسی پایینی دارید نگران نباشید، این هوش کاملا قابل ارتقاء بوده و با آموزش می توانید آنرا افزایش دهید.

در این مقاله به ۷ نکته اساسی درباره اینکه راه افزایش هوش جنسی چیست می پردازیم، شما عزیزان می توانید با مطالعه و اجرای این تکنیک ها هوش جنسی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

  1. به خود توجه کنید. داشتن یک ریتم منظم در تعداد رابطه های جنسی در ماه بسیار مهم می باشد. این ریتم باید منظم و دقیق باشد. به عنوان مثال اگر هفته ای دو مرتبه رابطه دارید، این تعداد را برای همیشه منظم نگه دارید
  2. در روابط جنسی بدون تعهد وارد نشوید. روابط جنسی بدون تعهد آستانه نگرانی و استرس شما را بالا می برد
  3. بهداشت جنسی را حفظ کنید. مراقب باشید به خاطر رابطه جنسی سلامت جسمانی شما به خطر نیافتد
  4. به هیچ وجه در خستگی رابطه جنسی برقرار نکنید. این کار را در بهترین شرایط روحی انجام دهید
  5. رابطه جنسی را مقدس بدانید. تقدس این رابطه موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود
  6. قبل از رابطه جنسی خودتان را تقویت کنید. اشتباه رایج افراد اینست که تقویت را به بعد از رابطه موکول می کنند. قبل از رابطه جسمتان را تقویت کنید
  7. از متنوع ترین استفاده کنید
  8. ثروتمند شوید، کار کردن و درآمد زایی کردن قدرت شما را در رابطه جنسی بالا می برد. ثروتمندان روابط جنسی موفق تری دارند
  9. هیچ وقت از سر اجبار یا بی میلی ارتباط جنسی نداشته باشید، اگر این حس را نسبت به رابطه دارید حتما مطلب را در ویکی روان مطالعه کنید
  10. یادتان باشد سکس تنها نیست، بلکه باید با همسرتان معاشقه کنید تا خود و او را برای نزدیکی جنسی آماده کنید
  11. تعداد رابطه را محدودتر اما کیفیت را بالا ببرید، اصلا به فکر نکنید اما باید عددی مشخص برای این کار در نظر بگیرید، مگر اینکه شرایط تغییر کند
  12. اگر میل جنسی کمی دارید، بهتر است با برای خود مشورت کنید. بیشتر این بی میلی ها به موضوعات روانی مربوط می شوند
  13. هر وقت احساس نیاز کردید سکس نکنید، بد نیست کمی فشار تحمل کنید چون باعث می شود انرژی داشته و فکرتان بیشتر کار کند!
  14. مردی که هوش بالای جنسی دارد حتما توجه ویژه ای به ارگاسم خانم ها دارد. خانم تان حتما باید ارگاسم را تجربه کند. لطفا خودخواه نباشید! 
  15. اگر به هر دلیل اختلال جنسی دارید آن را درمان کنید. به مرور زمان قوی می شود و بر دیگر بخش های زندگی تاثیر می گذرد
  16. شیوه تعامل با همسر (عشقتان) را تغییر دهید، در بند روزمرگی قرار نگیرید. مثلا از برای ابراز محبت استفاده کنید یا را امتحان کنید. خلاصه نزارید همه چیز به رختخواب ختم شود، حس خوبتان را منتقل کنید

جهت خرید و آگاهی  قیمت های محصولات داروخانه تیمار طب می توانید با شماره تماس 09024865544 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا