اقتصادی

چرا استادکاران فرش ایرانی راهی کشورهای همسایه می‌شوند؟

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف افزایش قیمت مواد اولیه، بی ثباتی نرخ ارز و تصویب تعهدات ارزی را کاهش صادرات فرش و خروج بافندگان و استادکاران ماهر نجار به کشورهای همسایه را ناشی از کمبود دانست. عشق به هنر فرش دستباف

عبدالله بهرامی در گفت وگو با امروزنگار، اظهار کرد: در سال های اخیر عدم حمایت از فرش دستباف باعث کاهش تولید و عدم تمایل بافندگان به ماندن در این صنعت هنری شده است، نرخ ارز، تورم و ارز خارجی بانک مرکزی. فرمان مبادله تعهد کاهش صادرات.

وی با بیان اینکه اکثر کارخانجات فرش دستباف به دلیل شرایط فعلی در رکود هستند، از مسئولان خواست برای حمایت از این کالای لوکس چاره اندیشی کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف همچنین به خروج استادکاران فرش از کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل بی مهری فرش دستباف در سال های اخیر، بسیاری از استادان طراحی فرش و قالی بافان ماهر پس از مراجعه به همسایه ها دچار این موضوع شده اند. کشورها. “

بهرامی گفت: اگر قبلاً شرکت کنندگان فقط از طرح‌های ما استفاده می‌کردند، اکنون صاحبان هنر و طراحی صاحب آن هستند و با گذشت استادان، فرهنگ و هنر ایرانی به شرکت‌کنندگان و هدیه‌ای دیگر به آنها اهدا می‌شود.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری تعاون، فرش دستباف را در ایجاد اشتغال و ارزآوری موثر دانست و گفت: صنعت فرش دستباف دارای مولفه های اقتصاد مقاومتی است و در جلوگیری از مهاجرت شهرنشینان به شهرها موثر است. و حومه شهر.» باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا