عمومیمعرفی کسب و کار

پلی یورتان پایه اب

با توجه به محدودیت های جهانی در استفاده از ترکیبات آلی فرار به دلیل گنجاندن آنها در جو، امروزه محصولات دوستدار محیط زیست در بین شرکت ها بسیار محبوب شده اند. فن‌آوری‌ها و روش‌هایی که استفاده از مواد آلی فرار را به حداقل می‌رسانند نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در بین محصولات و روش هایی که استفاده از مواد آلی فرار را کاهش می دهد، آب به دلیل کم هزینه بودن، ایمنی و غیر سمی بودن و سازگاری بالا با محیط و در منطقه خود، راندمان بسیاری از واکنش های آلی را افزایش می دهد و بهترین انتخاب است. برای استفاده. سنتز و تولید محصولات شیمیایی.

ویسکوزیته دیسپرس کننده های پلی یورتان پایه آب ربطی به وزن مولکولی آنها ندارد و این چیزی است که آنها را از سایر پلی یورتان ها متمایز می کند. بنابراین، فرآیند خشک کردن می تواند به راحتی مواد پخش کننده با محتوای جامد بالا تولید کند. پخش کننده یک سیستم کلوئیدی دو فازی است که از اجزای پلی اورتان در یک محیط آبی تشکیل شده است. اکثر گروه های اسید و نیتروژن نوع سوم خنثی هستند و اساس مراکز جریان در آب را تشکیل می دهند. اخیراً روش جدیدی (روش امولسیون دو مرحله ای) برای سنتز پلی یورتان های پایه آب پیشنهاد شده است که در آن توزیع اندازه ذرات به دقت کنترل می شود زیرا اندازه ذرات تعیین کننده خواص اساسی مانند ویسکوزیته و جامدات در این پلی یورتان ها است. . این پلی یورتان های جامد بالا حجم و زمان راکتورها را افزایش می دهند و زمان ساخت فیلم را کاهش می دهند.

توزیع کنندگان پلی یورتان در آب (WPUD) بیشترین استفاده صنعتی و تجاری از پلی اورتان را دارند. نوع و مقدار پلیول و ایزوسیانات بر طول زنجیره و مقدار مواد جامد در دیسپرس کننده های حاصل تأثیر می گذارد و کاربرد این مواد را در کاربردهای مختلفی مانند چسب، پوشش، رنگ های اولیه آبی، جوهر چاپ و غیره تعیین می کند، به طوری که هر کدام در زمینه های مختلف قابل استفاده است. در ادامه، سه حوزه اصلی کاربرد رزین پلی یورتان پایه آب را مورد بحث قرار خواهیم داد.

چسب های پایه آب

در مقایسه با چسب های پلی یورتان بر پایه حلال، چسب های پلی یورتان پایه آب دارای مزایایی مانند عدم سمیت، دمای فعال سازی پایین، استحکام چسبندگی بالا و مقاومت در برابر رطوبت هستند. این چسب ها به راحتی بر روی لایه زیرین اعمال می شوند و پس از فعال شدن، قدرت چسبندگی بالایی دارند. با این حال چسب های WPU هنوز بازار و جایگاه خوبی در زمینه چسب های فشاری ندارند. این چسب ها کاربردهای مختلفی در صنعت نساجی، دکوراسیون داخلی و مبلمان منزل دارند.

به عنوان مثال، در صنعت پوشش تخته ام دی اف (که چسب غشایی خلاء نامیده می شود)، چسب های PU پایه آبی، یک جزئی بوده و به راحتی قابل اجرا و با کمترین انرژی و هزینه در مقایسه با چسب های پایه حلال هستند. کاربرد گسترده چسب WPU در صنعت کفش برای چسباندن کف کفش به کامپوزیت های PVC است. در صنعت نساجی نیز از این چسب ها برای تولید چرم مصنوعی استفاده می شود

پوشش آبی و رنگ پایه

پلی اورتان های سیماب رزین به طور گسترده در صنعت رنگ آمیزی و پوشش استفاده می شوند، زیرا دارای خواص منحصر به فردی مانند چسبندگی به بسیاری از فلزات، پلاستیک، چوب و مصالح ساختمانی، مقاومت مکانیکی و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند.

در گذشته، به پلی یورتان های مبتنی بر حلال که از حلال های مختلفی در سنتز آنها استفاده می شود، علاقه زیادی وجود داشته است. با این حال، افزایش قیمت حلال ها و نگرانی های زیست محیطی، محققان را به استفاده از آب به عنوان جایگزینی برای حلال های آلی علاقه مند کرده است. علاوه بر این، هنگام استفاده از این مواد در دکوراسیون داخلی، مصرف کنندگان تمایل دارند مواد غیر سمی و بی بو را ترجیح دهند که این امر از طریق رنگ ها و پوشش های پلی اورتان آبی غیر سمی که حاوی حلال های آلی نیستند امکان پذیر است. کارایی. علاوه بر استفاده از این پوشش ها به عنوان ساینده، از پوشش های پایه آبی نیز به دلیل مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا برای جلوگیری از خوردگی چوب و فلز استفاده می شود. در صنعت نساجی، پوشش های پلی یورتان پایه آب به طور گسترده در تولید پارچه های چادر، پوشاک و محصولات نساجی ضد آب استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا