سلامت و تندرستی

پیشنهاد برگزاری محدود و یا تعویق راهپیمایی اربعین تا یکسال دیگر

رئیس گروه واکنش های سریع کرونا با تأکید بر لزوم تصمیم گیری های استانی برای کنترل بیماری ، درباره راهپیمایی اربعین گفت: “پوشش واکسیناسیون در کشور ما و عراق با متوسط ​​جهانی فاصله زیادی دارد و مطمئناً این یک سال بهتر است که در زمینه سلامت کار می کند. “ما راهپیمایی اربعین را به شدت محدود می کنیم یا آن را به یک سال دیگر موکول می کنیم.

در مصاحبه با امروزنگار ، دکتر حمید سوری وی در مورد عواملی که باعث موفقیت حکومت کرونا در استان سیستان و بلوچستان شد ، گفت: عوامل متعددی در این موفقیت نقش داشتند. حضور مستمر در استان ، اصلاح دستورالعمل های بهداشتی بر اساس شرایط محلی استان ، همکاری و مشارکت خوب بخش ها ، استفاده از بسیج ، سپاه ، ارتش و سازمان های مردم نهاد ، تشخیص فعال بیماری ها ، تقویت کنترل تردد ، به ویژه تردد مرزی ، بزرگترین واکسیناسیون ، فرهنگ و آموزش مردم با همکاری رهبران مذهبی شیعه و سنی ، ایجاد پایگاه عملیاتی با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی ، نظارت و ردیابی تمام افراد آلوده ، تراز بیماران در بیمارستان برای کاهش بار و غیره موفق شد. عملیات در استان سیستان و بلوچستان

وی گفت: نظارت ، پایش و ارزیابی روزانه مداخلات کمک بزرگی به ما کرده و منجر به اقدامات و ابزارهای همگن ما شده است. این اقدامات باعث کاهش گردش ویروس در جمعیت شده است. نسبت مثبت ها به تعداد کل آزمایش های انجام شده حدود 55 درصد بود و این عدد به زیر 15 درصد رسید زیرا سعی کردیم جلوتر از ویروس حرکت کنیم تا بتوانیم با افزایش تعداد آزمایش ها ، موارد را سریعتر شناسایی و کنترل کنیم. از سوی دیگر ، تیم های سیار برای مناطق محروم و حومه ایجاد شده است.

سوری در پاسخ به این س whetherال که آیا می توان تجربیات موفق سیستان و بلوچستان را در استان های دیگر کشور نیز تکرار کرد یا خیر ، گفت: قطعاً امکان پذیر است. یکی از عواملی که در موفقیت برنامه ها نقش داشت ، اصلاحاتی بود که توسط نماینده مجاز وزیر بهداشت در فرآیندهای لازم انجام شد ، که موفق ترین آنها موفقیت تغییرات محیطی بود. اگر در سایر استانها امکان تصمیم گیری در مورد شرایط محلی آن استان وجود داشته باشد ، مطمئناً موفق خواهیم شد.

وی گفت: من معتقدم دوران نشستن در اتاق های بسته و تصمیم گیری برای همه نقاط کشور به پایان رسیده است ، به ویژه اینکه کشور ما دارای آب و هوای بالا ، تنوع جمعیتی و فرهنگی و الگوهای اپیدمی در هر نقطه از کشور است. الگوی متفاوت و یکسان نیست ما باید براساس اصول کلی کنترل اپیدمی در مورد تصمیمات محلی بیندیشیم و عمل کنیم ، و این مستلزم آن است که استانها اختیارات بیشتری برای تصمیم گیری در مورد شرایط همه گیری داشته باشند.

وی گفت: “به جای تمرکز بر واکسیناسیون در جمعیت های بزرگتر ، بهتر است گروه های پرخطر و کسانی که بیشترین میزان عفونت ، بستری شدن و مرگ و میر را دارند مورد هدف قرار بگیریم.” این افراد لزوماً در همه نقاط کشور یکسان نیستند ، بنابراین باید ارزیابی ریسک انجام شود و در راستای ارزیابی خطر برای این موارد ، ما باید گروه ها را اولویت بندی کرده و سعی کنیم پوشش واکسیناسیون را دریافت کنیم. نزدیک به 100 in در این گروه ها

وی در مورد پنجمین قله تاج گفت: تا زمانی که دو دوره بیماری سپری نشده باشد و در این دو دوره شاهد کاهش موارد نباشیم نمی توانیم قضاوت کنیم. اکنون نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد اوج پنجم روند کاهش یافته است ، اما برای قضاوت زود است. از سوی دیگر ، وقوع قله ششم به رفتار ، برنامه ها و سیاست های ما بستگی دارد. اگر بخواهیم تسلیم بیماری شویم ، قله های ششم ، هفتم و … نیز وجود دارد ، اما همانطور که در قله های سوم و چهارم کشف کرده ایم ، به طور طبیعی می توان قله ها را تا ارتفاع قله ها و قله های آنها گسترش داد. عود.

اپیدمیولوژیست راهپیمایی اربعین گفت: “این بیماری در اثر قرار گرفتن انسان در معرض عوامل بیماری زا و ویروس ها ایجاد می شود. هرچه تراکم و دفعات مواجهه بیشتر باشد و کنترل بیماری و اپیدمی کمتر باشد ، احتمال انتشار آن بیشتر است. به یک معادله منطقی نیاز است . “در مورد ریسک و منفعتی که به دست خواهیم آورد فکر کنید. اگر خطر برای ما بیشتر از منفعی است که قرار است دریافت کنیم ، مطمئناً این اقدام باید محدود یا متوقف شود. برای ارزیابی اینکه آیا این تهدید مردم را تهدید می کند یا خیر ، باید ارزیابی خطر انجام شود. پوشش واکسیناسیون کشور ما و عراق با متوسط ​​جهانی فاصله دارد و مطمئناً من به عنوان فردی که در زمینه بهداشت فعالیت می کند ، معتقدم بهتر است امسال راهپیمایی اربعین را محدود کرده یا آن را برای یک سال دیگر به تعویق بیندازیم تا همه گیری بزرگتر شود.

وی گفت: ویروس کرونا ویروس همیشه در حال تغییر است. که مسلم است و ما می دانیم که جهش دلتا یکی از خطرناک ترین جهش ها است ، اما پاسخ جوامع به نسخه های مختلف متفاوت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا