اقتصادی

پرواز شاخس های بورسی در آمریکا

شاخص های اصلی سهام ایالات متحده به شدت افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ ، بحث در مورد چگونگی و میزان بسته جدید حمایت بیماری کرونا در ایالات متحده همچنان بر روند تجارت تأثیر دارد. دموکرات ها طرفدار تزریق نقدینگی بیش از حد به اقتصاد هستند. به گفته آنها ، پرداخت های نقدی باید از 1200 دلار در ماه به 1800 دلار در ماه افزایش یابد ، كه دموكرات ها توصیه می كنند 450 دلار در هفته باشد به جای یك بار در ماه برای پرداخت های چهار هفته. اما جمهوری خواهان موافقت می کنند یارانه های نقدی مستقیم را با نرخ کمتری و البته پرداخت های ماهانه (یک باره) پرداخت کنند.

در هفته های اخیر ، روش و اندازه بسته حمایتی جدید یکی از موضوعات اصلی اختلاف نظر بین رهبران احزاب دموکرات و جمهوری خواه بوده است و کنگره و دولت با بسته های پیشنهادی طرف مقابل مخالفت کرده اند. وزیر خزانه داری استیون منوچه با نانسی پلوسی رئیس کنگره برای یافتن راه حل موقت با برخی پیشرفت ها ملاقات کرد ، اما رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که گفتگوها با کنگره به حالت تعلیق درآمده است.

این اختلاف نظرها به حساسیت ها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر افزوده است ، زیرا هر دو طرف در صورت پیروزی رویکردهای مختلفی را اتخاذ می کنند.

لورتا مستر ، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در کلیولند ، گفت: “حتی بدون بسته های پشتیبانی بیشتر ، بهبود اقتصادی ادامه خواهد یافت ، اما به طور قابل توجهی کند خواهد شد.” بسیار ناامید کننده است که ما هنوز نتوانسته ایم در مورد بسته جدید به توافق برسیم. با این وجود بانک مرکزی کارهای زیادی انجام داده است و نرخ بهره بسیار پایین فرصتی طلایی را برای تأمین نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها فراهم کرده است.

بهبود تدریجی رشد اقتصادی و بازگشت فعالیت در کشورهای مختلف نتوانسته است وضعیت بحران پیش از کرونا را معکوس کند و انتظار می رود سطح فعالیت اقتصادی تا پایان سال آینده باقی بماند. حداقل و به میزان کمتری نسبت به آغاز بحران کرونا. و اگر واکسن موثری علیه بیماری عروق بیماری کرونا قلب معرفی نشود ، می تواند طولانی تر باشد.

در پیامی که می تواند نیاز به رویکرد بازار محورتر را نشان دهد ، فدرال رزرو از اعضای کنگره خواست تا با بسته های محرک جدید موافقت کنند. این درخواست پس از اختلاف نظر بین مقامات بین دو طرف اصلی ایالات متحده یافت که جایگزینی مناسب برای اسکناس 3 تریلیون دلاری قبلی است که آن هم منقضی شده است.

پاول با اشاره به پیشرفت های اخیر در ایجاد اشتغال و افزایش هزینه های مصرف کننده و مشاغل گفت: “اکنون زمان ترک شتاب دهنده نیست ، زیرا این امر روند احیای مجدد را احیا می کند.” اقتصاد ضعیف شده و مشکلات اجتناب ناپذیری را برای مشاغل و مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. من باید برای شما توضیح دهم که حتی اگر ما به تأمین بودجه بیش از حد ادامه دهیم ، پول هدر نمی رود ، به همین دلیل روند بهبود اقتصاد و سرعت رشد سریعتر خواهد بود.

با این حال ، وضعیت به طور کلی منفی نیست و نشانه هایی از خوش بینی برای آینده وجود دارد: در حالی که سرعت ایجاد شغل در بزرگترین اقتصاد جهان کند شده است ، اخبار بازار کار ایالات متحده همچنان امیدوار کننده است: نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان سپتامبر دوباره سقوط کرد و به 7.9 درصد رسید. نرخ بیکاری که 0.5 درصد کمتر از ماه قبل بود ، کمترین میزان پنج ماه در کشور است.

با نزدیک شدن به زمستان ، نگرانی در مورد شروع موج جدیدی از تلفات بیماری کرونا افزایش می یابد. سازمان بهداشت جهانی نسبت به دو برابر شدن تعداد قربانیان بیماری کرونا هشدار داده و گفته است که تنها راه مقابله موثر با این بیماری اتحاد جهان است. این سازمان همچنین با اشاره به احیای مجدد شیوع بیماری کرونا در اروپا ، گفت که وضعیت در ایالات متحده و آمریکای لاتین همچنان وخیم است.

تاکنون بیش از 36 میلیون و 297 هزار و 732 مورد عروق بیماری کرونا گزارش شده است و یک میلیون و 58 هزار و 128 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایالات متحده با 216387 ، برزیل با 147759 ، هند با 105،552 ، مکزیک با 82348 و انگلستان با 42،515 بوده است. .

بورس سهام ایالات متحده

در وال استریت ، همه شاخص ها صعودی بودند تا اینکه هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز گذشته بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 2.11 درصد بالاتر از روز گذشته در 28357.40 واحد بسته شد.

شاخص S&P 500 با رشد 1.87 درصدی به 3423.74 واحد رسید ، در حالی که شاخص مهم دیگر سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite ، با 1.94 درصد بسته شدن در 11371.09 واحد بسته شد.

تام لی ، کارشناس امور مالی در ایالات متحده گفت: “من فکر می کنم تاجران تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همچنان نگران باشند ، زیرا این دو شرکت کننده کاملاً متفاوت در مورد تجارت و اقتصاد و در نتیجه بازارها هستند.” مشاوران جهانی جمع آوری کمک مالی. پاسخ های مختلف با افزایش یا کاهش شانس پیروزی بایدن و ترامپ نشان داده خواهد شد.

بورسیه های تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن “Fetsy 100” 0.06٪ پایین تر از روز گذشته بسته شد و در 5946.25 واحد بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان با افزایش 0.17 درصدی به کار خود پایان داد و در سطح 12928.57 واحد قرار گرفت و شاخص “کک 40” در بورس پاریس با کاهش 0.27 درصدی از سطح بسته 4882 واحد. .د در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 0.38 درصدی به 6910.10 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

در بورس های سهام آسیا ، شاخص ها عملکرد متفاوتی داشتند. شاخص Nikkei 225 بورس سهام توکیو ژاپن با 0.05 درصد افت به 23422.88 واحد رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ با افزایش 1.09 درصدی به 24242 دلار و 86 سنت نزدیک شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.1 درصد افت کرد و در 4587.40 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S 200 بورس سهام سیدنی با رشد 1.25 درصدی و در 6036.38 واحدی بسته شد. در میان سایر شاخص های اصلی آسیایی ، Topix ژاپنی صعودی بود.

اولا

در بازار طلای سیاه روند قیمت رو به کاهش بود. بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با افت 0.52 درصدی به 40.05 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت برنت دریای شمال با 0.47 درصد افت به 42 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت هر اونس طلا با افت 0.38 درصدی نسبت به روز گذشته به سطح 1886.26 دلار رسید. هر اونس نقره با رشد 0.17 درصدی معادل 23.91 دلار معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا