سلامت و تندرستی

چهره مرگبار اومیکرون به زودی نمایان می شود

به گزارش شفاف، همانطور که وزیر بهداشت گفت تا دو تا سه هفته آینده وارد پیک Omicron خواهیم شد. یعنی باید منتظر افزایش مرگ و میرهای کرونری باشیم. البته این بار دلتا با فشار Omicron جایگزین شده است. طرفی که همه فکر می کردیم مثل سرماخوردگی است و دیدیم نه.

آمارهای وزارت بهداشت روز گذشته حاکی از شناسایی بیش از 35 هزار بیمار جدید بود که 2199 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. تا دیروز 2395 بیمار در بخش های آی سی یو بستری شدند.

به طور قابل توجهی، افزایش تعداد بیمارستان ها وجود دارد که می تواند خطرناک باشد. زیرا تعدادی از آنها به بخش های آی سی یو فرستاده می شوند که منجر به افزایش مرگ و میر می شود.

وضعیت قرمز در بخش های آی سی یو

شبنم تهرانی، معاون بخش عفونی بیمارستان لبافی نژاد گفت: تعداد تخت. در بخش های بسیار مرتفع.» زودتر از حد انتظار اتفاق افتاد.

وی افزود: برخی از فال ها مترادف با سرما هستند.

نرخ انتقال Omicron 3 تا 4 برابر بیشتر از دلتا

به گفته مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ملی کووید 19، سرعت انتقال امیکرون ها 3 تا 4 برابر سریعتر از سرعت گونه دلتا است. بنابراین در خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن مبتلا می‌شود، باعث ایجاد تعارض در همه اعضای خانواده می‌شود.

وی بیان کرد: هر چه شدت انتقال ویروس در جامعه بیشتر باشد، امکان ورود گونه های جدید بیشتر می شود، بنابراین باید با دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم.

یکی از اعضای کمیته علمی ملی کووید 19 گفت: “من فکر می کنم Omicron در سه هفته آینده در اوج کشور خواهد بود و تعداد بیمارستان ها و مراجعات سرپایی بسیار بیشتر خواهد شد.”

مردانی گفت: سویه Omicron مورد توجه ویژه کودکان و نوجوانان است و طبق آمار 20 درصد مبتلایان در گروه سنی اطفال هستند و در حال حاضر بیشتر بخش های اطفال اشغال شده است.

پیک Omicron برای 3 هفته آینده

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به آغاز موج ششم تاج در کشور بر آمادگی 100 درصدی بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: فکر می کنیم تا 2 تا 3 هفته آینده به اوج برسیم.

وی افزود: در صورت مشاهده علائم خفیف نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نیست، افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و حال عمومی خوبی ندارند لازم است به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: زمانی که شرایط به اوج خود رسید قرنطینه هوشمند دیگر اعتبار ندارد و باید محدودیت کامل اعمال شود.

وی یادآور شد: ما به طور مرتب پیشنهادات را با توجه به شرایط پرونده به ستاد ملی تقدیم می کنیم، اما یک قسمت تایید و یک قسمت تایید نمی شود. در زمینه قرنطینه نیز توصیه می کنیم و ستاد کرونا با توجه به شرایط کشور در این زمینه تصمیم گیری کند.

افزایش مرگ و میر عروق کرونا طی 2 هفته آینده

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با افزایش تعداد بیماران سرپایی، باید انتظار افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها را تا یک هفته آینده داشته باشیم.

وی افزود: اکنون تعداد بیمارستان ها نسبت به هفته گذشته بسیار بیشتر شده است که می تواند در دو هفته آینده منجر به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا شود.

این در حالی است که مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد بستری ها و فوتی ها را در دو دلتا با این عنوان که در شعبه صعودی پیک Omicron هستیم و عود مرگ بیش از 100 بیمار در هر دو دلتا را مقایسه کرده است. . آمیکرون گفت: «در اوج ششم، تعداد قربانیان حدود چهار برابر بیشتر از سال قبل است.

به نظر می رسد با شرایط فعلی و رعایت عادی سازی ها و عدم توجه جدی به رعایت پروتکل و.. باید منتظر روزهای سخت ولیعهد باشیم. این روزهای سخت می تواند منجر به افزایش مرگ و میر omicron شود.

دکمه بازگشت به بالا