اقتصادی

واکنش وزارت جهادکشاورزی به خبر اتمام ذخایر کالاهای اساسی

جلال محمودزاده ، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ متأسفانه ذخیره راهبردی کالاهای اساسی مختلف در کشور فقط برای حدود 25 روز تا یک ماه کافی است. وی تأکید کرد: یکی از کالاهای اصلی نهاده های دامی است که تأثیر مستقیمی در تأمین شیر ، گوشت قرمز ، مرغ و تخم مرغ دارد و می تواند به راحتی منجر به تولید چنین محصولاتی شود.

ما برای 3 ماه آینده سهام ورودی دام داریم / برای 6 ماه سفارش ورودی دام ثبت کنید

این اظهارات بیان شد و حسن عباسی معرفت ، رئیس دفتر خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ، شرایط موجودی نهاده های دامی را به مناسب ارزیابی کرد.

وی گفت: به نظر می رسد مجلس و نمایندگان از آخرین آمار کالاهای اساسی در گمرکات و انبارها اطلاعات نادرستی داشته اند و از آنها بی اطلاع بوده اند.

عباسی معروف با تأکید بر اینکه در حال حاضر ذخایر نهاده های دامی در بهترین وضعیت است ، اظهار کرد: بیش از 4 میلیون و 300 هزار تن ورودی دام در بنادر کشور وجود دارد که بیش از سه ماه آینده می خواهیم.

وی گفت: میزان نیاز ماهیانه ورودی دام در کشور 1.7 میلیون تن است.

ما برای 3 ماه آینده سهام ورودی دام داریم / برای 6 ماه سفارش ورودی دام ثبت کنید

به گفته عباسی معروف؛ هر روز 90٪ نیاز به ورودی دام از انبارهای گمرک پاک و برای عرضه به بازار مصرف می شود.

وی گفت: با یک محاسبه ساده می توان دریافت که در حال حاضر 3 ماه ذخیره نهاده دام داریم.

رئیس دفتر خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از ثبت سفارش برای نهاده های دامی بیش از 10 میلیون و 370 هزار تن خبر داد.

عباسی معروف گفت: این میزان ثبت سفارش تا 6 ماه دیگر پاسخگوی نیاز کشور است.

وی گفت: این بدان معناست که علاوه بر اینکه تا 3 ماه آینده انبارهای دامی داریم ، سفارش تأمین این کالاهای اساسی نیز در 6 ماه آینده ثبت شده است.

223225

دکمه بازگشت به بالا