سلامت و تندرستی

وزارت بهداشت: داربی پایتخت به زمان دیگری موکول شود

وزارت بهداشت: داربی پایتخت به زمان دیگری موکول شود

رئیس گروه بهداشت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت توصیه کرد که دربی پایتخت 94 به دلیل ناسالم بودن هوا برای همه گروه ها به تعویق بیفتد.

عباس شاهسونی در مصاحبه با امروزنگار، با اشاره به دربی پایتخت پیش رو و برگزاری فردا در ساعت 16.30 گفت: با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا در تهران برای همه گروه ها در وضعیت ناسالم قرار دارد ، بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال در این شرایط ، گرچه تماشاچی ندارد ، اما از آنجا که شرایط کیفیت هوا برای سلامتی بازیکنان بسیار خطرناک است ، بنابراین توصیه می شود این بازی را در شرایط آب و هوایی بهتر اجرا کنید.

وی گفت: یکی از اولین توصیه ها در مورد آلودگی هوا بستن فعالیت های ورزشی در فضای باز است.

شاهسونی تأکید کرد: بنابراین ، با توجه به اینکه در صورت آلودگی هوا ، فعالیت های ورزشی برای سلامتی بازیکنان خطرناک است ، بهتر است این بازی را به زمان دیگری موکول کنید شرایط آلودگی هوا. “

وی گفت: در عین حال اگر قرار است مسابقات در کلانشهرهایی مانند اراک ، کرج ، اصفهان ، مشهد و … برگزار شود ، بهتر است به دلیل آلودگی هوای کلانشهرها ، این مسابقات برگزار نشود.

شاهسونی گفت: اولین توصیه وزارت بهداشت این است که حتی اگر هوا برای گروه های حساس ناسالم باشد ، نباید فعالیت های ورزشی در فضای باز انجام شود ، نیازی به گفتن نیست که اکنون هوا برای همه گروه ها ناسالم است و در برخی ایستگاه ها بسیار خوب این ناسالم است ، انجام بازی برای سلامتی بازیکنان بسیار خطرناک است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا