عمومیمعرفی کسب و کار

چرا زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است؟

انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی شناخته شده است و انگلیسی زبان رسمی بسیاری از ابرقدرت ها است. اکنون همه در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، دانستن زبان انگلیسی برقراری ارتباط با افراد دیگر کشورها را برای شما آسان تر می کند.

اما چرا انگلیسی یک زبان بین المللی است؟ چرا زبان انگلیسی در زندگی روزمره شما مهم است؟ چرا انگلیسی یک زبان بین المللی است؟ در این مقاله به دلایل انتخاب زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی می پردازیم.

چرا انگلیسی یک زبان بین المللی است؟

نیاز به داشتن یک زبان بین المللی زمانی احساس می شد که مردم کشورهای مختلف با زبان های مختلف به راهی برای برقراری ارتباط نیاز داشتند. به همین دلیل کشورهای مختلف تصمیم گرفته اند زبانی آسان با گویش راحت انتخاب کنند و این زبان عبارت است از; زبان انگلیسی.

اما این تنها دلیل انتخاب انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی نبود. انگلستان کشوری قدرتمند بود و همانطور که همه می‌دانند انگلیسی‌ها در صنعت دریانوردی مهارت داشتند و همین امر باعث شد که به نقاط مختلف جهان سفر کنند، تجارت کنند و در آن سفرها کشورهای ضعیف‌تر را فتح و منابع آن کشور را استعمار کنند. . .

در نتیجه روز به روز بر قدرت این کشور افزوده می شود و  تدریس زبان انگلیسی در حال گسترش است. کشورهای بزرگی مانند آمریکا، استرالیا، هند و کانادا مستعمره بریتانیا بودند و پس از استقلال، انگلیسی زبان رسمی در کشورهای آنها باقی ماند.

زمانی که قاره آمریکا کشف شد، تعداد زیادی مهاجر از انگلستان وارد قاره آمریکا شدند و انگلیسی به عنوان زبان رسمی این کشور انتخاب شد. در واقع، حکومت بریتانیا تأثیر زیادی در گسترش این زبان در سراسر جهان داشت.

امروز آمریکا به یک ابرقدرت تبدیل شده و بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان را در اختیار دارد و بیشتر مذاکرات دنیا اعم از تجاری و نظامی با آمریکاست.

همچنین سازمان ملل متحد در آمریکا واقع شده است و این سازمان زبان کشور خود را به عنوان زبان بین المللی معرفی کرده است. همه این دلایل برای بین المللی کردن زبان انگلیسی و گرد هم آوردن مردم در سراسر جهان گرد هم آمده اند.

آیا انگلیسی یک زبان بین المللی مناسب است؟

جدای از بحث های تاریخی و تأثیر سیاسی و اقتصادی زبان انگلیسی، این زبان به دلیل ماهیت و ویژگی آن انتخاب شد. این شامل:

1. دستور زبان ساده دارد. یکی از مزیت های زبان انگلیسی نسبت به بسیاری از زبان ها این است که جنسیت کلمات را مشخص نمی کند. زبان هایی مانند آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی همگی دارای جنسیت هستند و یادگیری جنسیت کلمات زمان زیادی می برد، اما انگلیسی چنین ویژگی را ندارد.

انگلیسی نسبت به سایر زبان ها صرف فعل و اسم کمتری دارد. در زبان فرانسه هر فعل اشکال متفاوتی دارد یا در آلمانی هر فعل 16 شکل مختلف دارد. اما در زبان انگلیسی این فعل در سه زمان مختلف استفاده می شود و زمان بسیار ساده ای دارد.

2. واژگان زبان انگلیسی از هر زبان دیگری متنوع تر و غنی تر است. فرهنگ لغت آکسفورد می گوید احتمالاً انگلیسی کلمات بیشتری نسبت به اکثر زبان های مشابه در جهان دارد. دلیل آن تاریخی است.

زبان انگلیسی در اصل یک زبان آلمانی و هلندی بود، بنابراین زبان انگلیسی بخش عمده ای از دستور زبان و واژگان خود را با زبان های آلمانی و هلندی به اشتراک می گذارد.

پس از حمله نورمن ها به انگلستان و تسخیر آن در سال 1066، زبان انگلیسی به شدت تحت تأثیر فرانسوی آنگلو نورمن قرار گرفت و برای مدت طولانی زبان طبقه حاکم و کلیسا بود، کتاب ها و آثار عملی نوشته شد. . در این زبان

اگرچه فرانسوی آنگلو نورمن به تدریج از بین رفت، اما تأثیر شگفت انگیزی بر واژگان انگلیسی گذاشت، زیرا بسیاری از کلمات لاتین و فرانسوی وارد این زبان شدند. آکسفورد همچنین می گوید که ترکیب این زبان ها به این معنی است که انگلیسی واژگان بیشتری نسبت به آلمانی یا لاتین دارد.

امروزه نیز کلمات زیادی به زبان انگلیسی اضافه شده است و به دلیل اینکه انگلیسی یک زبان بین المللی است، از کلمات سایر زبان ها نیز استفاده می شود.

3. زبان انگلیسی از نظر گرامری صحیح و قابل انعطاف است. زبان انگلیسی اصلا گرامر ندارد و در مقایسه با گرامر فرانسوی و آلمانی آسان است. در زبان انگلیسی، اسم ها جنسیت ندارند، صفت ها فقط یک شکل دارند و افعال به صورت ساده استفاده می شوند.

اکثر کلمات انگلیسی می توانند هم اسم و هم فعل باشند و عملکرد کلمه فقط بسته به نوع جمله تغییر می کند. همچنین می توانید با افزودن پسوند و پیشوند کلمات جدید ایجاد کنید. بنابراین نتیجه می گیریم که دستور زبان انگلیسی بسیار انعطاف پذیر و ساده است.

4. انگلیسی رسمی تفاوت زیادی با انگلیسی غیر رسمی ندارد. در بیشتر زبان های دنیا، شکل نوشتاری و فرم گفتاری رسمی تفاوت چندانی با شکل روزمره و فرم گفتاری معمولی ندارد.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما در مقایسه با زبان خودمان یا زبان های دیگر، شکل رسمی و شفاهی با هم تفاوتی ندارد و همچنین کلمات یا دستور زبان متفاوتی وجود ندارد.

دلایل بالا برای انتخاب انگلیسی به ساختار آن مربوط می شود، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است ظریف اما موثر باشد و باعث شود ناخودآگاه به این زبان روی بیاوریم.

دکمه بازگشت به بالا