سلامت و تندرستی

ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

گزارش شده است که یک سویه جدید از ویروس کرونا در مناطقی از انگلیس به جز ایرلند شمالی 70 درصد مسری تر از نوع اصلی و رایج ویروس آلوده به Covid-19 است.

به گزارش امروزنگار ، علی رغم این واقعیت که کشورهای اروپایی از هلند تا بلژیک و ایتالیا اقدامات جدیدی را برای کاهش سفر با انگلیس در نظر گرفته اند ، نگرانی عمومی و س andال وجود دارد که آیا ویروس کرونا نوع جهش یافته ای دارد و همچنین بیشتر سازنده ، باعث نوع شدیدتری می شود. آیا بیماری Covid-19 در بیماران رخ می دهد؟ به هر حال ، آیا جهش به این معنی است که واکسن های یافت شده علیه Covid-19 بی اثر هستند؟

سوزان هاپکینز ، متخصص مرکز بهداشت عمومی انگلیس ، به Sky News گفت که ویروس جدید ، معروف به VUI-202012/01 ، دارای ترکیب ژنتیکی کاملاً مشخص است که در دانمارک و استرالیا همراه با انگلیس شناخته شده است. است. به گفته وی ، این ویروس شباهت زیادی به سویه های جهش یافته ویروس کرون دارد که در آفریقای جنوبی و هلند نیز گزارش شده است.

هاپکینز توضیح داد که این نوع ویروس کرونا برای اولین بار در ماه سپتامبر گذشته در بدن این بیماری مشاهده شد ، اما توالی کامل ژنوم آن در ماه نوامبر شناسایی شد. به گفته وی ، این نوع ویروس کرونا در ابتدا هیچ ویژگی خاصی از خود نشان نداد و به همین دلیل ، محققان آن را به عنوان یکی از جهش های بسیاری در نظر گرفتند که معمولاً ویروس ایجاد می کند و سپس می میرد.

“اما در اواخر ماه نوامبر ، محققان س wereال می کردند که چرا ، علیرغم افزایش محدودیت های عمومی ، گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کاهش نمی یابد. “این امر منجر به تحقیقات دقیق بالینی ، رفتاری و اپیدمیولوژیک و تعیین توالی ژنوم ویروس قرنیه شده است و مشخص شده است که یک کلون جدید از ویروس کرونا در آن مناطق در حال گسترش است.”

به گفته هاپکینز ، نتایج این مطالعه که در تاریخ 18 دسامبر برای دولت انگلیس صادر شد ، نشان می دهد که نوع جدید ویروس کرونا به طور فزاینده ای مسری شده است.

وی گفت: مدل سازی کالج امپریال لندن امکان مقایسه ماهیت مسری این گونه با گونه های قبلی را فراهم کرده است که 70 درصد از آن برای نشان دادن میزان افزایش میزان انتقال آن ناکافی به نظر می رسد. با این حال ، این نرخ در جنوب شرقی انگلیس 43 درصد و در شرق و شرق انگلستان به ترتیب 62 و 59 درصد بود.

هاپکینز خاطرنشان کرد ، با توجه به عدم افزایش قابل توجه در مرگ و میر ناشی از بیماری Covid-19 در هفته های اخیر ، ویروس جدید خطرناک تر از کشنده نیست. همچنین هیچ مدرک قطعی مبنی بر دشوارتر بودن درمان ویروس یا مقاومت ویروس در برابر واکسن کرونا وجود ندارد.

“علیرغم این واقعیت که واکسن ها معمولاً سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند ، که با نوع موتا ویروس مبارزه می کند ، وی خاطرنشان کرد که نتایج قطعی در مورد اثرات واقعی ویروس عروق کرونا طی دو هفته آینده بیشتر خواهد بود و نتایج تحقیق New Imperial را شناسایی می کند کالج لندن و تعدادی از موسسات همکار در این دانشگاه.

در همین حال ، ایوان برنی ، معاون آزمایشگاه شناسایی بیومولکولی اروپا به گاردین گفت که اگر شدت جدید ویروس کوروویروس تأثیر زیادی بر شدت بیماری داشته باشد ، تاکنون شواهدی وجود دارد.

برنی افزود با وجود افزایش چشمگیر شیوع ویروس ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش چشمگیری نداشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که واکسن ها در حال آزمایش بر علیه انواع مختلف ویروس ها هستند و در حال حاضر دلیلی برای بی اثر بودن واکسن Covid-19 وجود ندارد.

پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد بهداشت دولت انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت که در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا جدید یا بی اثر بودن واکسن ها و درمان های مصوب وجود ندارد.

فدریکو جورجی ، محقق دانشگاه بولونیا که تحقیقات خود را بر روی لایه های جهش یافته ویروس کرونا در یک سال گذشته متمرکز کرد ، به ساینس دیلی گفت که درمان های فعلی Covid-19 ، از جمله واکسن ها ، می تواند علیه انواع ویروس موثر باشد.

به گزارش یورونیوز ، این اولین بار نیست که ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی جهش پیدا می کند. تا به امروز ، حداقل هفت سویه ویروس جهش یافته در سراسر جهان شناسایی شده است ، اما آنچه که نژاد جدید را مهم می کند ، میزان انتقال آن بالا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا