سلامت و تندرستی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ، در مورد آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان تهران: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار به صورت سرپایی مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب شدند و درمان به ما پرداخت که سهم کسانی که به مجتمع بهداشتی مراجعه کردند حدود دو هزار نفر بودند.

وی گفت: حدود 1916 بیمار در استان تهران با تشخیص کرونا ویروس در بیمارستان های استان تهران بستری هستند که اگر 24 ساعت قبل به این آمار مراجعه کنیم ، سه درصد رشد خواهیم کرد.

دکتر دنبال کرد. زالی: “همچنین میزان ترخیص در تهران طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از زمان 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.”

وی یادآور شد: تعداد مراجعه کنندگان در تهران طی 24 ساعت گذشته به دلیل موارد جدید بیماری عروق کرونا ویروس قلب 223 نفر بود که 80 نفر مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر زالی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی نسبت به رویه ها و پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر ، رعایت اقدامات بهداشتی در تهران ، که می تواند هشدارهای جدی ایجاد کند ، کاهش یافته و معرفی آن به موج های بعدی بیماری در تهران.

دکتر یادآوری کرد. زالی: میانگین تعداد اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 3/76 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 4/75 درصد رسید.

وی درباره افزایش میزان بروز گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بروز کرونا ویروس در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. اگرچه تعداد بیمارستانهای این گروه سنی قبل از ماه دسامبر بین 5/1 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

وی گفت: “یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد ، و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند.” زالی بعلاوه ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری کرونا ویروس قلب قرار داشته باشند.
وی یادآور شد: “حتی اگر میزان مرگ و میر این گروه را از صفر تا پنج سال در مقایسه با مارس 1998 در نظر بگیریم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5٪ بود ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4٪ رسیده است.”

دکتر گفت. زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد ژنراتورهای پایین در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، گفت: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد ژنراتورهای پایین بیشتر از یک باشد ، این نشان می دهد که اپیدمی در حال افزایش است و اگر زیر یک باشد ، نشان دهنده کاهش بیماری است. وی گفت: دو هفته پیش تعداد مولد تایر در استان تهران 0.99 بود ، اما متأسفانه در هفته گذشته ، این تعداد به 1.1 درصد رسید.

دکتر تمام کرد. زالی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس قلب و سایر بیماری ها و بیماری های تنفسی مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی به دلیل هوای آلوده و تماس با ذرات ویروسی آلوده از نوع ویروسی یا عفونی است. بهترین ماسک با پوشش مناسب و پوشش مناسب و منظم ، ضد عفونی کننده ها و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی از جمله کرونا ویروس می تواند بسیار مثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا