سلامت و تندرستی

چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

به نقل از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفر پیدا کردیم ، باید بدانیم که آیا این درست است که این نشانه زندگی است.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان با استفاده از آرایه بزرگ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی ، حدود 55 کیلومتری سطح ناهید ، از کشف فسفر در جو زهره خبر دادند. داده های رادیویی نشان می دهد که نور در امواج میلی متر متناظر با غلظت فسفر ، که 20 قسمت در میلیارد در جو است ، جذب می شود.

متخصصان نجوم فسفر (مخلوط سمی هیدروژن و فسفر) را به عنوان سیگنال بالقوه برای حیات در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب است بدانید که فسفین همچنین موجوداتی در کره زمین تولید می کند.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان مولکولی در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و یکی از نویسندگان مطالعه تشخیص فسفر ، گفت: “خوشبختانه ، زندگی بی هوازی فسفر کاملاً تولید می شود.” اما این گاز باید در فضای سخت و اسیدی زهره تجزیه شود.

در نتیجه ، محققان به این نتیجه رسیده اند که باید مکانیسمی برای تأمین مجدد گاز وجود داشته باشد که نشان دهنده تولید بیولوژیکی ناشناخته یا فرآیند شیمیایی باشد که دانشمندان هنوز توضیح نداده اند. محققان به طور آزمایشی نشان داده اند كه برخی از میكروبها در هوا می توانند در جاهایی از جو كه فسفر یافت می شود زنده بمانند – جدا از فشارهای فشاری و دمای سوزان سطح سیاره.

قبل از بررسی جدی این احتمال ، دانشمندان مشتاق هستند بدانند که آیا فسفر واقعاً در ناهید وجود دارد ، زیرا برخی از محققان همچنان در این امر تردید و اطمینان ندارند.

متیو پاسک ، بیوشیمی دان کیهانی در دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا ، گفت: “این سو susp ظن تا حدی به این دلیل است که محققان فقط یک خط جذب فسفر را در داده های خود شناسایی کرده اند ، بنابراین باید توسط محققان دیگر تأیید شود.” کردن

اکنون ستاره شناسان امیدوارند با استفاده از تلسکوپ های دیگر روی زمین این موضوع را ردیابی کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد مشاهدات خود را با همکاری سوزا-سیلوا به اشتراک بگذارد ، گفت: “ما از دو ابزار استفاده خواهیم کرد.” یکی از این ابزارها در کیت تلسکوپ مادون قرمز NASA در هاوایی است. ابزار دیگر رصدخانه مادون قرمز Stratospheric Observatory ناسا است.

رصدخانه مادون قرمز استراتوسفر ، که به SOFIA نیز معروف است ، نام رصدخانه آنتن است. این رصدخانه که به طور مشترک در اختیار مراکز هوافضای آلمان و ناسا است ، بر روی یک هواپیمای بوئینگ 747 SP نصب شده و دارای یک بازتابنده 2.5 متری است که برای رصد آسمان در محدوده 1 تا 655 میکرومتر طراحی شده است.

مشاهدات در طیف های مادون قرمز و سایر طیف ها به دانشمندان اجازه می دهد تا به دنبال سایر خطوط جذب مرتبط با فسفر باشند و راهی برای تأیید وجود آنها پیدا کنند. آنها می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محل قرارگیری فسفر و نحوه تغییر سطح آن در طی روزها و هفته ها ارائه دهند. دیتمن و دیگر محققان امیدوار بودند که زهره را در ژوئیه سال 2020 ببینند ، اما با شیوع ویروس کرونا تاخیر به وجود آورد.

دیتمن گفت: “ما امیدواریم كه در آینده اطلاعات جدیدی بدست آوریم.”

دانشمندان علاوه بر مطالعه زمین ، برای کشف سیارات دیگر نیز بسیار تلاش کرده اند. سه مأموریت برای پروازهای نزدیک به زهره در ماه های آینده برنامه ریزی شده است. این مأموریت ها شامل فضاپیمای BepiColombo آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن به دور مدار مرکوری و خورشیدی آژانس فضایی اروپا و مدارگرد خورشیدی پارکر ناسا هستند که هر دو به دور خورشید می چرخند. آنها هستند ، خواهند شد.

مشاهده این فضاپیماها مفید است زیرا محدود به جو زمین نیستند. البته لازم به ذکر است که این کاوشگرها برای مشاهده سیاره هایی مانند سطح عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها به اندازه کافی حساس هستند که بتوانند فسفین را در جو ونوس تشخیص دهند.

Bipi Colombo شانس کمی برای تشخیص گاز در پرواز آینده خود در ماه اکتبر و شانس بیشتری در ماه اوت آینده با ابزار مادون قرمز خود خواهد داشت. کاوشگر خورشیدی پارکر با استفاده از دستگاهی که برای مطالعه ذرات خورشید طراحی شده است ، می تواند این گاز را تشخیص دهد.

نور رئوفی ، فیزیکدان فیزیک در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند گفت: “بعید است این اتفاق بیفتد ، اما من کاملاً متوجه آن نیستم.”

ونوس در حال حاضر به دور یک فضاپیما ، پروفایل اقلیمی Akatsuki Climate یا Venus یا Planet-C ، یک مدار کاوشگر فضایی توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن برای مطالعه جو ونوس در حال چرخش است.

کاوشگر ژاپنی در سال 2015 وارد مدار ناهید شد و اکنون در حال بررسی وضعیت آب و هوای ناهید و جستجوی آتشفشان است. اگرچه این کاوشگر ابزار دقیق لازم برای ردیابی مستقیم فسفر را ندارد ، اما ممکن است از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاکهیکو ساتو از آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و دانشمند این پروژه گفت: “جوها و ابرها سنگ بنای زندگی هستند.” ما می توانیم اطلاعاتی در مورد آن ارائه دهیم.

ماموریت های در حال توسعه احتمالاً مواد امیدوار کننده تری هستند و می توان از آنها برای تشخیص بهتر فسفین استفاده کرد. ه کشف هلبرت از مرکز هوافضا آلمان ، عضو تیم پکن کلمبو ، گفت که این کشف باعث توسعه هرچه سریعتر چنین مأموریت هایی می شود.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) یک مدار زهره به نام “Shukrayaan-1” دارد که در سال 2025 راه اندازی می شود. سازمان تحقیقات فضایی هند به درخواست ژورنال Nature برای اظهار نظر در مورد برنامه های خود برای زهره پاسخ نداده است. اما سانجی لیمائی ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، گفت که سازمان تحقیقات فضایی هند وقت زیادی برای بررسی ابزارهای خود دارد. اگر آنها این فرصت را از دست بدهند اشتباه بزرگی است.

ایالات متحده و اروپا در حال بررسی مأموریت هایی به ناهید هستند که می توانند داده های مفیدی درباره زیستگاه این سیاره ارائه دهند یا حتی علائم حیاتی را جستجو کنند.

سو اسمرکار از تاسیسات پیشرانش جت ناسا و محقق اصلی در ماموریت VERITAS پیشنهادی ناسا ، که سیگنال های زندگی را کنترل می کند ، گفت: “Viritas صدها کیلوگرم جرم پرتاب اضافی دارد که ناسا می تواند از آن استفاده کند.” مورد استفاده برای ساخت سفینه کمکی کوچک طراحی شده برای این منظور.

“VERITAS” مخفف “قابلیت انتشار ونوس ، علم رادیو ، رادیار دیافراگم ترکیبی ، توپوگرافی و طیف سنجی” است. توانایی انتشار یا انتشار ماده ، توانایی انتشار تابش از طریق سطح یک جسم را فراهم می کند. این توانایی انتشار تابش یک خاصیت ماده است که نسبت انرژی تابش شده از ماده به انرژی تابش شده توسط یک جسم سیاه در همان دما را منعکس می کند. رادار دیافراگم تداخل سنجی مصنوعی که با نام InSAR یا IfSAR نیز شناخته می شود ، روشی راداری در سنجش از دور و ژئودتیک است که از تداخل سنجی برای ارسال و دریافت امواج فاز استفاده می کند. به شما امکان می دهد یک مدل سطح سه بعدی ایجاد کنید.

گفته می شود این ماموریت ارزان بوده و دو سال به طول خواهد انجامید. در طول این مأموریت ، فضاپیمای Trident به دور ماهواره ای به دور ماهواره می چرخد ​​که قادر است آنالیز دقیقی از سطح سیاره را انجام دهد. هدف اصلی این مأموریت ، به رهبری آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های میان زهره و زمین است. این فضاپیما به تعدادی حسگر مجهز شده است که می تواند یک نقشه توپوگرافی سه بعدی از ناهید ایجاد کرده و فعالیت تکتونیکی و آتشفشانی این سیاره را مطالعه کند. علاوه بر این ، می تواند دمای سیاره و میدان گرانشی آن را اندازه گیری کند.

پاسک گفت: “الگوسازی اکنون یک پاسخ منطقی است.” آب بیشتر شیمی را که برای دنیا تصور می کنیم ، تحت تأثیر قرار می دهد. در ونوس ، چنین نیست. بنابراین آزمایشات زیادی در حال انجام است که هیچ کس قبلاً آنها را انجام نداده است. پاسک گمان می کند که فسفین روی ونوس به جای یک فرآیند شیمیایی ناشناخته ، نشان دهنده وجود زیست شناسی است.

وی گفت: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد ، اما من در آن شک دارم.” فقط جزئیات این پاسخ قابل حل است.

2323

دکمه بازگشت به بالا